lipo's van Hobbyking

Zijn er modelbouwers die ervaring hebben met lipo's van hobbyking. Ik ben bezig met het overstappen van NiMH naar lipo's en de prijzen zijn best aantrekkelijk.

Hans

heb 4 rhino 4000 6s2p lipo's van hobbyking. ben er tot nu toe nog steeds tevreden mee.
zeker voor de prijs van 30 euro de stuk.

Idd, ik zie lipo's van 7,4V 5000mAh voor $ 15,-- omgerekend 11 euro, dit is echt geen geld.

Aanvullende vraag; wat wordt er gebruikt als lipo saver in modellen, ik ga lipo's toe passen in m'n duikboten. Dus aan piepertjes heb ik niets.

Hans

ik gebruik ze zoon beetje allemaal.. 3s 800mah 20c in de 250, 6s 2650mah 40c in de 550, en 5s 4000/4500mah 45c in de logo... top voor de prijs.

Ben niet de enige die er snoeihard 3d mee vliegt iig..

Niet alle lipo's zijn goed. Rhino's en turnigy's zijn zeker niet gek. Ook altijd een hoge C waarde kopen, dan heb je er veel meer plezier van, ook met lagere belastingen.

Welk type zijn die goedkope?

Niet alle lipo's zijn goed. Rhino's en turnigy's zijn zeker niet gek. Ook altijd een hoge C waarde kopen, dan heb je er veel meer plezier van, ook met lagere belastingen.

Welk type zijn die goedkope?

Deze heb ik op het oog HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack
Als ik er twee koop wordt het met verzendkosten $ 45,- ( 32 euro ), daar heb ik hier niet één NiMH accu-pack voor.

Ik heb in m'n duikboot twee elektro motoren 400 liggen en een slangenpomp die 400mA trekt.
Dus een hoge ontlaad capaciteit is niet zo belangrijk voor mij. Maar als een hogere capaciteit ook betrouwbaarder is ga ik voor die.

Hans

Laatst bewerkt:
van hobbyking had ik destijds liposafe lampjes voor 2 4 en 6 celen. die gaan branden als de voltage te laag wordt. ( natuurlijk met een marge zodat je de lipo's niet te leeg vaart/rijd/vliegt )

heb er nu 1 op mn heli met pieper en lampje.

wat ook zou werken is dit :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking Wireless Battery Tracker w/ Free Battery 869.5Mhz

kijk maar is rond op hobbyking etc staan genoeg liposafe lampjes buzzers en combi van alle 2.

Is er ook niet iets, dat ervoor zorgt, dat er geen voeding meer gaat naar de motoren o.i.d.?

Hans

Deze heb ik op het oog HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack
Als ik er twee koop wordt het met verzendkosten $ 45,- ( 32 euro ), daar heb ik hier niet één NiMH accu-pack voor.

Ik heb in m'n duikboot twee elektro motoren 400 liggen en een slangenpomp die 400mA trekt.
Dus een hoge ontlaad capaciteit is niet zo belangrijk voor mij. Maar als een hogere capaciteit ook betrouwbaarder is ga ik voor die.

Hans

Deze accus hebben 100A ontlaadcapaciteit.. ik denk als je dat door een pomp en 2 400 motoren trekt dat er wss een foutje ergens zit;) zal wel goed gaan;) Over het algemeen geld wel, hoe hoger de C rating, des te langer ze meegaan. maakt niet uit of je nou 1A of 100A trekt..

ik weet dat sommige regelaars wel een cut off functie hebben zodra de spanning onder een bepaalt voltage komt. alleen welke dit zijn weet ik niet.
als er nog andere opties zijn weet ik niet. gebruik alleen de buzzers en lampjes.

Hoe zit het met de opgegeven capaciteit van 5000mAh, is dit reëel? Of is het net als bij NiMH accupacks van 5000mah een "wasse neus "?

Hans

Dat is best reeel. Als je hem op 20C leeg trekt haal je dat niet natuurlijk maar op5C bv zou je het moeten halen. Je moet alleen de accu nooit meer dan 80% ontladen, dus maximaal 4000mAh verbruiken / weer hoeven terug te laden. Ga je meer dan die 80% verbruiken slijt de lipo veel sneller. Het laatste ontlaad stukje wordt hij pas echt warm en slijt dan. Ook hier geldt weer dat een 20C pakket hier een stuk meer last van heeft dan een 40C pakket bij gelijke belasting.

ik weet dat sommige regelaars wel een cut off functie hebben zodra de spanning onder een bepaalt voltage komt. alleen welke dit zijn weet ik niet. ...
Veel regelaars hebben Low Voltage Cut-Of, LVC. Als er blablabla LiPo op staat, kun je er zo'n beetje van uitgaan. Anders externe LVC gebruiken.

Multiple choice aanluitschema's, met en zonder LVC:
The Script Asylum (favorieten?)
rccalculations.jpg

-> RC Calculations
-> Electrical
-> System wiring

-> LiPo pack wiring
-> 5 tooltjes

-> charger calculator
&
-> lithium battery chargers

De overige items onder het electrical menu zijn ook erg handig voor elektro volk. Besparen je een lader en/of motor en/of accupakket :)

Ik weet niet of een regelaar met cutt-of slim is, krijg je dan geen probleem met je duikboot terug naar boven te doen? (heb geen verstand van duikboten)

Hetgeen je ook kan proberen is een nieuwere techniek: telemetrie. Hierdoor kan je op een schermpje op je zender gewoon in real-time de batterijstatus van de duikboot bekijken en weet je dus wanneer het tijd is om naar boven te gaan ;)

Volgens mij gaat telemetrie alleen op de 2,4GHz en dat kan niet, want deze frequentie heeft totaal geen reikwijdte in water.
Als de Lipo's leeg raken kan ik het beste een lichtsignaal krijgen, dan kan ik nog naar de kant komen, een cutt-of is idd niet slim.

Hans

Ook ik bezit een aantal Lipo's van Hobbyking

2x 2S Turnigy 5200 mAh 20C hardcase
4x 2S Zippy 2200 mAh 20C

Ik ben er zeer tevreden mee, vooral als ik kijk naar prijs - kwaliteit.

Ook is het handig dat er een warehouse in Duitsland zit, hoef je je geen zorgen meer te maken over douanekosten :)

Back