Lipo's solderen, op zoek naar alu solduur

• Topicstarter Topicstarter Mattijs Van de Walle
  • Startdatum Startdatum
M

Mattijs Van de Walle

Guest
Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte manier om lipo packs te herenigen. (heb ze gescheiden voor dat ik wist dat een van de twee 'tabs' van aluminium is)

Ben dus nu op zoek naar aluminium solduur....

Op USA sites geen probleem maar heel de rompslomp en de dure transfer kosten staan me niet aan.

Hopelijk weet iemand van jullie een leverancier in Nederland of België die zowel alu solduur heeft en de benodigde flux (blijkbaar moet aluminium solduur steeds worden gebruikt met flux op basis van water, de zogeheten organische flux)

Alvast bedankt

De meeste lipo lipjes hebben iets waardoor je met normale tin kan solderen.
Maar als dat gedeelte eraf is (is bij mij tijdens een chrash gebeurd) dan moet je alu soldeer spul hebben

Ik heb dit gekogt in japan bij aircraftworld, hier heb je geen last van hoge verzendokosten (2,50$) of lange verzend tijden (5 dagen). Het spul ruikt een betje vreemd maar werkt wel.
Hier een directe link

Nando.

helaas acw heeft geen alu solder meer in het programma, was er ook al naar op zoek.

dear Vinze,

Thank you for your inquiry.Yes, we used to carry it but it was sold out and we just do not know when it will be back
in stock at this moment.We are afraid but the next arrival is still undecided. Sorry for the inconvenience.

Best regards,

Brian
International Sales Manager, Air Craft
http://aircraft-world.com

----- Original Message -----

From:
To: 'shop@aircraft-world.com'
Sent: Tuesday, March 01, 2005 6:36 PM
Subject: aluminum solder?

Dear sirs,

in the past you have carried aluminum solder for soldering your own Lithium Polymer packs. as I was just browsing your site I could not find it any more. do you still carry this product.?

regards,

bedankt voor de antwoorden, ik denk dat ik het ga wagen bij aircraftworld

Hoi,

Het lijkt me al niet een eenvoudige zaak om de afgebroken lipjes te fixen maar ik heb hier op mijn werk alusol in de la liggen. Dit hebben we ooit aangeschaft om luidsprekers met een aluminium spoel te kunnen repareren......
Het is een zachtsoldeer en er is dus geen flux bij nodig. Als je nix kan vinden kan je wel wat van me krijgen..

steven

da s heel vriendelijk maar ik hoop dat ik snel m n pakje krijg van aircraft world

Back