Lipo low voltage alarm.

dat is spectrum taal voor 100% uitslag. in andere zenders is dit hetzelfde als geen dual rate.

veel vliegtuigvliegers zetten die waarde onder een tweede vliegmodus, waardoor ze met 1 knop alle uitslagen kleiner/groter kunnen zetten. Bijvoorbeeld een vliegmodus voor landen/opstijgen, met wat minder uitslag, en een tweede voor lekker agressief rondvliegen.
Alleen bij heli's of multi's gaat dat mis, omdat daar nog zo'n computer achter zit.

Vaak (altijd) kun je op het vliegend apparaat ook nog erg veel instellen.
bij deze dingen is de zender maar de helft van alle instellingen..
als je multi toch rustiger moet, zul je dit waarschijnlijk in het ding zelf moeten aanpassen.

maar let wel, te ongevoelig is net zo gevaarlijk als te gevoelig...
met een beetje wind heb je soms alle uitslagen nodig om ertegenin te komen

dat is spectrum taal voor 100% uitslag. in andere zenders is dit hetzelfde als geen dual rate.

veel vliegtuigvliegers zetten die waarde onder een tweede vliegmodus, waardoor ze met 1 knop alle uitslagen kleiner/groter kunnen zetten. Bijvoorbeeld een vliegmodus voor landen/opstijgen, met wat minder uitslag, en een tweede voor lekker agressief rondvliegen.
Alleen bij heli's of multi's gaat dat mis, omdat daar nog zo'n computer achter zit.

Vaak (altijd) kun je op het vliegend apparaat ook nog erg veel instellen.
bij deze dingen is de zender maar de helft van alle instellingen..
als je multi toch rustiger moet, zul je dit waarschijnlijk in het ding zelf moeten aanpassen.

maar let wel, te ongevoelig is net zo gevaarlijk als te gevoelig...
met een beetje wind heb je soms alle uitslagen nodig om ertegenin te komen

Duidelijke taal. Dus in principe is het beste om bijna alles default te laten staan. Ik ben een beetje bezig geweest met de expo, maar op een of andere manier merk ik weinig verschil. Moet ik trouwens de negatieve expo op of de positieve?

Duidelijke taal. Dus in principe is het beste om bijna alles default te laten staan. Ik ben een beetje bezig geweest met de expo, maar op een of andere manier merk ik weinig verschil. Moet ik trouwens de negatieve expo op of de positieve?
Futaba negatief.
Spektrum positief.
Dit in het geval dat je expo wil gebruiken om hem rustiger te laten vliegen. Wil je juist extra gevoeligheid op midstick dan moet je de waardes omdraaien.

hallo,

lipo alarm / buzzer op de balance kabel van de vliegaccu
plaatsen.t nadeel is wel eens dat je bij vol gas de lipo alarm /
buzzer al gaat piepen.

wat t snelle reageren betreft: dualrate .

mvg,danny

Dit zag ik laatst ergens ook.. maar dacht eigenlijk dat dit wel een goed alarm is wat je meld dat de accu slechter begint te worden.

Een juiste, nieuwe, goed opgeladen accu die bij jouw vraag naar vermogen past zou niet moeten gaan piepen als je acrobatisch vliegt. Hij kan wel gaan piepen als de accu slechter word... En dat is natuurlijk wel handig.

Als je na een tig keer opladen merkt dat hij onder het vliegen begint te piepen... dan mag je aannemen dat hij niet helemaal lekker meer is... mits er geen extra weerstand door schade oid op de accu word losgelaten.

Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Back