Lipoly V2 CFK Demo video door Markus Rummer

Tadango

Forum veteraan
op www.heliman.nl staat een nieuwe filmpje van de V2 versie van de Lipoly. Setup :
Lipoly V2 Carbon Demo fly:
pilot Markus Rummer
turns 2600
weight 1098 Gramm
Accu 3s2p Polyquest 3600 mAh 20C
enginee Hacker P 40 Heli 9 turns
controller Hacker master 40 opto

De echte 3D film komt in een paar weken uit.

Man dat vliegt goed!!!! Grote veranderingen V2 : carbon frame en staartbuis.

Ik vindt de mijne erg traag en sloom en die motor ga ik er ook in gooien. Kan hem altijd limiteren tot een voor mijn vliegbaar toerental ;) Hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over de wendbaarheid en trage staart. 40A regelaar heb ik er toch al in liggen ;) Die accu's was ik ook al van plan te kopen. Was op de goede weg ;)

wat een toeren heeft deze heli op z,n kop zitten,
niet normaal.
met een lager toerental vliegt hij toch ook 3d.

Vast wel. Ik wil nog eens meten waar ik op vlieg, zal me dood schrikken denk ik. Als ik +9 pitch geef klimt hij als een oud vrouwtje, mijn motor heeft gewoon geen toeren genoeg :( De staart is ook niet echt fel, micro met HAT is 10x sneller. Ik ga begin deze zomer nog even door vliegen met de standaard motor en lichte accu's, als dat helemaal goed gaat bouw ik hem ook om tot raket ;)

mijn rebell vliegt nu met een toeren van 1450 en vliegt goed,
throttle op 65%,
als ik hem op 100% zet vliegt hij op 2300 toeren dan wordt er gewoon benauwd van.

die brushless motoren draaien toch wel het zuinigst op 85% ongeveer van hun kunnen ? dan is het rendement het hoogste.

is het dan niks om een ander tandwiel te monteren zodat ie wel in zijn hoogste rendement draait met het torental wat jij wilt manus ?

2300 rpm is inderdaad veel, mijn zoom deed dat ook en dan deed ik ook altijd even een stapje naar achter, ik vond dat ook akelig hard.

gemiddeld vlieg ik er 9 minuten mee,
ik ben op dit moment tevreden.
de motor en regelaar worden niet eens warm.

Mijn motor wordt dus ook wel aardig warm :(

Met 2600 rpm doe ik wel aardig wat stapjes terug ;) Zo'n carbon blad schiet dan wel erg hard weg.....

Ik heb al iemand gemaild voor een prijs voor die motor. hacker kennende wordt die wel niet goedkoop. Iemand nog een leuk adres?

Hacker niet dan? Hacker motoren behoren toch ook tot de top. Ik heb een mooie Jeti/Hacker Master 40 3P Heli regelaar :) Deze motor werkt goed op 3s lipo dus hoef ik geen andere regelaar te kopen. Regelaar bevalt erg goed. Loop heel mooi contant en hapert nooit.

Service heb ik nog nooi mee te maken gehad. Als een regelaar gek doet geef ik die aan jan bakker die me later een werkende terug geeft :) Nu heb ik ook nog geen regelaar stuk gehad....

Ja wat is er mis met een Hacker? Ben echt super tevreden met m'n hacker C50 13L.

Kijk even bij www.Eheli.nl voor zover ik weet is hij de enige site in NL die grote hackers verkoopt.

Hallo,

Als eerste wil ik even zeggen dat dit een test motor is. De optimale balans zou nog niet gevonden worden.
Verder krijg ik binnen een week circa de nieuwe V2 lipoly heli's dan kan ik met het oog eens bekijken wat er allemaal aan veranderd is.
Ga dus a.u.b. niet in de V1 deze motor inbouwen en 2600 op de kop zetten.

Deze CFK versie van de lipoly zal in een paar maanden pas geleverd kunnen worden. Maar ik krijg een versie om te testen binnen 3 weken. Dan zal ik wel eens op een veld in Eindhoven komen om hem daar te "testen". Ik woon nu namenlijk in Eindhoven.

Maar als het zover is, en ik die power durf te vliegen laat ik het jullie weten.

Groeten
Roel

Ik was ook niet van plan om 2600 toeren op mijn lipoly te zetten, hij is me teveel waard ;) Ik dacht aan iets van 1800 ofzo.

En als er wel veel veranderd is in de kop dan moet dat maar vervangen. Maar wat is nu beter dan alu an cfk?

Andreas rummer vloog ook met de V1 met een rotgang. Die had ook heel wat meer toeren dank ik erop heb. Moet ook een andere motor geweest zijn.

Hallo,

Helaas heb ik nog geen nieuws over een eventuele nieuwe 3D video van deze heli.
Maar wel dat ik binnen twee weken deze CFk versie thuis heb ga bouwen. Nee dit is nog steeds niks bisonders maar.....

Het filmpje laat de heli met een Hacker motor zien die maar liefst 500 Watt leverd. Dit is niks, want de heli zal met de nieuwe Torcman motor worden uitgeleverd en dan 700 WATT aan vermogen hebben.

Ben benieuwd hoe lang ik deze heli heel kan laten :-)

Groeten
Roel

Gerard_nl zei:
die brushless motoren draaien toch wel het zuinigst op 85% ongeveer van hun kunnen ? dan is het rendement het hoogste.

Das een gevaarlijke uitspraak. 85% van hun kunnen impliceerd dan allicht niet 85% gas, maar 85% van het maximum vermogen op vollast...

Niels

als ik hem op 100% zet vliegt hij op 2300 toeren dan wordt er gewoon benauwd van.

Ik vlieg de Raptor 50 altijd op 2050 rpm... heb zelf een paar vluchten op 2200rpm gevlogen maar toen zat ik toch beetje boven zn vermogen.

Het went.... :roll:

Cheers,

Rich 8)

Back