LiPo switch: bij lage spanning naar backup accu

cdrom_flyer: Ik denk dat het de eerste optie is, die met een relais. Zou het dan ook mogelijk zijn om dit alleen te laten plaats vinden wanneer de joystick gedurende 30 seconden in deze positie blijft? Hiermee kun je dus onbedoeld omschakelen verhelpen. En heb je miss tips waar ik een dergelijk relais kan vinden?

ReneDL: dit is voor het schakelen van een apparaat, zou kunnen natuurlijk, alleen kun je er maar een accu op aan sluiten. Het gaat in dit geval juist om twee accu's.

Je zou natuurlijk ook zelf op onderzoek uit kunnen gaan. Elke vraag die bij je op komt hier stellen is nou ook weer niet de bedoeling. Jij moet je boot bouwen. Niet wij. Informatie kan je bij voorbeeld via Google vinden. Ook sites van modelbouwfabrikanten zijn een bron van informatie.

cdrom_flyer: Ik denk dat het de eerste optie is, die met een relais. Zou het dan ook mogelijk zijn om dit alleen te laten plaats vinden wanneer de joystick gedurende 30 seconden in deze positie blijft?
Dat is dus een aanvaardbare optie.
Om een schakelfunctie vertraagt in te laten schakelen gebruik je een tijdrelais.
Die zijn er in alle soorten maten.
Een goede elektronica zaak zal je wel aan een schema en onderdelen kunnen helpen.
Ze hebben soms complete setjes voor allerlij functies.
Ook bij een scheepsmodelbouwclub kunnen ze wel verder helpen.;)

Back