Lipo probleem

Een 900 mAh Li-Po wordt gebruikelijk met 900 mA (1 C) geladen. Als jou lader 150 mA (geen mAh) is, gaat het laden uren duren.

Een Li-Po saver beschermt de Li-Po tegen diep ontladen. Eigenlijk moet jij dat beschermen uitvoeren door de stoppen met vliegen als de LI-Po saver jou waarschuwd met b.v. een LED-je dat gaat branden. Een diep ontladen Li-Po is vaak kapot en niet meer op te laden. Een Li-Po saver wordt aangesloten op de Li-Po, niet op de motor. Het is verstandig de Li-Po niet zo ver te ontladen dat de Li-Po saver waarschuwd. De Li-Po is dan eigenlijk al te ver ontladen.

Het lijkt er op dat je nog niet zo veel weet over de omgang met Li-Po's Daar zal eerst iets aan moeten doen, anders krijgt je nieuwe Li-Po hetzelfde lot als je oude.

Lees de Li-Po Faq eerst eens door. Probeer ook hulp te zoeken bij ervaren gebruikers.
Dit bericht heb ik niet gezien maar waarom heb ik er dan 2 gekregen ?

Je sluit de lipo aan op 1 stekker.

Normaal zit de lipo saver ergens bij die stekker in de buurt, dan heb je er maar 1 nodig, en gaat hij af als de batterij leeg raakt.

En diep ontladen gooit een lipo intern door de war. Hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld minder lang mee, worden warmer na een vlucht of ze krijgen problemen bij het opladen.
De lader kan dus nog steeds goed zijn.

Wil je het zeker weten, moet je gewoon een voltmeter hebben.
Dan kun je meten wat het voltage is als je stopt met vliegen.

Voor de lader, wil je echt zeker weten dat het daar niet aan ligt zou je eigenlijk een lader moeten hebben met display, die laat zien hoeveel erg terug in gestopt wordt.

Je sluit de lipo aan op 1 stekker.

Normaal zit de lipo saver ergens bij die stekker in de buurt, dan heb je er maar 1 nodig, en gaat hij af als de batterij leeg raakt.

En diep ontladen gooit een lipo intern door de war. Hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld minder lang mee, worden warmer na een vlucht of ze krijgen problemen bij het opladen.
De lader kan dus nog steeds goed zijn.

Wil je het zeker weten, moet je gewoon een voltmeter hebben.
Dan kun je meten wat het voltage is als je stopt met vliegen.

Voor de lader, wil je echt zeker weten dat het daar niet aan ligt zou je eigenlijk een lader moeten hebben met display, die laat zien hoeveel erg terug in gestopt wordt.
De lader is kapot die is doorgebrand.
Maar al mijn batterijen worden warm na een vlucht .

Warm is niet erg, dat hoort.

Als ze maar niet erg heet worden. (je moet ze min. 5 sec aan kunnen raken)
En af laten koelen voor je ze opnieuw oplaad

Je bent ook niet zo'n klein beetje eigenwijs hé.. Lipo savers gaan heus niet zomaar af hoor... dan is de accu gewoon leeg! als je en lipo ver ontlaad wordt die ook warm..
Nu ineens de lader de schuld geven is natuurlijk ook een oplossing, ook, als de motoren zo heet worden dat je ze niet kan aanraken is er iets niet goed, ik kan 3 lipo's achter elkaar leegcrossen in de lama, en dan kan ik gewoon de motoren vasthouden...

Zoek gewoon even een voltmeter op bij een bouwmarkt in de 5eu bak, en kijk hoeveel volt de accus zijn, dat kan je namelijk NIET zien op de standaard esky lader.

Je bent ook niet zo'n klein beetje eigenwijs hé.. Lipo savers gaan heus niet zomaar af hoor... dan is de accu gewoon leeg! als je en lipo ver ontlaad wordt die ook warm..
Nu ineens de lader de schuld geven is natuurlijk ook een oplossing, ook, als de motoren zo heet worden dat je ze niet kan aanraken is er iets niet goed, ik kan 3 lipo's achter elkaar leegcrossen in de lama, en dan kan ik gewoon de motoren vasthouden...

Zoek gewoon even een voltmeter op bij een bouwmarkt in de 5eu bak, en kijk hoeveel volt de accus zijn, dat kan je namelijk NIET zien op de standaard esky lader.
Bij de voltmeter staat 6v nadat ik gevlogen heb.
De motoren van mij zijn dood.
Ik vervang ze niet ik spaar voor extreme motors en afkoelvinkjes.
Mag je ook gelijk nadat een lipo opgeladen is gelijk weer een lipo opladen ?
Of moet je de balancer laten uitrusten ?

Als je even terugleest naar wat ik allemaal heb gezegd weet je het...

En 6 volt kan, maar is eigenlijk al te laag...
liefst 3,3 volt per cel aanhouden

Als je even terugleest naar wat ik allemaal heb gezegd weet je het...

En 6 volt kan, maar is eigenlijk al te laag...
liefst 3,3 volt per cel aanhouden
Is het nu wel goed ?
Is de lipo nu bol of niet ?
Ziet er niet bol uir.
Ik kan de lipo nog wel opladen toch ?

Als je 6 Volt meet nadat je hebt gevlogen is dat dus onbelast. Een spanning van 6 Volt onbelast is veel te laag. Met belasting is de spanning nog lager. Zo maak je je Li-Po's binnen de kortste keren geschikt voor het chemisch afval.

Laatst bewerkt:
En hoe zit het dan met die twee Li-Po savers die je al had aangesloten? Werken die niet?
Die heb ik in de verpakking gedaan en in de lama doos.
Ik denk dat ze het niet doen.
Of misschien wel, is het normaal dat de heli met lipo -savers een beetje traag is ?
Zonder is het perfect.

Laatst bewerkt:
Back