Lipo laten vallen....hoek iets ingedeukt

Ik heb een lipo pakket op straat laten vallen. Nu is de hoek van de lipo iets ingedeukt.
Ik heb met de lipo gevlogen en daarna weer opgeladen.
De cellen zijn qua voltage gelijk. Kan ik deze lipo nog wel veilig gebruiken?

Hallo Bassman,

Heb je een foto van de schade?

Juist op de hoek zit er bij de meeste lipo's wat meer 'kreukelzone' in de vorm van de verpakking.

Als er geen 'ingewanden' bloot liggen zou ik er een vers stukje krimpkous omheen doen.

Groeten, Jan.

Kan in principe geen kwaad. Mits het Alu niet gaat scheuren. Als er lucht bij de lithium komt ontstaan er problemen. Afhankelijk van de schade zou je er voor kunnen kiezen om de accu extra veilig op te bergen. Maar als je er zelf geen goed gevoel bij hebt meteen wegdoen. Zo duur is een lipo nou ook weer niet.

Zou me er niet te druk om maken, zolang de folie maar intakt is (ruik je snel genoeg als dat ziet zo is, beetje zoetige geur).
Ik heb net weer 170A door een gedeukt 1800mAh pakket gejaagd, gaat prima :)

Gerben

Er is in feite helemaal geen verschil. De officiële technische term is batterij. In de automobielindustrie wordt echter nog gesproken over een accu. Dit is een afkorting van het woord accumulator dat vrij vertaald opslagmedium betekent.

Er is in feite helemaal geen verschil. De officiële technische term is batterij. In de automobielindustrie wordt echter nog gesproken over een accu. Dit is een afkorting van het woord accumulator dat vrij vertaald opslagmedium betekent.

uhm we zitten hier niet in de autobranche.. En de term accu is gewoon prima...

En dan heb ik een leuke vraag voor jou hoe noem je een oplaadbare batterij, en hoe een niet oplaadbare batterij?

Juist om dat verschil duidelijk te maken spreken we over batterij bij niet oplaadbare variant en over accu bij de oplaadbare variant.

in het engels wordt de term accu niet gebruikt en spreekt men over een battery ten alle tijden zover mij bekend.

Niet op reageren Alwin, dat bericht lijkt in discussie te passen maar komt gewoon uit de lucht vallen. Eerste bericht. Combineer e.e.a. 's met betreffende onderschrift.

Back