Lipo met Robbe airbull en mpx twinstar

Ik vlieg met o.a. de Robbe airbull en de mpx Twinstar, beide hebben twee speed 400 motoren. Ik gebruik als accu nicad pakketen (1700Mah) 7 cellen, deze zijn helaas na 5 minuten al leeg. Aangezien er tegenwoordig grotere lipo's worden verkocht denk ik er over om hier op over te gaan, echter weet ik niet of dat zomaar kan met twee speed 400. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is (alle tips zijn welkom)

**Twinstar**Airbull**foxbat**Christen Eagle**Shukoi**B2**

heb gehoord van iemand dat jet dus twee regelaars hebt verbonden met een y kabel naar je ontvanger en aan elke regelaar hang je een 2cellen (voor de speed 400) van elk 2200mah, dan zul je wel lange vluchten hebben, maar het zou nog langer kunnen als jer er twee fietsbellen opsteekt.

ik hoop dat ik je kon helpen :lol:

groeten, sam

volgens mij gaat het om 1 accu (te gebruiken in 2 vliegtuigen).
Het zou erg makkelijk zijn als je even het gewicht van de accu plaatst, 1700 nicad weegt niet weinig gok ik zo.
en 7 cellen nicad is prima te vervangen met 2s lipo.

http://www.himodel.com/en/rc_hobby/electric_187.php
2600 mah
7,4v
136 gram
25 euro (ongeveer (ex verzendkosten))

http://www.perba.com/product_info.php?cPath=26&products_id=101
2 stuks kopen, vol laden los van elkaar, en de draaden aan elkaar soldeeren (+aan+ en -aan-), zodat je een 2s2p pakket krijgt van 4000 mah.
4000mah
7,4v
240 gram
48 euro

Standaard speed 400 zijn 6volt.
Je zal je lipo's dan op 7.4 moeten baseren.
1 grote lipo of 2 geschakeld moet goed kunnen.
Je kan ook de speed 400 vervangen voor 7,2v motors dan kun je een 3cell 11,1v gebruiken.

Zelf heb ik 2x 1500 (3000mah) 11,1v gekoppeld icm de 2 speed 400 7,2v. Vluchtduur is dan ongeveer 20-25 minuten.

Gr,
Noah

Bedankt voor de reacties. Wat ik nog graag zou willen weten, kan ik gewoon de regelaar gebruiken die er nu in zit? Als dat zo is dan ga ik meteen een lipo pakket erbij kopen. IK heb er wel al een aantal maar de grootste is 1000 mah... 20C en ik wil wat langer in de lucht blijven. Ik heb overigens ook nog een fietsbel in de kast liggen (al een tijdje) misschien ook nog een optie om er één bij te kopen en die erop te zetten, moet ik natuurlijk wel een andere regelaar er inzetten.

de meeste non regelaars kunnen wel 2cellen aan, ikzelf vlieg op een nohm regelaar met lipo, geen enkel probleem

grts

Je kan op een gewone regelaar (Brushed) een lipo hangen.. LET WEL!!! waarschijnlijk heeft deze geen Lipo save en zal je OF deze er tussen moeten doen. of gaan timen zodat je lipo's niet beneden het minimale toegestande voltage komen. 9v ofzo geloof ik. In de regel bij een brushless regelaar treedt de bec in werking als de lipo leeg is.. waardoor je nog wel kunt landen middels servo besturing.

**2 stuks kopen, vol laden los van elkaar, en de draaden aan elkaar soldeeren (+aan+ en -aan-), zodat je een 2s2p pakket krijgt van 4000 mah.
4000mah **

kunnen ze daarna gezamelijk worden geladen of steeds weer appart, dat zou inhouden dat de lipo's steeds weer opnieuw aan elkaar moeten worden gesoldeerd?? Ik vind solderen niet zo erg maar het lijkt me niet verstandig om de lipo's steeds weer opnieuw te solderen

p.s. het gewicht van het 1700 nicad pakket is 405 gram!!

Nee dat hoeft niet.. wat ik zelf doe.
ik heb een Y-Splitsing die op de lipo's gaan.
dus zet je 2 pakketen op 1 connector.
lipo's gebruik ik namelijk ook los van elkaar in andere modellen.

Ok, dan zou ik ook nog twee lipo's van 1000 mah kunnen kopen, ik heb er al één dus dan drie bij elkaar goed voor 3000mah en iets meer dan een derde van het gewicht van het nicad pakket. Alleen dan een kabeltje maken. Werkt een lipo saver wel goed indien er meer dan één pakketje aan hangt??

Ik zou lipo's die je parralel gebruikt niet los van elkaar gebruiken, de kans op verschillende voltages word groter.

Ik heb van 2 3s1p 2000 paketten een 3s2p 4000mah paket van gemaakt, ging heel goed. Zo af en toe de losse voltages van de cellen gemeten, nooit meer dan 0,01v verschil gemeten.

En bij 2s heb je geen lipo cut-off nodig. je regelaar heeft een cut-off voor 7 nimh cellen, dat is gelijk aan een 2s lipo. bij 3s is een lipo cut-off handig, maar als je bij power verlies land zit je altijd goed.

Je schrijft dat je eventuweel brushless wilt doen. reken er dan wel op dat je 1 reg per motor nodig hebt, 2 motoren op 1 regelaar is sterk af te raden, je regelaar detecteerd de stand van de spoelen ten opzichte van de machneten, als hij 2 verschillende standen detecteerd weet hij niet wat ie moet doen.

Back