Tadango
Forum veteraan
Was ik vandaag lekker aan het vliegen met de lipoly gaat er iets mis
Snel vliegen ging perfect, volpitch omhoog ook. Scherpe turns, stall turns enz.. alles vloog gewoon heerlijk. Tijd voor een looping dus
Ik maak snelheid, trek hem lekker omhoog, halverwege iets negatief pitch. Het toerental zakte opeens leek het. cyclic response werd minder. Goed doortrekken en iets duiken, opvangen. Ging allemaal met moeite en ik kreeg hem horizontaal. Ik dacht eerst dat de motor goed was ingezakt dus tijdens duik weinig pitch en dan opvangen met veel pitch. Dit leek te werken maar hij bleef daarna hard vallen. De riem moet er echt afgelegen hebben aangezien het laatste stuk de staart ook niets meer deed
Landing was een harde op de skids. Op het eerste gezicht weing schade :
Deukje in de staartbuis (door harde landing met weinig toeren denk ik)
1 staartblad houder
1 2mm bout waarmee de staartblad houder vast zat (draad gestript).
1 staarblad hub (draad eruit gescheurd)
kap licht gescheurd
Verder niets
bladen hebben een heeel licht krasje, niet voelbaar, haast niet zichtbaar. Skids waren verbogen en losgetrokken van het frame (tywraps gescheurd). Hierdoor zakte hij aan 1 kant door en is de staart beschadigd geraakt. Valt allemaal wel mee maar ik ga wel nieuwe onderdelen eisen van arfantasie
Ook wil ik een ander tandwiel op de motor, de 'oude' versie met 2 schijfen naast de tanden. Ook ga ik proberen om een alu hoofd tandwiel los te peuteren
Een conisch hoofdtandwiel is toch echt slecht.
Ik laat het wel weten als ik bericht heb
Ik heb roel al gemaild met het probleem. Eens kijken wat hij los kan krijgen.

Deukje in de staartbuis (door harde landing met weinig toeren denk ik)
1 staartblad houder
1 2mm bout waarmee de staartblad houder vast zat (draad gestript).
1 staarblad hub (draad eruit gescheurd)
kap licht gescheurd
Verder niets

Ik laat het wel weten als ik bericht heb