Lipo Transport

Alles zit in lipo bunkers van Robbe, zelfs de hele kleintjes.
Een goeie 50€/stuk, daar kan je je huis niet voor riskeren.
robbe Modellsport
Zowel voor vervoer als het bewaren gebruik ik die:
full

Als je munitiekistjes gebruikt, haal dan wel de eventuele dichting van het deksel, dat de gassen kunnen ontsnappen, of je hebt een bom. De gassen zorgen voor drukopbouw, het deksel vliegt eraf, en de vlammen hebben dan wel vrij spel.

Als je koekjesdozen e.d. gebruikt, dan kan je evengoed ook gewoon niks doen, dit is totaal ineffectief.

Lipo zakken zijn ook niet altijd 100% veilig, zeker de goedkope niet. Je kan er ook weinig in kwijt, heb het ook allemaal geprobeerd, en wees nou eerlijk, wie steekt er AL zijn lipos ALTIJD in lipo zakjes, met het lipje netjes toegevouwen, enz... ???

Die lipo koffers zijn toch wel handiger, niet van metaal, zouden bestand zijn tegen 1400 °C en het zit netjes weg. Wegen wel 7 kg (leeg) het stuk. De meest praktische oplossing denk ik, nog beter is een betonnen bunker in je tuin, maar dat ziet vrouwlief niet zitten. :eek:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog 1 ding, de koffers staan altijd op een stenen vloer in een garage, geen slecht idee om dit ook met lipo zakken te doen. Een houten rekje of zo om ze op te leggen lijkt me niet zo'n goed idee, de temperatuur kan hoog oplopen. Ook zorgen dat boven de koffers of zakken niets brandbaar staat of hangt.

Ik heb bij een legerdump een munitie kist gekocht,gaan 5 5000 mah en 6 2200 mah lipo's in en kost 15 euro die zijn ook echt vuurproof!!
Grz,
Ronald.
Het schijnt wel een goed idee te zijn om daar een gat in te maken zodat een overdruk weg kan. Zelf heb ik de lipos in de kast liggen op storage lading of in ieder geval niet vol omdat dat beter zou zijn voor de levensduur en in principe ook veiliger is. Zo'n koffer lijkt me wel een goed idee.

Back