lipos opladen blade mcpx

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook dat fameuze harness om 6 lipo's parallel te laden. 't enige waar ik op let is om enkel lipo's met een gelijke laad-toestand parallel te plaatsen omdat ik bang ben van kringstromen ten gevolgen van verschillende spanningen icm lage impedanties.

Door de nieuwe overvloed aan lipo's vlieg ik ze gewoon een stuk minder diep leeg. Vanaf het punt dat ik merk dat m'n headspeed zakt, neem ik de volgende... Zullen de lipo's ook fijner vinden denk ik...

Waar ik niet over uit ben, is het opslaan van lipo's. Nu sla ik ze volgeladen op, dat vind ik handiger en ik weet van geen reden om dit niet zo te doen. Andere technologieën waar ik meer mee vertrouwd ben, AGM, GEL, NiCd... moeten allemaal volgeladen worden opgeslaan das waarom anders werken bij LIPO's?.

[...]
Waar ik niet over uit ben, is het opslaan van lipo's. Nu sla ik ze volgeladen op, dat vind ik handiger en ik weet van geen reden om dit niet zo te doen. Andere technologieën waar ik meer mee vertrouwd ben, AGM, GEL, NiCd... moeten allemaal volgeladen worden opgeslaan das waarom anders werken bij LIPO's?.
Je hebt mensen die ze nog geen dag vol laten liggen en ze op storage lading zelfs in de koelkast bewaren. Het andere uiterste is gewoon een maand of langer vol laten liggen.
De lipo's verslechteren toch met de tijd en vol laten liggen schijnt dat iets te bespoedigen maar in hoeverre dat nu een merkbaar probleem is?

De meeste moderne laders hebben een storage functie, dan wordt de lipo half vol, of tewel half leeg opgeslagen.

Back