Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
heb dit eens voor gehad toen ik mijn mpx stekkers eraan wou solderen,dom hoe ik was beide bescherming van de +/- verwijderd,ik werkte met ijzern tang om kabeltje bloot te leggen en kom aan de + en de - te samen,zo gebeurt dat dus....Fred Pfeijffer zei:Hoe kan je nou kortsluiting maken, gebruik je soms de verkeerde stekkers aan je lipo?
Ik ben ooit begonnen om aan de - een 2mm pen te solderen, en aan de + een bus. Zo is het mogelijk om, met een beetje pech, een grillig metalen voorwerp (schaar bijvoorbeeld) tegelikertijd in de bus, en tegen de pen aan te krijgen. Ik ben er nog niet zo lang achter dat het handiger is om aan de lipo twee bussen, en aan de ESC twee pennen te hebben, dat vermindert de kans op sluiting aanzienlijk. Moet ik natuurlijk wel op de kleurcode blijven letten...Fred Pfeijffer zei:Hoe kan je nou kortsluiting maken, gebruik je soms de verkeerde stekkers aan je lipo?
Ik ben ooit begonnen om aan de - een 2mm pen te solderen, en aan de + een bus. Zo is het mogelijk om, met een beetje pech, een grillig metalen voorwerp (schaar bijvoorbeeld) tegelikertijd in de bus, en tegen de pen aan te krijgen. Ik ben er nog niet zo lang achter dat het handiger is om aan de lipo twee bussen, en aan de ESC twee pennen te hebben, dat vermindert de kans op sluiting aanzienlijk. Moet ik natuurlijk wel op de kleurcode blijven letten...Fred Pfeijffer zei:Hoe kan je nou kortsluiting maken, gebruik je soms de verkeerde stekkers aan je lipo?
Jamaar Theo, hoe moet ik 'm laden als mijn lader hem niet herkent?Theo Coenen zei:ja hoor, er is nog hoop voor die lipo. Dit is mij al vaker overkomen zonder problemen. Wel de eerste keer bij laden en ontladen goed opletten op de accu.