Lipo voltage guard

Hoi allemaal,

Ik kwam op de site van 4rc de volgende artikelen tegen:
Lipo voltage guard Buzzer
Lipo voltage guard LED

Ofwel: lipo savers met led of geluid, maar dan volledig instelbaar. Ik vroeg me af of er mensen zijn die deze dingen gebruiken en wat ze ervan vinden?

Is het instellen een beetje makkelijk? Blijven instellingen bewaard als je de lipo eraf haalt? Is het geluid hoorbaar als je vliegt? Is de led een beetje zichtbaar? Of zijn er mensen die ze hebben gebruikt en toch weer op de timer zijn overgestapt?

Groet, Joost

ik heb een buzzer gehad, die ging te vroeg af, bij flink gas geven al.. ook bij volle accu.
was ruk dus... maar kan ermee te maken hebben dat mijn lipo accu kort daarna overleden raakte, met de nieuwe accu heb ik de buzzer nog niet getest

Ik heb een buzzer gehad van hobbyking.
Accu was goed maar buzzer ging te vroeg af.
Bij volle accu met volgas piepte ie dat het een lieve lust was.
Met telemetrie geen probleem.

Dus probleem komt vaker voor. :snipersmile:
Ben.

Misschien hetzelfde verhaal, maar dan ook hetzelfde probleem.

Een Li-Po saver wordt geacht alarm te slaan als de spanning onder een bepaalde waarde zakt. Dat doet het ding dus braaf.

Als de spanning van een volle Li-Po bij vol vermogen zoveel in elkaar zakt dat de waakhond blaft, dan is er iets mis met de Li-Po of heb je voor deze toepassing de verkeerde Li-Po gekozen.

als je vol gas geeft en 25 Ampere uit je 3s lipo trekt, dan zakt de spanning , das helemaal niet gek, laat je vervolgens het gas los, dan komt de spanning weer omhoog.
ter vergelijk, je autoaccu doet exact hetzelfde als je gaat starten.
de lipo saver zou een vertraging moeten hebben wil dit goed werken, zodat de dalen in de spanning niet direct een alarm tot gevolg hebben.
we zouden dit kunnen realiseren door een extra condensator in de voeding te zetten.

Ik heb er 1 met alleen een lampje, heel simpel en niet instelbaar

Dat ding is mijn uiterste grens, als die gaat branden voor mn timer afgaat weet ik dat mn batterij zijn eind zeer rap nadert
Deze lipo saver gaat pas af als de batterij onder de 3,3 volt per cel komt
Dus bij 9,9 Volt bij de 250 en 450
Hij is ook een keer afgegaan bij mn vorige set batterijen...
Bij een volgas climbout ging hij branden, bij de daling ging hij weer uit

Waarom die van jullie voortijdig afgaat zal waarschijnlijk aan de instelling liggen...
is het bij jullie niet zo dat je een grondwaarde insteld (bv 2,4 v per cel, de dodelijke grens van de lipo) en dat de saver er 1 volt boven gaat zitten?
Zie handleiding?

Wat was het voltage waarbij hij af ging?

Als hij zo snel af ging, is dit makkelijk te meten...

Ik gebruik een Low Voltage Buzzer, deze doet zijn werk erg goed, bij een Lipo accu van 7,4V 3000Mah begon hij op een gegeven moment te piepen, en jah dit hoort iedereen:razz:, tijdens het laden ging er zo'n beetje 2875 millies in, dus volgens mij heeft hij tijdig in gegrepen.
Bij 2S branden er dus 2 ledjes bij het aansluiten van de balancerkabel, bij het aansluiten piept hij eerst even en daarna blijven de ledjes branden.
Hier één die ik gebruik. Kosten 8,95
tc79798.jpg

Laatst bewerkt:
@Marzon

een volt is toch een volt?

knoop een paar losse aa batterijen aan elkaar tot je 9 volt hebt of zo (of je pakt een 9 v batterij), dan zou het ledje moeten gaan branden
en dan nog een aa erbij (dus doorlussen, een draad van de + naar de -, en de andere + en draad gaan naar de led), dan zou hij uit moeten zijn

Dit moet je dus idd niet vliegend gaan meten..

Dan weet je of de lipo saver werkt...

Dus als hij op de heli gaat branden, weet je of het foute boel is ja of nee

Back