Lipo laders

ik laadt ook al een poosje na volle tevredenheid met de TP1010+210 balancer, ook bij BPP besteld. met de prijs die ik betaald heb vond ik m niet duur... :wink:

Weet je ook een adres binnen europa voor dat geld?
Ik heb namelijk geen credit card.

Niet voor die prijs, maar voor iets meer kun je die lader kopen bij 4rc.nl. Ook kun je eens kijken naar de nieuwste robbe lader, kan net ietsjes minder snel laden maar wel weer allerlei andere leuke opties. Deze is ongeveer even duur.

Cheers,

Richard

Ik zag in de FMT ook een mooie en voordelige staan. Een Hyperion EOS 1210i voor slechts 140euro. Deze kan alles laden, nimh, nicd,lood en natuurlijk lipo , bovendien ook a123 cellen !
Is 180Watt en kan 6s dus laden met 7Ampere. Hoe ze dat voor dat geld kunnen maken ...
Bijbehorende balancer lba 10 voor 2 tot 6s lipo voor 37euro.

Link : http://www.freakware.de/shop/wgruppe/581/0/Hyperion.htm

Persoonlijk zou dit mijn keuze zijn ...

666yeti666 zei:
Ik zag in de FMT ook een mooie en voordelige staan. Een Hyperion EOS 1210i voor slechts 140euro. Deze kan alles laden, nimh, nicd,lood en natuurlijk lipo , bovendien ook a123 cellen !
Is 180Watt en kan 6s dus laden met 7Ampere. Hoe ze dat voor dat geld kunnen maken ...
Bijbehorende balancer lba 10 voor 2 tot 6s lipo voor 37euro.

Link : http://www.freakware.de/shop/wgruppe/581/0/Hyperion.htm

Persoonlijk zou dit mijn keuze zijn ...

Die 180 Watt is wat overdreven, bij hogere spanningen (voor 10S) zit dat net boven de 160 Watt.

Verder wel een leuk ladertje.

m.vr.gr.

Rick

Die 180 Watt is wat overdreven, bij hogere spanningen (voor 10S) zit dat net boven de 160 Watt.

Da's wel jammer ja, bij 12S zal het dan nog wel minder zijn, maar goed de topicstarter gaat hem gebruiken voor 6S.
Heb jij de lader zelf in gebruik ? Voor mezelf leek me deze ook wel geschikt.

Ik begrijp het ff niet :o

Ik heb 5 Li-Po's (3S1P) op de plank liggen, die allemaal worden gebruikt :D

Als ik ga vliegen :mrgreen: wil ik kunnen doorvliegen.
D.w.z. zonder in de middle of nowhere nog eens m'n Li-Po's te moeten opladen.
Hiervoor heb ik vier Li-Po laders en balancers tot m'n beschikking.

Dan is 'n Li-Po lader met vijf uitgangen (b.v. SOMMER MINIRON) toch prima, i.p.v. X losse laders, of hebben
de meeste maar èèn of twee Li-Po's :?:

Ziet er prima uit hoor, tot 12 S en 180Watt . Bovendien 10 geheugens, is ook best handig.
Het merk ken ik overigens zelf niet.
(Ik zag wel dat het lipo programma is gelimiteerd op 2C laden maximaal. Als je bv. konions gaat laden dan mag je met meer dan 2C laden, maar als je die niet hebt is er geen probleem)

Hij lijkt qua functionaliteit wel veel op de Hyperion EOS1210 ! Kijk en vergelijk : http://www.allerc.com/Pictures/EOS1210i-MAN-ENG.pdf
Hyperion heeft alleen "slechts" 50 Watt discharge en geen temp. probe aansluiting.
Er zitten zelfs 2 fans in, temperatuurgestuurd, dus geen onnodig lawaai als je met kleine stromen/spanningen laadt.

Ziet er prima uit voor een heel acceptabele prijs ! Kopen !

Ok,
Ik vond het er zelf ook wel heel interresant uitzien :).
Ik laad nooit op 2C trouwens.
Ik wil wel even kijken of het mogelijk is met deze lader meerdere 3s1 lipo's tegelijk te laden met een harnasje.
Als ik groter ga vliegen is het zowiezo een goeie investering.

Eric

Als ik groter ga vliegen is het zowiezo een goeie investering

Mijn ervaring is dat, als je budget het toelaat, je beter gelijk een lader kunt kopen waarmee je meer cellen kunt laden dan op het moment dat je een andere lader zoekt , dan hoef je een paar jaar later tenminste niet weer een andere te kopen. Of je moet heel zeker weten dat je van kleine lichte modellen houdt en zeker nooit groter gaat vliegen.
(zo zit ik nu bijvoorbeeld met 1 lader die "maar" tot 4S kan laden, terwijl ik 5S moet laden ...)

Ik wil wel even kijken of het mogelijk is met deze lader meerdere 3s1 lipo's tegelijk te laden met een harnasje
Dan kan toch altijd mits je ze in serie zet.
Ik zou het zelf niet doen want de packs gebruik je nooit onder 100% dezelfde omstandigheden. Het ene pack zal altijd afwijken van eht tweede pack, dat doen onderlinge cellen in 1 pack al, laat staan uit 2 verschillende packs.
Je kunt dat weliswaar met een balancer gelijktrekken maar deze kan grote verschillen TIJDENS het laden 'bijhouden'. Een balancer kan namelijk maar een beperkte hoeveelheid stroom 'sinken' , oftewel "opvreten" .
Verschil in 2 packs kan gemakkelijk optreden doordat je bv. met pack 1 iets minder lang vliegt dan met pack 2. Pack 2 zal dan leger zijn dan pack 1, waardoor pack 1 eerder vol is dan pack 2 , de balancer zal nu de te hoge spanning op pack 1 moeten voorkomen.

Ik denk dat het wel goed kan gaan als je beide packs voor het laden op een 6s balancer aansluit.

Dat is ook een beetje mijn probleem :)
Ik heb nu 4st. 3S lipo's voor mijn miniTitan.
Kost me nogal wat tijd om deze te laden na een uurtje vliegen.
Ik ben ook al stiekem naar andere heli's aan het kijken...
Het wordt of een 50 er Nitro of (eigenlijk liever) een grotere Electro heli.
Een Gaui 550, of als ik wat langer door kan sparen een LOGO 5003D(schitterende Machine!!!)

Eric

ik heb sinds een paar weken een logo 10 3D. Mijn 2de cp heli en een heel mooi ding.
Een gaui 550 heb ik ook naar gekeken maar schijnt kwalitatief niet zo goed te zijn. Op amerikaanse forums wordt er heel erg veel over gepost.
Daaar zie je veel problemen en heb je upgrades nodig om hem fatsoenlijk te krijgen.
Een Mikado logo is al jaaaren een bewezen concept , en mede daarom heb ik een logo 10 3D gekocht. Ik wil vliegen en niet teveel sleutelen ...

Hier mijn posting : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59011

Ik heb je draadje gevolgt :)
Mooie heli man!
De Gaui is wel goed te krijgen voor 3D (carbon upgrades).
De standaard Gaui 550 heli met 2x 3S1 is gewoon goed genoeg volgens mij.
De problemen worden voornamelijk veroorzaakt door de configuratie waar die mannen mee vliegen (zwaar 3D).
Toch vind ik de Mikado heli's wel erg goed ontworpen, ziet er allemaal top uit!
Als je 3D zou willen vliegen zet je er gewoon 6S in :)
Ik heb de Manual al gedownload, nou de heli nog :D
Gaat nog wel even duren....

Eric

Back