Lipoly V2: Jullie bevindingen??

Hallo,

Reeds een tijdje uitkijkend naar mijn eerste heli en na reeds uren lees en kijkplezier te hebben gehad op deze supersite, waag ik mij toch aan mijn eerste vraag in dit forum, nl:

Wat zijn jullie bevindingen over de Lipoly V2 ?

Lijkt mij, mede door de standaard borstelloze motor, eerder een goedkoop toestel voor zijn 399 Euro in vergelijking met de Eco 8.

Is de Lipoly V2 een goede keuze dan?

Uitkijkend naar jullie reactie groet ik jullie vriendelijk,

Juan

Ik heb de v1 en ben erg tevreden. Voor het standaard vliegwerk is de standaard motor voldoende. Zelfs lichte kunstvlucht is geen probleem. Voor 3D zou ik er een zwaardere inzetten. Hij wordt nu wel erg heet met 2230 rpm

Het enigste verschil met de v2 is het frame. De heck is wat zwak vindt ik. Met een hs81 blijft deze wel goed recht achter de heli maar de piro rate mag wel een stukje hoger Ook de maximale cyclic is wat laag. Misschien dat met het nieuwe frame wat meer ruimte is voor de nick aansturing. Dan kan je een stuk verder gaan.

Verder een aardig goede heli die ook redelijk goed een crash doorstaat Goed snel, goed wendbaar. Zelfs een beetje wind vliegt nog best aardig

Ik dacht, misschien is zo'n Lipoly een "cloon" van één of ander look alike.

Vandaar dat dan eventueel eerder geneigd zou zijn om een heli in huis te halen van een "vast" merk zoals bijvoorbeeld de Moskito van Robbe of die bewuste Eco 8 van Ikarus omdat de wisselstukken zeer eenvoudig via internet te verkrijgen zijn.

Of zit ik verkeerd met mijn redenering en is de Lipoly ook een "vaste" standaard in het model-heli-gebeuren?

De lipoly is een compleet eigen standaard ;) Beslist geen kloon oid. Artfantasie is een relatief jong duits bedrijf dat een aantal leuk heli's heeft. De rebell serie is een goede complete heli waar je veel mee kan, helaas ook prijzig ;)

De lipoly is de eerste in zijn formaat die zonder upgrades heel erg leuk vliegt. Afgezien van de motor is hij echt klaar voor 3D. Ik zou echt niet weten wat ik er aan zou moeten upgraden om heb nog beter te krijgen. Alleen de heck mag beter... dat is het enigste.

Wel, jouw uitleg is voor mij heel waardevol!!
Waarvoor dank!
Want het enige wat ik lees van de eco 8 is dat hij zoals je hem standaard koopt niet je "datje" is om leuk mee te vliegen. (en te leren) De 3D laat ik nog buiten beschouwing. Hoewel ik nu lees dat zelfs de Lipoly ook dít aankan, zij het in voorzichtige modus.

Tadango, kan je mij nog enkele tips geven over de aanschaf van een gyro, servo ed. voor op deze Lipoly??

Ik beschik sedert een tiental jaar over een zenderset van Graupner JR X347.
Ik heb één miniontvanger (8 kan) en 2 gewone formaten. Voor de rest gebruik ik voor mijn vliegtuigen en zwevers standaard servo's van graupner van de 700 reeks.

Als servo's gebruik ik 4 x hs81, voldoen goed :) als gyro zou ik een Futaba GY240 aanraden. Een 401 kan je remote instellen maar dat vindt ik niet nodig op deze heli.

Als accu iets van 3000 mAh 10C lipo's. Ik heb er zelf een DS PCM ontvanger in maar een schulze 635 oid moet ook goed werken.

- Waarom hoef je je gyro niet te kunnen op afstand te bedienen? In welk geval doet men zoiets dan wel?

Die hs81 servo's zijn van welk merk?

Wat begroot ik voor mijn budget m.b.o. de boven vermelde elementen?

De gain stel je 1 keer in , daarna niet meer. Je zou de heading hold kunnen uitschakelen maar dat doe je toch niet ;)

Hitec HS81 ;) Niet de mg, maar de gewone

Voor de prijzen meo tje gewoon even shoppen op internet.

OK Tadango!
Bedankt voor je hulp!!

Zijn er nog piloten die ervaring hebben met de Lipoly? Zowel positief als negatief?

Alle suggesties zijn zeer welkom!

By the way, heel tof forum! (pas enkele dagen geleden ontdekt! Wordt vast en zeker één mijner favorieten hoor!)

Hoi,

Ik wou alleen even mededelen dat ik helaas mijn Lipoly V2 weg doe.. Ga toch over op mijn favoriete helicopter fabricant. :D Henseleit :D
De Lipoly V2 moet plaats maken voor de TD-MP ;) dus kijk maar eens in het Te-Koop forum hier daar staat wat er allemaal getuned is aan die van mij.

Hij vliegt echt geweldig, maar om daar volgendjaar echt competitie mee te vliegen was die toch niet zo geschikt, en de NT en MP komen korte bij elkaar qua vliegeigenschappen das daarom :roll:

groeten
Roel

Back