Lipolader op 230 volt :?:

Kan misschien het niet helemaal volgen, maar degene die dit topic begon heeft een Simprop Intelicontrol V3... hij hoeft geen nieuwe lader te kopen als hij een 220-12V 10A stekker koopt.... normaal zijn die best prijzig, maar die van BMI is heel goed te doen en leverd 10A!! Hij kan zijn huidige lader dus gewoon blijven gebruiken!

netvoeding_kl.gif

Dus enkel Euro 40!! En als je goed shopt weet ik ook nog een adres voor Euro 36.

Groet
Ruud

ja pc voeding ritselen en je bent gratis klaar, ging erom dattie persee en tweede lader wil iig, zo lijkt het

en over "geklooi" met een pc voeding, het enige geklooi wat ik heb moeten doen is een lamp (auto lampen zijn briljant) aan de 5 volt draden hangen, en twee stekkertjes op de 12 volt om aan me lader te hangen.

Niks geen opvoeren nodig voor lipo's, aangezien die toch praktish niet met meer dan 3 tot 5 ampere worden geladen.

Alleen bij nimh en nicad is het mogelijk boeiend om je voeding op te krikken om meer ampere te leveren zodat je meer cellen tegelijk kan laden mits je lader dit ook aan kan.

MvG
Erwin

Je zal toch moetem kiezen uit alle genoemde mogelijkheden op 220V, iets anders is er niet...

Koop een Ultramat 10 en verkoop je Simprop, kost het je nix en dan kan je nog steeds alles laden zowel vanf 12 als vanaf 220 V

Nee, ik wil een extra lader naast mijn Simprop.
Maar het ziet er naar uit dat ik een Ultramat moet kopen.

Bovenstaande lader is volgens mij NIET instelbaar, alleen voor een vaste spanning, en een vaste laadstroom. Dus eigenlijk erg onpraktisch.
(zoals op de foto te zien ook niet voor de EU stopcontacten...)

Hoe laat je nu met die Simprop lader?
Vanuit een 12V loodaccu, of vanuit een voeding?

Het lijkt me zowieso makkelijk om een voeding te hebben, dan kan je beide laders vanuit 230V gebruiken(dus via die voeding)

Voeding kan je kopen natuurlijk, maar ik zou hem zelf ombouwen uit een PC. lekker goedkoop(<€20,-) + 12V lipolader(<€20,-) is samen nog minder dan 40 euri. :D
bovendien kan je die voeding ook voor andere dingen gebruiken, oa. die Simprop lader...

Ik wil in mijn kleine vakantie verblijf 7.4V Lipo's laden. Geen gedoe met voedingen en accu's enzo.
En ik wil niet mijn simproplader meenemen.
EN dat ding is wel in een stopcontact te proppen, en anders maken we het wel passen :)

hmm, dat zal die wel weer duur en groot vinden.

Het is juist voor een simpel ladertje voor op vakantie....
Toch lijkt me deze lader eigenlijk niks. Volgens mij is de stroom ook niet instelbaar, dus alleen voor dezelfde type accu(aantal cellen en ook de capaciteit)
Ik zou nooit voor zoiets kiezen...

Wat wil je nog meer weten over deze lader?

EDIT: te laat

Of deze lader tussen de 350mAh en 800mAh 7.4 volt te gebruiken is zonder die mijn cellen te beschadigen.

bjlevi
als het Amerikaans is ;wat betreffende stopkontact.
Dan klopt de spanning stopkontact ook niet.
Ik meende als dat dat 110 volt is :D :D :D

F van gent:
Nee, deze lader is wel voor 230V

@bjlevi:
Nee, dat zal waarschijnlijk niet lukken. In de specificaties staat de laadstroom niet, misschien ff een mailtje sturen.

Als je die 350mAh cellen 20C, kan je die evt. met 2c laden. Als dit ladertje dan met 700mA laad, dan kan je beide wel redelijk fatsoenlijk laden.

Maarja, ik snap nogsteeds niet waarom je niet voor zijn klein voedingkje gaat + graupner lipo lader. Daar kan je veel meer mee.

Omdat ik al een geweldig Sipmprop Intelli Control V3 lader heb.

Maar voor een andere locatie wil ik voor het gemak een klein lipoladertje.

Ohja, ik heb al een mailtje gestuurt en gebeld. Maar krijg geen reactie, misschien op vakantie ofzo :S
Daarom vraag ik het ook hier.

Bedankt voor je antwoord

Krijg ik iemand aan de lijn.
Heeft hij er totaal geen verstand van; alleen voor lipo's zei die tegen mij :lol:
Moet maar een andere keer terugbellen.

Back