Lipo,s Trex500

• Topicstarter Topicstarter audi
  • Startdatum Startdatum
A

audi

Guest
Goedemorgen

Ik vlieg sinds een paar maanden met een T REX 500 met Flightpower lipo's 3200 5s 30c-60c
nu wil ik er nieuwe bijkopen maar weet niet of het ook 4s of 6s mogen zijn en moet ik dan iets veranderen aan de instellingen ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen en waar zijn eventueel Kongpower lipo,s te koop of zijn die niet goed
wat raden jullie mij aan
hoor het graag
bij voorbaat dank
Audi

Laatst bewerkt door een moderator:
Lipo,s Trex 500

Goedemiddag sinds een paar maanden vlieg ik met een Trex 500 met Fligtpower 5s 3200 30-60 lipo,s nu wil ik er bijkopen maar ik weet niet of ik ook 4s of 6s lipo,s kan gebruiken.
Moet ik dan aanpassingen aan de heli doen Nu heb ik gehoord van kongpower lipo,s zijn die goed en waar te koop
hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen
bij voorbaat dank voor de moeite

Audi

De Trex 500 is eigenlijk ontworpen voor 6S. tussen de 2600 en 3300mAh. dus 6S kan zonder problemen mits de heli de Align setup(of vergelijkbaars) heeft. 4s zou ik niet doen ivm stabiliteits problemen door te laag toerental.

Hallo Anko
bedankt alvasr voor je raad nu over de kongpower lipo,s zijn die goed en waar te koop en je kan dus niet hoger gaan dan 3300 als ik het goed begrijp

Audi

Bij meer dan 3300mAh bij 6s (een pakket van ong 500/550 gram) zal de heli niet lekker willen balanceren. vandaar. met een 5s pakket zou je dus tot 4000mAh kunnen gaan.(weegt ook ongeveer 500,550 gram)

Zelf heb ik nog nooit van Kongpower gehoord. Wel erg goede ervaring met Gens Ace, Turnigy en Hyperion, waarvan de eerste 2 het voordeligst zijn, na wat googlen zelfs iets goedkoper dan de Kongpowers.

Hallo Anko en Hans bedankt voor de nuttige informatie ben weer iets wijzer

Willie

Audi, volgens het T-rex 500 manual kun je hem op 4, 5 en 6 S vliegen. Ik zie geen voordeel in 4 S, en inderdaad meestal worden ze op 6 S gevlogen. Let wel als je nu 5 S vliegt, en je gaat naar 6 S zal je toerental flink omhoog gaan. Je zal dus je motor tandwiel moeten aanpassen. Op 6 S zou je een 12 of 13 tands pinion moeten hebben. Op 5 S gebruik je waarschijnlijk een 14 of 15 tands pinion.

Ik gebruik zelf 3000 mah lipo's die passen maar net onder de kap, dus ben er niet zeker van dat een 3300 gaat passen, kan wel maar zal verschillen per lipo merk. Als je een frame hebt met een verlaagde voorkant (volgens mij de nieuwere ESP versies) dan zal alles wel passen.

Ik heb zojuist de Zippy's aangekregen van HK en ze passen bij mij perfect.
Ook is de heli goed uitgebalanceerd.
Zippy 2800mAh, 30C, 6s.

Groeten, Luc

Ik gebruik zelf 3000 mah lipo's die passen maar net onder de kap, dus ben er niet zeker van dat een 3300 gaat passen, kan wel maar zal verschillen per lipo merk. Als je een frame hebt met een verlaagde voorkant (volgens mij de nieuwere ESP versies) dan zal alles wel passen.

De 6S 3300mAh's (Gens Ace) passen bij mij gewoon onder de kap. Zonder tray-mod.
Ik heb gewoon de standaard set-up, met de bijgeleverde pignon (13T).

Ik heb eigenlijk een soort gelijke vraag. Ik heb van iemand een nieuwe hk500GT overgenomen en ben deze nu aan het strippen en gelijk wat onderdelen aan het vervangen,omdat hij zeer slecht (lees geen LT, sommige schroeven ontbraken, gyro verkeerd geplaatst, onderdelen vergeten,etc) gebouwd was , hier zit 1 lipo bij een turnigy 5s 3000 18.5v.

Er zit een 13t in en ik wil er graag 1 of 2 lipo's bij en ik weet buiten de lipos voor een 450 eigenlijk niet veel van lipos. Nu zie ik een helehoop lipos voorbij komen maar heb geen flauw benul of de lipo welke erbij zit wel gebruikt kan worden voor deze heli.

Kan misschien iemand een redelijke lipo aanraden (aub niet super duur) en misschien gelijk het verschill uitleggen in vliegeigenschapen tussen een 5cel of 6cel en de 18.5 of 22.2v.

ALvast bedankt en groet,
Dave

je kan je lipos van je 450 ook in serie gebruiken op de 500. Dit deed ik in het begin met mijn T500 ook, ff een kabeltje solderen en klaar!

Ik heb zelf LiPo's van 6S tussen de 2650 - 3300mAh. Ik merk een enorm verschil in reactietijd. De 2650 is ongeveer 100 gram lichter en zorgt voor veel meer snelheid. Een punch-out is echt een enorm verschil.

Verder kun je van 4-6S vliegen maar 4S zie je vrijwel nooit. De meeste vliegen hem op 6S. Lager kan maar dan moet je gaan spelen met de pinion om je toeren te kunnen halen. De 500 is nogal een machine die lekker wat toeren wil.

Back