Lipo's voor Esky Honeybee

• Topicstarter Topicstarter serpentje
  • Startdatum Startdatum
S

serpentje

Guest
Hoiii,

Ik heb een Esky Honeybee met fixed pitch. Deze is geleverd met NimH accu maar ik wil graag Lipo's erin. Er zit nu een accu in van 8.4 Volt/650 mAH. Wie kan mij vertellen wat ik nodig heb om Lipo's te gebruiken ? En wat voor lipo's moet ik dan nemen qua voltage ?

groetjes,

Serpentje

ik heb een gws dragonfly fp en vlieg die perfect met 2 cellen (7.4V), 3 cellen werd mijn heli afgeraden owv mogelijke overbelasting van de motor of staartrotor die doorbrandt. maar wat de honey bee betreft lees ik op het forum vaak 3 cellen (11.1V), reacties?

wat je nog nodig hebt is een goede oplader met (evt ingebouwde) voeding om de lipo te laden. je moet ook connectortjes solderen die je lipo - lader - heli kunnen koppelen. een balancer voor je lipo kan ook maar lijkt me niet nodig.

lipo en lader zal ongeveer 100€ kosten schat ik.

P.S. dit draadje hoort bij micro-heli en niet electro. als je de zoekfunctie gebruikt zal je ook wel info vinden over de Honey Bee FP.

Gewoon een 11,1 V 1000Mah LiPo op je honeybee zetten. Vliegt als een zonnetje.

Om je honeybee dan nog beter te laten vliegen kan je er ook nog kyosho M24 blaadjes opzetten (wel even op de juiste dikte schuren en gaatje ietsje groter maken). 8)

Hallo,

ik vlieg zelf ook met de FP en de RTF elektronica. Ik gebruik daarbij 3 cellen LiPo's van HiModel. Ik heb twee varianten:

11,1 V met 820mAh; 63 gram; 19,95
11,1 V met 1000mAh; 78 gram; 23,50

De hiervoor genoemde LiPo (robert14) is een heel stukje zwaarder (108 gram) en duurder (28,75). Het enige voordeel wat je hebt met de hogere capaciteit is meer vliegtijd. Ik vlieg op de 820mAh echter al langer dan dat ik mijn concentratie vast kan houden (minuut of 10) dus dat is voor mij meer een beperking dan de capaciteit van de accu. De heli vliegt met de 820mAh accu gewoon ook prima.

Ik zou dus de 820mAh adviseren, maar hij zal het met de andere accu's ook doen hoor!

Als lader zou je die van robert14 kunnen gebruiken. Prima apparaat. Als je de accu's besteld bij RCTechnics dan is dit misschien wat praktischer:

ESky balancer + lader; 9,25

En die lader is weer prima te gebruiken met deze 12V voeding:
12 V voeding; 9,95

Om te upgraden naar 3 cellen LiPo heb je dus minimaal nodig:
Accu: 20 Euro (2 cellen ca. 15 Euro)
Lader: 9,25 Euro
Voeding: 10 Euro (of uit een oude PC de voeding slopen)

Oftewel: als je niks meer hebt liggen en je wil toch over, dan kan je voor 39,25 Euro klaar zijn! Dat is even iets ander dan de 100 Euro uit de post van Djorkaeff. Hierbij moet wel de kanttekening gemaakt worden dat hij waarschijnlijk van een betere lader en voeding is uitgegaan, maar bovengenoemde is dan naar mijn weten de minimale prijs voor een upgrade naar LiPo.

Succes ermee!
Mike

volgens mij kan je op die lader van e-sky ook wel gewoon een voeding van 12 volt doen, je weet wel, zon adapter.

somerwil zei:
Oftewel: als je niks meer hebt liggen en je wil toch over, dan kan je voor 39,25 Euro klaar zijn! Dat is even iets ander dan de 100 Euro uit de post van Djorkaeff. Hierbij moet wel de kanttekening gemaakt worden dat hij waarschijnlijk van een betere lader en voeding is uitgegaan, maar bovengenoemde is dan naar mijn weten de minimale prijs voor een upgrade naar LiPo.

Succes ermee!
Mike

Inderdaad ik ging uit van een lader als vb de Graupner Ultramat 10, en FlightPower LiPo's, maakt natuurlijk een heel verschil.

Toekomstgericht ben je met die Lader + Balancer voor 9.25€ (800mAh, max 3s) niet zo erg veel, maar voor die prijs maakt dat weinig uit 8O . Zal waarschijnlijk geen enkele vorm van beveiliging inzitten? En zou dat ding ook vanzelf stoppen met laden als ie vol is? Bij mijn oude Esky HoneyBee CP2 zat ook een 3s lipotje met een adapter-lader, als je die niet uittrok als het lichtje groen begon te branden, dan was je lipo gewoon gesloopt, en dat was ie dus.

djorkaef zei:
Bij mijn oude Esky HoneyBee CP2 zat ook een 3s lipotje met een adapter-lader, als je die niet uittrok als het lichtje groen begon te branden, dan was je lipo gewoon gesloopt, en dat was ie dus.
bij de door mij genoemde lader stopt hij gewoon met laden als de lipo vol is.

Back