J
John vd Heuvel
Guest
In mijn heli zit een kontronik Fun500-19 met een smile 40-6-18 regelaar. In de heli-mode zijn alle beveiligingen uitgeschakeld. De motor slaat dus niet af bij te lage akkuspanning. Nu heb ik net een lipopakket voor deze heli gekocht en vraag me af of ik tegen problemen aan ga lopen als ik deze regelaar blijf gebruiken. Wat ik wel bij de Lipo's heb gekocht is een spanningsbewaker die aangeeft of de spanning beneden de 9,3 volt raakt. Is dat voldoende?
Nog een andere vraag: merk ik aan de lipo's - behalve via de spanningsbewaker - dat ze nagenoeg leeg raken? Bij de NICADs die ik tot nu toe gebruikte merk ik zo'n seconde of 10-20 voordat de akkus echt leeg raken dat het motorvermogen flink terugloopt. Gebeurt er bij de lipos iets dergelijks of gaat het zo geleidelijk dat je er niks van merkt?
John
Nog een andere vraag: merk ik aan de lipo's - behalve via de spanningsbewaker - dat ze nagenoeg leeg raken? Bij de NICADs die ik tot nu toe gebruikte merk ik zo'n seconde of 10-20 voordat de akkus echt leeg raken dat het motorvermogen flink terugloopt. Gebeurt er bij de lipos iets dergelijks of gaat het zo geleidelijk dat je er niks van merkt?
John