Lipo leeg, Lipo vol ?

Misschien niet helemaal FPV maar zal verklaren waarom ik hem toch hierbij gezet heb.

Wie heeft het beste systeem voor lege en volle lipo's te kunnen onderscheiden.

Ja een metertje ik weet het.. Maar als je een bak vol met lipo's hebt is het de pas de laatste die je pakt die nog vol is.

Was wel eens begonnen met een doos waar de volle lipo's links om liggen en de lege rechts om in de vakjes. Zo kon ik in 1 oog opslag zien welke vol/leeg waren.
Inmiddels met FPV heb ik 3 verschillende types lipo's en het wordt een beetje een zooitje...

Nu dacht ik om een klein stukje velcro over de connector draden te plakken , gewoon in een rondje... als teken dat ie leeg is.

Hoe doen jullie dat?? Iemand een Super idee???

Frank

er zijn van die handige metertjes voor.. ik leeg mn lege lipo's altijd neer.. de volle zet ik rechtop of stop in in mn koffer.

Ik heb nummers op al mijn lipo's staan.
Als ik er 1 pak, begin ik met nr1, en dan weet ik dus als ik gevlogen heb, dat die leeg is ;)

Soms komt het ook wel eens voor dat ik ze door elkaar gebruik, maar ik onthoud dan welk nr ik al gebruikt heb.

lege weggooien :rolleyes:

Ik stop de lege in een tasje en de volle liggen in mijn (zender) koffer.

Groet,
Theo

Ik gebruik ook nummertjes op mn lipo's, dan kan je ook bijhouden wat je er weer bij moet laden, kan je ze een beetje in de gaten houden :)

mja, maar dan sta je op het veld, en is er 1 leeg... of 2.... (na het vliegen :P ) dat wordt meer bedoeld ;)

Ik pak gewoon een stapel en laad alles thuis op.
Dan weet ik zeker dat ik met volle accu's naar het veld ga
Zijn ze leeg dan gooi ik ze onder mijn videokoffer.
De volle accus blijven in mijn video koffer.

Ik heb mijn Lipo's ook voorzien van nummers, als ik begin met vliegen dan pak ik nummer 1 en vervolgens nummer 2 etc.
Dan weet ik ook dat alle accu's evenveel gebruikt worden...

Dit systeem gebruik ik ook voor mijn Fototoestel...

Voor mij werkt dit goed en geen misverstanden.

Ik doe ook altijd direct na het laden een elastiekje om een volle accu. Als ik hem ga gebruiken haal ik het elastiekje er af. Na de vlucht gooi ik de accu zo in mijn koffer. Als ik thuis kom zie ik gelijk welke vol- en welke leeg zijn. Naar mijn idee een stuk simpeler en absoluut fool-proof, vergeleken met stickertjes, streepjes, in verschillende tasjes opbergen.....

Als je ze nog ergens hebt liggen, het stukje plastic met het 'read-only' schuifje van een 3.5inch diskette afknippen en dat op je lipo lijmen.

De enige foolproof methode is voordat je de accu gebruikt even meten, maar daar was je al van op de hoogte.

Alle andere methodes gaan er vanuit dat je zelf de discipline hebt om de spullen juist te gebruiken.

ik gebruik zelf 2 koffertjes.
op de ene staat FULL:p
op de andere staat EMPTY:(
maar nog een tip ga niet onvoorbereid
vliegen zorg altijd dat je opgeladen lipo,s
mee neemt.
hoop plezier kleine moeite:p

mvg RAGGER

Back