Lipo onder hoge belasting

Inderdaad Wim, ik ben het met je eens,

de metingen kunnen afwijken, worden soms ook mooier gemaakt dan ze zijn.
Daarom heb ik voor Johan met Plettenberg gemaild, setup gevraagd en die setup heeft hij nu.
Beter dan dat kan je het voor een "beginner" niet krijgen.
Dat de lipootjes het dan opgeven is gewoon pech, dat heeft niets met de motor/regelaar te maken, die hebben zich al genoeg bewezen.

Helaas worden er mensen hier op het forum niet in hun waarde gelaten.
Volgens mij is het het belangrijkste dat iedereen plezier heeft in het vliegen en de setup heel blijft.
Je kan wel eens pech hebben, zoals Johan (en Wim, dit weekend).

Gelukkig gaat het er in de F5B wedstrijden in Nederland en Belgie heel anders aan toe dan hier op het forum.
Iedereen heeft plezier, helpt elkaar, maakt niet uit of je nou met een model komt met 700 watt of met 5 kilowatt.
Doel is een gezellige dag en van elkaar leren.
En elkaar afzeiken door opmerkingen te maken van "jouw gebakje" zullen NOOIT gemaakt worden.
Degene die dat zegt heeft geen respect voor de hobby van een collegapiloot en voelt zich waarschijnlijk superieur.

Rare is dat ik dat niet hoor van mensen die echt op hoog niveau vliegen, die respecteren elke piloot en zijn spullen en zijn bereid om op positieve wijze te helpen en zeiken de mensen niet af!

Sorry dat ik zo reageer maar dit zat me even dwars...

GJ

Euhm, gebakje was niet denigrerend bedoeld. Dat is binnen de vliegers wereld dacht ik wel een normaal woord. Nou ja, ik en mijn beste maat zeggen dat de hele tijd tegen elkaar. Mijn excuus als dat verkeerd wordt opgevat.

Wat betreft mensen in hun waarde laten. Ik heb nou juist de hele tijd het gevoel dat jij mij niet respecteerd en de hele tijd lees ik tussen de regels door dat jij vindt dat ik onzin praat. Voor iemand die onzin praat en niet op hoog niveau vliegt, want dat zeg je nu dus ook weer tussen de regels door, vlieg ik anders wel een hele tijd meer dan 40 beentjes. Verder is mijn advies vaak gebaseerd op fijten en met de bedoeling het speelgoed heel te houden. Neem als voorbeeld de RFM props, wie waarschuwde daar nu als eerste over?

Ik denk dat wij maar beter even niet op elkaar posts kunnen reargeren GJ. Elke keer brengt dat weer problemen. Daar worden andere mensen niet wijzer van.

Een laatste ingeving. Naar het WK 2008 nam ik 2 vliegtuigen mee. De S13 met S14 romp en de Avionik B1 met T staart. De S14 romp had ik wel vergroot in het accu gebied om die 6S 3850mah er in te kunnen krijgen. Andere mensen hebben dat ook met bijvoorbeeld RW2b's gedaan. Jammer om dat in een gloednieuwe kist te moeten doen maar ja, als je er een F5B Lipo in wilt krijgen zit er weinig anders op.

Een goede voortzetting.

Johan,

In Harsewinkel heeft Jiri van fvk me laten weten dat er een nieuwe grotere romp uitkwam voor de backfire's. Dit voor als je geen lipo vind die past.

Wim,
Spijtig dat je niets weet over co² koeling, of zelfs maar waterkoeling. ben ik dan de eerste die hier aan denk?:D iedereen heeft toch een massa plaats over, naast de regelaar ;).

Grts Val

Val;
Ik zie Jiri dit weekend en zal het hem eens vragen, maar als de romp breder word zullen de originele gaatjes in de vleugel niet meer passen.

grtz Johan

Ik neem aan dat de romp dieper zal worden, niet breder.

Petr Janku die de Backfire en nu ook de Speedfire bouwd is nog aan het overwegen een smallere romp voor de Speedfire te maken voor hij de productie in gaat. Zijn probleem is dat als hij de romp dunner maakt de overgang aan de neuslijst en achterlijst van de vleugel niet lekker meer op de romp past dus hij zou dan ook een stel nieuwe vleugel mallen moeten maken.

Ik heb hem niet over de Backfire uitgehoord.

Back