Lipo redden ?

Hoi allemaal,

Weet iemand misschien hoe ik mijn lipo accu kan redden ? :(

Het gaat om een Flightpower Evo 2100 Mah 3S
De balancer die ik gebruik(Graupner Balancer Plus) geeft aan dat ik te weinig spanning heb om het laden te beginnen , het ledje blijft knipperen.

Hoe kan ik dit oplossen ?

ze zal zowiezo toch zwaar beschadigt zijn ze
hobbycity zippy batterij is een goede en goedkope oplossing:)

Je kan hem even zonder balancer laden. Als er dan wat meer spanning op de cellen staat heb je kans dat je hem met de balancer weer kunt laden. Grote kans echter dat een cel overleden is. Indien dat het geval is dan kan je er altijd nog een 2S van maken.

Blijf er wel even bij tijdens het laden.

De balancer die ik gebruik(Graupner Balancer Plus) geeft aan dat ik te weinig spanning heb om het laden te beginnen , het ledje blijft knipperen.

Ben je wel zeker dat het knipperend ledje betekent dat de spanning van de te laden accu te laag is? Hoe knippert het, met welke interval?
Meet de aparte cellen eens met een multimeter.

Ben je wel zeker dat het knipperend ledje betekent dat de spanning van de te laden accu te laag is? Hoe knippert het, met welke interval?
Meet de aparte cellen eens met een multimeter.

Het was inderdaad waar wat ik dacht.
Heb een kabeltje gemaakt dat ik rechtstreeks kan laden zonder tussenkomst van de balancer, de accu 1 minuut geladen en toen eraf gehaald.
Balancer terug ertussen en hij laadt weer normaal.
Bedankt voor alle tips iedereen. ;)

Kijk wel even hoe het zit met die ene cel. De kans is groot dat hij toch defect is en helemaal uit balans is. Ik heb een accu ook zo weer kiunnen laden maar de capaciteit van die cel is een stuk minder dan de goede cel.

Ik haal deze dus ook uit elkaar en gooi de defecte cel weg en doe de goede bij een ander 2S pakket. Wordt dus een 3S pakketje, leuk voor buiten :)

De Graupner Balancer Plus is nogal eigenwijs, grote kans dat je lipo het nog gewoon doet. Ik heb het al vaker gehad, dan gewoon even laden zonder balancer. En telkens bleek er niets met de lipo's aan de hand te zijn.

Laatst bewerkt:
De Graupner Balancer Plus is nogal eigenwijs, grote kans dat je lipo het nog gewoon doet. Ik heb het al vaker gehad, dan gewoon even laden zonder balancer. En telkens bleek er niets met de lipo's aan de hand te zijn.

Is hier ook het geval, de spanning van alle drie de cellen is nagenoeg gelijk (gelukig :-D) anders weer een lipo om zeep.

Maar je hebt alsnog kans dat na het opladen alle 3 de cellen gelijk zijn maar er één veel eerder leeg is. Wel even opletten dus.

Maar je hebt alsnog kans dat na het opladen alle 3 de cellen gelijk zijn maar er één veel eerder leeg is. Wel even opletten dus.

Yep, had ik dus ook. lopladen ging prima en daarna gewoon gebruikt. Bij het wederom opladen zag ik dat er een onbalans was van 0,3V. De ene cel heeft nu dus veel minder capaciteit. Zoals hierboven reeds geschreven gaat hij uit elkaar.

Back