Lipo ontploft..

Heb je een balancer?
Als namelijk 1 van de 2 cellen niet goed is, laad de lader door. Dat word de goede cel te veel en dan zet ie op.

de ultramat 8 heeft zelfs een ingebouwde balancer(heb hem zelf ook0

het is idd een simpele lader en ik denk dat er daarom op het verkeerde knopje is gedrukt;)

had je de balancer wel aangesloten/gebruikt?
kan ook wel handig zijn namelijk:rolleyes:

Ik heb ook een ultramat 8, en volgens mij gaat er al een alarmpje af als je nimh kiest terwijl je lipo's laadt en andersom. ook met omgekeerde polen geeft hij een alarm en laadt hij niet.
Tammo

Zoals ook al vermeld , de lipo was van ne vriend. Hij had die lipo dan gekocht/gekregen van een andere vriend.. waar hij die gehaald heeft weet ik niet. Dus de lipo had al een personentrip achter de rug maar van wie mne maat de lipo had gekregen is wel een betrouwbaar iemand hoor

tja, van een vriend en die heeft hem van iemand anders etc. etc Blijft vaag. Wat er is gebeurt is niet te achterhalen maar het is of iets met de laadinstelling van de lader of de lipo was al naar de klote door te diep ontladen of overladen.

Als je aangeeft dat je hem op de goede lipo stand hebt gezet blijven er maar twee oorzaken over. Andere oorzaken en/of smaken zijn er niet dus ......heeft geen zin om er al te lang bij stil te staan. Ben je weer een ervaring rijker in ieder geval.

edit:
er vanuitgaande dat de lipo geen kortsluiting heeft gemaakt

Grappig, iedereen rond de 15j heeft die lader. Ik dus ook. :mrgreen:

De ultramat 8 heeft een ingebouwde balancer.
Ik heb ook ervaring met lipo laden en het is heel simpel.
Als hij er zeker van is dat hij op lipo heef tgedrukt denk ik dat het wel zo is. Meestal kijk je ook even of het lampje van de balancer brandt (groen).
Als hij dat gedaan heeft staat het zeker vast dat hij op lipo heeft gedrukt.
Als er iets verkeerd zit gaat er vaak een alarm af en ook de lampjes gaan knipperen.
Ik ben geen expert, maar het lijkt mij dat het aan de lipo ligt. De andere ging wel, toch?
Enige andere verklaring zou kunen zijn dat het iets met de bedrading is. Maar als het balancer lampje brandde en er geen "alarm" afging, tja...

Grts

Ja , er ging geen alarm af..
Verbaasd me niet dat veel jongere mensen deze lader hebben , simpel en goedkoop.

en idd de ene lipo laadde die zonder problemen op en de andere ontploft eventjes.. wrs ligt het gewoon aan de lipo.

Ziet dat je in antwerpen woont ? waar ergens ?:)

Als het goed is kan je tijdens het laden/balancen kijken op een 2e scherm, wat de waarden zijn van de cellen appart.. tenminste, ik val weer buiten de groep en heb een Ultramat 14Plus....... is echt veel beter..?

Kan ook nog dat je een lipo erop heb aangesloten die met de balance port verkeerdesom is aangesloten, door een andere soort stekker(zijn er 4 of 5 verschillende...) lader ziet dat niet..

Laatst bewerkt:
Uit automatisme niet gewoon de NiMh knop ingedrukt voor de 2de accu in plaats van de Lipo knop?

Als het goed is kan je tijdens het laden/balancen kijken op een 2e scherm, wat de waarden zijn van de cellen appart.. tenminste, ik val weer buiten de groep en heb een Ultramat 14Plus....... is echt veel beter..?

Kan ook nog dat je een lipo erop heb aangesloten die met de balance port verkeerdesom is aangesloten, door een andere soort stekker(zijn er 4 of 5 verschillende...) lader ziet dat niet..

Oftewel past het gewoon niet, oftewel zou het groene lampje niet brande...

grts

Back