Lipo totaal leeg bij aankoop

Vorige week heb ik voor mijn mini quadcopter JJRC H12C een Nine Eagles visitor 3 Lipo gekocht de 1200mah 3,7v 1S .

Deze bleek echter bij aankomt een voltage te hebben van 2,6 volt , ik heb m geladen op een 1/4 C maar na 1x vliegen bleek de lipo bol te staan en onbruikbaar te zijn , de JJRC H12C heeft een lipo low voltage detectie dus leeg vliegen is er niet bij) tevens zal er voorheen een 700mah lipo in welke zonder krimp alles aankon alleen t vliegen was wat korter .

Heel netjes heb ik van de verkoper/winkel een nieuwe gekregen welke wederom een voltage bleek te hebben 2,7 volt .

Na de lipo geladen te hebben is er 1250mah in gegaan maw lipo was totaal leeg.

Ik heb wederom de verkoper winkel fotos met begeleidend mailtje verstuurd dus even afwachten maar.

Weet je zeker dat de 2,7v klopt? Heb je dit nagemeten? Namelijk als je lader het verkeerd meet dan laadt hij je lipo stuk.

Ja meet t wel goed hoor met de lader is niks mis mee. Heb er fotos van gemaakt.

2015-05-27 19.03.14_resized.jpg

Laatst bewerkt:
Wat zie ik nu allemaal op het scherm?
5s 8000 ?
2x 2,705 volt?
6 ampere laadstroom (!!!)?

Hoe laad je die dingen?
Toch niet toevallig met zo'n bundel stekker waarmee je meerdere kleintjes tegelijk kunt laden?
Sommige fabrikanten stoppen extra capaciteit in een accu, om zo de accu op lange duur wat langer heel te houden. Zodoende kan het zijn dat er meer in gaat dan je verwacht.
2,7 is stevig aan de lage kant voor een verse accu, maar nog niet compleet leeg.
Is misschien een keuze van de fabrikant.
Ik heb zelf accu's gehad die op 1 volt oid stonden bij binnenkomst, en die hebben het toch nog een tijd uitgehouden. Niet zo goed als de anderen, maar ging wel goed..

@ Student, het is een robbe lader.

Het onderste wat je ziet in het "donkere" gedeelte is Ch. 2.
Dus je moet kijken naar het bovenste waar hij de onderlinge cellen laat zien ;-)

Klopt de robbe lader is een duo lader bovenste deel is waar ik de 1s cel heb laten doormeten op balancer view , onderste kanaal staat nog ingesteld op de lipos voor mijn boten zodat het een beetje verwarrend lijkt.

Ik heb dezelfde lader.. heb een kapot balanceer bordje gehad, klopte 1 cel ook niet met de rest.. totaal klopte dus ook niet... ik zou het even testen met je andere balanceer bordje of op je andere kanaal, met een multimeter kun je het ook zo ff nameten..

Ik gebruik geen balanceerbordjes deze gaan te vaak stuk , lader werkt verder prima .
Heb kosteloos van Quartel een nieuwe lipo gekregen na een mailtje en begeleidende fotos van een bolle lipo.

Bij aankomst bleek ook deze lipo op een voltage te zitten van 2.7 volt , na langzaam laden op ¼C ging er weer 1250 mah in de lipo was dus echt 100% leeg.

Het probleem is dus dat deze lipos leeg de fabriek verlaten.

Nine%20Eagles%203.7V%201S%20LiPo%20for%20Visitor%203%20NE252914.jpg

Volgens mij gebruik je de balanceer bordjes dan niet op de juiste manier.. bij mij gaan ze, tenzij ik zelf een fout maak, nooit stuk hoor, hoe wil je überhaupt een meer cellige lipo op een veilige manier laden als je geen balanceer bord gebruikt?
Als je de lipo met een multimeter door meet geeft hij dan nog steeds 2.7v aan?
De andere lipo's die je hebt zijn wel op de juiste spanning?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap dat je user error uit wilt sluiten maar ik weet hoe om te gaan met lipos en kan zo`n kleintje van 1s wel hanteren in een quadcopter tov mijn andere ampere slurpende boten met 2x 10s setups erin.

Lader werkt prima tevens gaf de multimeter ook 2.7v aan bij de nieuwe lipo mijn conclusie is dan ook gewoon dat de lipos leeg de fabriek verlaten en iets wat een 1s lipo gebruiker die de lader gebruikt van een Nine Eagles nooit achter komt en gewoon laad totdat ie vol is. (ik heb geen Nine Eagles quadcopter)

Ik heb nu 2x gevlogen met de nieuwe lipo , tis ff in de gaten houden , maar lijkt t prima te doen nog.

Ja dan zou ik ook niet verder zoeken, het was ook absoluut niet belerend bedoeld hoor.
Ik zou die 2.7 ook direct terug gestuurd hebben met de vraag of ze de volgende zelf ff testen op een juiste spanning van rond de 3.85v, ik was er persoonlijk niet mee gaan vliegen maar ik vlieg alleen helikopter waarbij de staat van de lipo iets crucialer is.

Gelukkig is t maar een mini flut quadcoptertje maar goed t gaat om t idee en zou zoiets ook nooit doen bij mijn boten .

Ik heb uiteraard weer overlegd en gaf t advies gewoon te laden en te vliegen , niet t beste advies maar gaat er iets mis krijgt ie wel de rekening hoor.

Zal m eens vragen de andere te testen die er nog liggen (als ie ze op voorraad heeft).

Laatst bewerkt door een moderator:
... terug gestuurd hebben met de vraag of ze de volgende zelf ff testen
op een juiste spanning van rond de 3.85v.

Lipos niet onder de 3,7 volt, en natuurlijk niet meer dan 4,2 volt, dat zijn mijn waardes, die ik gebruik,
alles andere, zo als 2,7 volt, geeft problemen, en ik denk ook niet, dat de lipo herstelt !
Iig niet meer te gebruiken voor b.v. heli's.

Dat begrijp ik uwe maar de meeste lipo's worden op storage aangeleverd, mijn gens ace lipo's zijn steevast 3.83v vandaar dat ik de waarde van ongeveer 3.85v bij aankoop vast hou. 2.7v is sowieso te laag, naar mijn weten is een lipo onder de 3v onbruikbaar.

Back