A
Aaalie
Guest
Aaalie zei:en lopen de vrijgekomen electronen (tegenovergesteld aan electrische stromen) van de Cathode naar de Anode.
Groeten van Aldert
:wink:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Aaalie zei:en lopen de vrijgekomen electronen (tegenovergesteld aan electrische stromen) van de Cathode naar de Anode.
Groeten van Aldert
Aaalie zei:Hallo Marc,
Naar mijn weten (en dat is diep graven :wink: ) wordt dat er wel mee bedoeld.
Je krijgt je stroom doordat lithium in ion form (bepaalde lading) door een membraan gaat van de anode (zeg maar min) naar de cathode (plus pool). Op de cathode gaat het lithium een verbinding aan met Mangaan (in dit geval mangaanoxide). Door deze verbinding raakt het Lithiumion zijn lading "kwijt"en lopen de vrijgekomen electronen (tegenovergesteld aan electrische stromen) van de Cathode naar de Anode. Ieder type akku/batterij werkt met verschillend geladen metaalsoorten (ionen) om een electronenstroom te creeren. (Toch nog een beetje gehad aan die studie).
Groeten van Aldert
Sorry hoor maar dat klopt dus niet. :roll: DE electrische stroom IS de electronenstroom en die is inderdaad van de cathode naar de anode (van de min naar de plus). Het is dus geen tegenovergestelde stroom aan electrische stromen.Aaalie zei:Aaalie zei:en lopen de vrijgekomen electronen (tegenovergesteld aan electrische stromen) van de Cathode naar de Anode.
Groeten van Aldert
:wink:
`Marc Bolier zei:Stelling:
Ik denk dat Li-ion-Mn accu's de LiPo's gaan verdringen:
* Meer Vermogen (500% en maar 20% minder capaciteit dan LiPo)
* Veel goedkoper
* Stabieler (kunnen beter tegen over/onderladen)
* Veiliger (stabielere structuur zodat de interne weerstand niet ineens toeneemt waardoor plotselinge warmte & brand kan ontstaan).
* Alleen maar voordelen
Zelf heb ik ze ongeveer 3 keer geladen/ontladen. Vanwege waarschuwingen waardoor mijn "moed" verdween, heb ik ze op harsewinkel verkocht. Ze zijn als 3S pakket weggegaan, ze doen dienst in een Graupner Loop, en voorzien een Hacker B20-15L+maxxon van stroom. In deze toepassing leveren ze ongeveer 15 ampere... zo zijn ze eigenlijk ook bedoelt.val zei:Ik wou nog eens kijken op de site(blz 1) voor die li-mn's maar ze zitten hem te updaten. Dus er is nog niets nieuw bekent over deze cellen?
Verder wou ik even weten hoe Aaalie het gesteld heeft met die konions. hebben ze het een tijdje uit gehouden? of waren ze snel om zeep?
Juist, dat vind ik ook.Aaalie zei:Inmiddels hou ik me niet zo meer bezig met die extreem belastbare cellen. Het blijkt in de praktijk niet echt meer nodig, en gebruik nu meer capaciteit akku's, waardoor de belasting omlaag gaat, en mijn vliegtijden omhoog (waar naar mijn idee Lipo's het meest geschikt voor zijn :wink: ).