loctite pakt niet

Hallo allemaal, Ik zit met het volgende probleem. Ik wil dit onderdeel van mijn 550 (zie foto) borgen met loctite maar het werkt niet. Ik kan naar 24 uur drogen het zwarte buisje zonder moeite los draaien. Voor dat ik loctite ontvet ik de onderdelen altijd met Gedenatureerde alcohol 96%
Wat doe ik niet goed?

mvg. Freddie

h60077-1_1.jpg

Laatst bewerkt:
Ik neem zomaar aan dat het gaat om het ziveren stuk, en dan dat borgen op het asje?

Dat zwarte ding zit op lagers, en schuiftmheen en weer op as

Niet bij mijn weten, tenminste, niet als je met Loktite alle anaerobe borgmidelen bedoelt (net zoals we alle pijnstillers aspirine noemen)

Loktite (gewoon een merk wat allerlei "plakspullen" maakt, waaronder secondenlijm, siliconenkit en vloeibare pakking) heeft nl ook CA lijm, als ik me niet vergis loktite nr 460, en met wat beleid kun je daar prima sommige kunststoffen mee borgen op metaal.

Dus het is maar hoe je het bekijkt: gebruik je "Loktite" als de verzamelnaam voor anaerobe borgmiddelen, nee, dan kun je geen plastic met Loktite borgen.

Heb je het over het MERK Loktite, ja, dan is er een product te vinden waarmee je palstic/metaal combinaties kunt borgen, al is dat product daar niet speciaal voor bedoeld (en ik gebruik het ook niet ondanks dat het in sommige bouwbeschrijvingen wel aanbevolen wordt, veel te veel kans dat ik onbedoeld iets vastplak wat niet vast hoort te zitten)

Groet, Bert

Ik bedoelde of de TS het onbedoeld aan het proberen was om plastic met loctite vast te zetten.

Maar volgens de manual lijkt het toch allemaal metaal te zijn.

Laatst bewerkt:
Even tussendoor, ik vermoed dat de twee metalen delen door de ts met locktite behandeld worden

Het kunststof ding houdt alleen de lagers vast, wordt niet geschroefd

Sorry voor de laate reactie maar het is gelukt. Heb de onderdelen met een ander middel ontvet, en meer loctite aangebracht.
Nogmaals bedankt.

Mvg. Freddie

Meer locktite is niet de oplossing..
Een beetje is zat

En ik weet nog niet wat je nu aan elkaar probeert te plakken

Freddy,

Vermeld AUB eens welke Locktite het is ook......Er bestaat zoals door Brutus reeds werd aangehaald zelfs houtlijm van dit merk bij manier van spreken..

Stevo

Laatst bewerkt:
Back