Lipo probleem

Hallo,

Ik heb mystery 7.4 v 900mah lipo voor de lama v4 gekocht.
Ik heb hem gebruikt en vloog er 10min mee (met alu).
En toen ik hem 1week niet heb gebruikt vloog ik 18 sec.

Het is niet mogelijk op basis van de gegevens die je geeft een oorzaak aan te geven. Daarom een paar vragen.

Heb je de accu vóór de eerste maal vliegen geladen en hoe heb je dat gedaan?

Is de snelheidsregelaar geschikt, en ingesteld voor gebruik met een Li-Po?

Hoe heb je de Li-Po vóór de tweede vlucht geladen en hoe heb je dat gedaan?

Laatst bewerkt:
Het is niet modelijk op basis van de gegevens die je geeft een oorzaak aan te geven. Daarom een paar vragen.

Heb je de accu vóór de eerste maal vliegen geladen en hoe heb je dat gedaan?

Is de snelheidsregelaar geschikt, en ingesteld voor gebruik met een Li-Po?

Hoe heb je de Li-Po vóór de tweede vlucht geladen en hoe heb je dat gedaan?
Ik ging het opladen en vliegen .
Ja de regelaar is voor gebruik met een lipo .
Ik lied de lipo afkoelen en daarna in de balancer van e-sky doen .

Dat geeft niet veel extra informatie. Weet je heel zeker dat de lader de Li-Po de tweede maal heeft geladen. Li-Po laten afkoelen? Was die dan zo heet?

Accu wordt inderdaad iets warm in de lama heb ik ook , hoelang heb je hem de 2e keer geladen en is je balancer/lader niet in een beveiligings mode gesprongen heb ik ook al eens gehad.Even de voeding eraf en voeding eerst op de balancer/lader aansluiten en daarna pas de lipo.

Hij gaf wel ooit een foutmelding maar dat was omdat de blauwe draad kapot was heb ik die gemaakt.
Ik heb hem wel laten afkoelen.
Het duurt 1:30 min totdat hij opgeladen is.

Het laden duurt 1:30 minuut? Anderhalve minuut? Dat zou veel te kort zijn. Als je 1.30 uur bedoeld is dat wat lang. Een Li-Po laden met 1C duurt meestal zo'n 5 kwartier.

Dat een lipo warm wordt tijdens gebruik, is gewoon normaal.
Wordt hij echt heet, heb je een probleem.
(heet = je brand je vingers)

Die 1,5 uur met de standaard lader zal ook niet zo geheel raar zijn..
Dit hoort 1 uur te zijn, maar als er veel te balanceren valt gaat zal hij er langer over doen.
Als het goed is loopt dat na verloop van tijd terug.

Dus volgens mij heb je verder geen problemen, toch?

Het kan misschien ook zijn dat bijv. de snelheidsregelaar van de heli niet goed is. Dus misschien raakt de electronica bijv. oververhit als je een aantal seconden in de lucht bent.

Kan je de lipo in een andere heli testen?

Het kan misschien ook zijn dat bijv. de snelheidsregelaar van de heli niet goed is. Dus misschien raakt de electronica bijv. oververhit als je een aantal seconden in de lucht bent.

Kan je de lipo in een andere heli testen?
Nee dat kan ik niet.
Het hoeft niet meer want ik heb de batterij gemold.
Ik had het met een andere lipo lader opgeladen is hij heel dik geworden dus weggooien.
De oplader heeft minder stroom dan esky ik weet niet waarom hij bol is geworden/.

- Te leeg gevlogen?
- Zonder balancer opgeladen?
- Te groot onderling verschil tussen de cellen?

Wat voor lader heb je gebruikt om hem op te laden?
Normaal gesproken als je een lipo normaal gebruikt kan dit echt niet zo snel gebeuren..

Dus vertel nu eens met een beetje detail hoe je de lipo's gebruikt, hoelang heb je er mee gevlogen (tijd per vlucht, wanneer zeg"nu is ie leeg"), zijn de lipo's erg vaak opgeladen of niet (100 x of meer iets van 1000 keer?), gebruik van balancers, Welke laders heb je gebruikt

Lijkt veel, en ik ben vast een z##kerd, maar misschien kan iemand vertellen waarom je lipo dit gedaan heeft, en meer kapotte lipo's in de toekomst voorkomen..

- Te leeg gevlogen?
- Zonder balancer opgeladen?
- Te groot onderling verschil tussen de cellen?

Wat voor lader heb je gebruikt om hem op te laden?
Normaal gesproken als je een lipo normaal gebruikt kan dit echt niet zo snel gebeuren..

