Lipo's en stekkers

• Topicstarter Topicstarter BigBoat
  • Startdatum Startdatum
B

BigBoat

Guest
Bij HobbyKing heb ik 2 lipo's gekocht waaraan een *ontlaadstekker* met ronde busjes, maar aan de ESC zitten echter platte stekers.
Hoe kom ik aan ronde stekers of platte bussen zodat ik de boel aan elkaar kan knopen ?
Wat is trouwens wijsheid, platte bussen aan de lipo of ronde stekers aan de ESC ?

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar ronde goudstekkers. de 2 mm stekkers tot stroomsterkten van 15 Ampere, daarboven 4 mm goudstekkers.

Elke modelbouwwinkel kan deze stekkers leveren.

Zit daar ook een soort pashuls bij die over de contra gaat of bedoel je losse stekers ?

Hier zit een rechthoekige huls met een puntje aan één kant aan de lipo's.
Graag zou ik daar een contra steker voor willen hebben dan.

T1300-3-30(1).jpg

bigboat, hoeveel amperes ga je trekken en in wat ? (vliegen, rijden of boot of wat ?)

De lipo wordt gebruikt voor de zwever van HK, de ESC is 20A.

Helaas kon ik niet even in de doos kijken bij HK wat voor ESC er in de zwever zat, maar anders had ik het wel gedaan en een andere steker mee besteld cq ander lipopack gekocht.
Om nu weer bij HK te bestellen (heeft alleen al 4 weken op Schiphol gelegen) zie ik niet zo zitten, helemaal niet voor een stekertje van een paar euro.

De gele UH stekkers bevatten 3.5 mm bussen, je kan in principe gewoon 3.5 mm mannetjes aan je regelaar solderen en in de gele plug steken. (te koop bij elke modelbouw winkel)

Nog mooier is even een handje van die gele stekkers kopen bij UH, dan past alles zonder dat je het fout kan doen.

Iedere hobbywinkel heeft ze wel is iets te positief, Muco Alkmaar heeft ze dus niet.
Aangezien dit nog de enigste hobbywinkel in Alkmaar is ben ik uitgepiest.
Iemand een adres waar ze die dingen wel hebben en willen versturen ?

Hoi,

bij Hobbycity zijn ze vaak niet voorradig :(

Tip: op ebay in het zoekvenster XT60 intypen. Bergen stekkers te koop :)

Grtz,
Menno

En helaas is UH ook al even geen optie omdat deze stekkers er al geruime tijd uitverkocht zijn. Zo te merken ziet iedereen deze stekkers wel zitten :yes:

Back