Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
hallo ,
ik heb een vraag, het volgende.
ik heb een borsteloze motor en een gewone regelaar en een nicad. accu
daar vlieg ik mee.
kan ik deze accu zo vervangen voor een lipo.
Hallo Harm,
"Gewone regelaars" bestaan niet
Een regelaar heeft altijd een bepaalde maximale werkspanning en wel of niet een onderspanningsbeveiliging. Als hij een onderspanningsbeveiliging heeft is die geschikt voor NiXX en/of Lipo accu's. Borstelloze regelaars hebben volgens mij altijd een Lipo onderspanningsbeveiliging. Je moet ze daar meestal wel op instellen. Sommige doen het automatisch. Bijna alle (misschien wel alle) borstelloze regelaars kunnen in ieder geval 2 of 3 Lipo cellen aan.
Als je kunt achterhalen welk merk en type regelaar je hebt is waarschijnlijk wel een antwoord te geven op je vraag, zeker als je aangeeft wat voor motor je er bij gebruikt en wat voor Lipo's je in gedachten hebt.
hallo arjan,
de regelaar die ik heb is een
jeti 6-12 nc
master 40-3P
de motor kan ik niet bij komen heb de kist zo overgenomen
misschien heb je hier wat aan
...moet je hieronder even lezen. Je kunt er blijkbaar wel Lipo's aan hangen maar...."•Zum Programmieren des LiPo Modus benötigt man ab den Master 40-3P die Master Prog-Box!".
Hmmmm. Zal wel wat kosten en hoe het werkt? Geen idee. Waarschijnlijk via een pc.
45057] € 109,00
MASTER 40-3P SENSORLESS BEC REGLER JETI
Für eine grössere Darstellung
klicken Sie auf das Bild.
MARKE: JETI
HERSTELLERARTIKELNUMMER: MASTER40-3P
ARTIKELBESCHREIBUNG WEBSHOP:
Dies ist eine neue Generation von sensorlosen Drehzahlstellern, die in Zusammenarbeit mit der Firma Hacker entstanden ist und speziell für Hacker-Brushless-Motoren ausgearbeitet wurde. Durch die verschiedenen Betriebsmodi sind diese Steller aber auch für andere bürstenlose Motoren geeignet. Alle MASTER-Drehzahlsteller ermöglichen das Einstellen der "Motorvorzündung" (Timing) in 4 Stufen. Zusätzlich dazu ist ab dem MASTER 40-3P auch die Schaltfrequenz in drei Stufen einstellbar.
•Zum Programmieren des LiPo Modus benötigt man ab den Master 40-3P die Master Prog-Box!
TECHNISCHE BESCHREIBUNG:
Zellen 6-12NiXX
Dauer A 40
Max A 44
BEC 4-5 Servos
Grösse 64/28/11 mm
Gewicht 42 g
De lipo's mogen niet onder de 3Volt per cel onbelast en 2.5 volt belast komen dan gaan ze stuk.
Je kan het goedkoopste door er een lipo saver te plaatsen.
Je kan ze voor 2 lipo's 6V of voor 3 lipo's 9V kopen http://www.rctechnics.eu/liposaver-voor-cellen-p-823.html http://www.rctechnics.eu/liposaver-voor-cellen-p-825.html
Het slaat je motor niet af bij een te lage spanning maar geeft je wel aan dat je naar beneden moet.
De ledjes zijn zodaning vel dat je het altijd kan zien, ik heb ze in het begin ook gebruikt.
En nog iets als je met lipo's aan de gang gaat, wel met een lipo balanceer lipolader gebruiken.
Ik heb bij mijn oude regelaars de Li-saver en deze werkt perfect, lang geleden gekocht bij jepe.org maar deze levert hij niet meer.
Via Google nog gevonden bij http://www.atsrcplanes.com/lisaver1.htm
Je zult Harm bedoelen
Anyway, in plaats van Liposavers zou je ook naar zo'n Prog box kunnen zoeken, of misschien is er wel iemand die je regelaar voor je kan herprogrammeren.
Laatste alternatief; een 40A brushless regelaar mét Lipo afslag is ook niet vreselijk duur.
Opties te over dus....
-edit- Prog-box is ook niet vreselijk duur zie ik. 29 euro, onder andere HIER verkrijgbaar.
Succes
Schulze verkoopt ook apparaatjes die tussen de ontvanger en de regelaar en aan de LiPo worden aangesloten. Wordt de accuspanning te laag dan regelt het apparraat de motor terug en schakeld deze uit.