Dus vertel nu eens met een beetje detail hoe je de lipo's gebruikt, hoelang heb je er mee gevlogen (tijd per vlucht, wanneer zeg"nu is ie leeg"), zijn de lipo's erg vaak opgeladen of niet (100 x of meer iets van 1000 keer?), gebruik van balancers, Welke laders heb je gebruikt

Lijkt veel, en ik ben vast een z##kerd, maar misschien kan iemand vertellen waarom je lipo dit gedaan heeft, en meer kapotte lipo's in de toekomst voorkomen..
Ik heb het met een lipo lader voor een 7.4v 150mah lipo gebruikt.
Ik heb een lipo-saver van v-nix dit gaat tussen je motors maar waar is het voor ?
Als ik de lipo-saver erop doe vlieg ik ong 8min en dan gaat hij dalen.
En wil hij niet meer opstijgen is dit de lipo-saver ?
Ik heb het wel met een balancer opgeladen en toen ik het op de heli wou doen ging hij er niet in omdat hij bol is .
Ik heb van v-nix een canopy bestelt en een 7.4v lipo 900mah die is voor 15euro en ik heb gehoord dat die beter is .
Als je de lipo van esky kiest 800mah krijg je de 900mah heb ik gehoord.

Laatst bewerkt:
Een 900 mAh Li-Po wordt gebruikelijk met 900 mA (1 C) geladen. Als jou lader 150 mA (geen mAh) is, gaat het laden uren duren.

Een Li-Po saver beschermt de Li-Po tegen diep ontladen. Eigenlijk moet jij dat beschermen uitvoeren door de stoppen met vliegen als de LI-Po saver jou waarschuwd met b.v. een LED-je dat gaat branden. Een diep ontladen Li-Po is vaak kapot en niet meer op te laden. Een Li-Po saver wordt aangesloten op de Li-Po, niet op de motor. Het is verstandig de Li-Po niet zo ver te ontladen dat de Li-Po saver waarschuwd. De Li-Po is dan eigenlijk al te ver ontladen.

Het lijkt er op dat je nog niet zo veel weet over de omgang met Li-Po's Daar zal eerst iets aan moeten doen, anders krijgt je nieuwe Li-Po hetzelfde lot als je oude.

Lees de Li-Po Faq eerst eens door. Probeer ook hulp te zoeken bij ervaren gebruikers.

Laatst bewerkt:
Lipo's zijn bij normaal gebruik niet gevaarlijk..

Mits je weet wat je doet.

Weet je dit niet, is een bolle lipo nog maar het begin.
Het zijn zeker geen Nicd's of nimh's die je straffeloos "dood" kunt vliegen, opladen en gewoon dezelfde prestaties van kan verwachten.

Lipo's gaan bij te diep ontladen bol staan, zowieso achteruit in performance, en in ernstige gevallen kunnen ze zelfs ontploffen...
Dat laatste kan in principe niet gebeuren als je ze met respect behandeld, gebruik je ze als nimh oid kan het toch zeker wel gebeuren.

Dus, zoals mijn voorganger al zei, leer eerst wat een lipo is, wat lipo savers zijn en hoe er mee omgegaan moet worden.
Doe je dit niet, gaat het nog veel lipo's kosten.

Ik weet het allemaal wel .
Maar door die lader gebeurde het .
En ik wou net met een 7.4v 800mah esky accu vliegen maar het lukte niet.
Ik heb allebij de lipo-savers eruit gehaald en vloog hij wel .

Als je niet kan vliegen met liposaver, en zonder wel...

Denk je dan niet dat de lipo savers hun werk deden?
Oftewel netjes op tijd aangeven dat het speeluurtje voorbij is..

En als je het al weet, waarom dan hier vragen?
Je ontlaad je accu's gewoon te ver, daarom gaan ze kapot.
Dat ligt hoofdzakelijk aan de gebruiker, dus niet aan de lader...

Als je niet kan vliegen met liposaver, en zonder wel...

Denk je dan niet dat de lipo savers hun werk deden?
Oftewel netjes op tijd aangeven dat het speeluurtje voorbij is..

En als je het al weet, waarom dan hier vragen?
Je ontlaad je accu's gewoon te ver, daarom gaan ze kapot.
Dat ligt hoofdzakelijk aan de gebruiker, dus niet aan de lader...
Het ligt aan de lader de lader is kapot.
Ik ontlaad ze niet te ver !.
En hij was niet dik door die oplader gebeurde het.
Waarom gaat mijn andere 3 lipo's dan niet kapot ?
Ik heb ook ontdekt dat als de lampjes tegelijk knipperren dat je dan moet stoppen.

Back