logo 10 3D vragen??

• Topicstarter Topicstarter heli-jean24
  • Startdatum Startdatum
H

heli-jean24

Guest
Beste mensen ik heb zoals verzocht nu maar mijn eigen draadje gestart.
Nogmaals bedankt voor de goede tips ik ben er gelijk mee aan het werk gegaan.
Heb de hele kop gedemonteerd (gelijk een goede kans om alles eens lekker te soppen) en helemaal op nieuw afgesteld.
DE TRILLINGEN ZIJN WEG!
Vliegt mooi stabiel en zuiver heb de staart snaar ook strakker gezet en inderdaad geen tikken meer met op spinnen.
Maar stuit nog wel steeds op het probleem dat de motor te warm word :confused:.
Ik heb de pitch dus gelijk afgesteld met mijn nieuwe ervaring met een pitch meter dus kan wezen dat ik dat helemaal niet goed heb gedaan.
Dus als mijn throttle stick in het midden staat, staan de bladen op nul, naar benden op -11 en naar boven op +11 ongeveer plus minus :p:D.
ik geloof niet dat ik de snaar te strak heb staan ik denk zelfs eerder dat ik hem te slap heb staan (wou hem niet te strak doen i.v.m. slijten/breken).
Kan iemand me verder helpen Want ik weet het echt niet??

Mvg jean paul.

Hoi,

1- welke motor / regelaar heb je?
2- wat is te warm,,, HOEVEEL seconden kun je de motor vastpakken in je hand

groeten
Roel

Uhm oke nou je kunt net je vingers er tegen aan houden ik vind het te warm.
Ik zou het anders moeten meten na het vliegen maar goed daar heb ik het apparatuur niet voor.
Maar goed als jij zegt dat ze warm mogen worden denk ik dat het wel een juiste temperatuur is want heel erg heet is ie nou ook weer niet!

Nu weet ik nog niks.....

Als je de motor circa 1 seconden ECHT kunt aanraken is het zeker nog goed..

Maar welke motor en regelaar heb je,, welk toerental vlieg je? welke akku's geef eens wat info dan kan ik je ook helpen..

groeten
Roel

Hoi,

1- welke motor / regelaar heb je?
2- wat is te warm,,, HOEVEEL seconden kun je de motor vastpakken in je hand

groeten
Roel

Kontronic motor met koelribben. en een smile regelaar 40A 6-24V opto!
accu is lipo 5s2p 4400mAh 18.5V.
En ik heb geen idee Wat voor een toerental.

Hoi,

Met deze setup..

VLIEGEN en niet mekkeren dat die warm wordt,, misschien eens een kleiner tandwiel gebruiken voor de overzetting, maar setup is goed.. VLIEGEN...

groeten
Roel

Hoi,

Met deze setup..

VLIEGEN en niet mekkeren dat die warm wordt,, misschien eens een kleiner tandwiel gebruiken voor de overzetting, maar setup is goed.. VLIEGEN...

groeten
Roel

WoeHoe!!!! helemaal happy!!
Bedankt dat je me vertrouwen hebt gegeven!

Bedankt!
Ik had gelukkig de bouwbeschrijving en alle boekjes erbij maar je weet maar nooit;)
Nou begin ik me toch wel een beetje af te vragen of deze heli 3d capable is??
Ik kan op mijn zender (graupner JR mx-12) geen optie vinden voor full throttle.
Nou ben ik nog lang niet toe aan 3D maar ik wil toch wel gaan leren vliegen met de throttle stick in het midden want dat is een bijkomstigheid.
En ik vind de logo lang niet zo pittig als mijn eco7 is dat gewoon?
En het kunnen storingen wezen maar de staart schud heeeeeel af en toe dan geeft hij ineens een schokje en daar schrik ik enorm van!
Ik ben nog steeds aan het wennen natuurlijk maar wil graag alles uitsluiten..

En dan heb ik nog een hele andere vraag...
Ik vlieg nu op een veldje bij de kerk heel af en toe laten er mensen de hond uit maar die heb ik gauw genoeg in de gaten voor de rest voorbij lopende mensen blijven kijken en tonen allemaal hun intresses.
ik hoorde twee mannen discuseren de ene zei ik vind dat zo mooi he en die ander (een zeur) zei ik vind dat ie naar de hei moet met dat ding!
Mag ik daar vliegen of moet ik naar de hei?
Ik weet niet beter mits ik niemand tot overlast bezorg en geloof me dat doe ik niet mag ik gewoon vliegen.

Ik zoek altijd wel de "Hei", bij mij dus "de polder" ;) op.
Zo voorkom je dat soort commentaar, sta je meer op je gemak en heb je geen last van loslopende honden (moet er niet aan denken dat ik moet landen en er een hond op mijn heli afvliegt, zou het mezelf nooit vergeven!).
Meestal is de wind ook meer constant omdat het open is, en je hebt voldoende luchtruim om eens wat uit te proberen.

Eric

oke maar vind het nou niet zo de moeite om voor die kwartier een half uur te fietsen.
Dat is mijn grootste probleemen daarbij het is op zich een mooi veldje.
Maar mijn vraag is mag dat wel?

Bedankt!
Nou begin ik me toch wel een beetje af te vragen of deze heli 3d capable is??
Ik kan op mijn zender (graupner JR mx-12) geen optie vinden voor full throttle.
Nou ben ik nog lang niet toe aan 3D maar ik wil toch wel gaan leren vliegen met de throttle stick in het midden want dat is een bijkomstigheid.
En ik vind de logo lang niet zo pittig als mijn eco7 is dat gewoon?
doe ik niet mag ik gewoon vliegen.

Ja hoor je kunt er 3-d mee vliegen, maar dat hangt natuurlijk van je instelling af, wat is je toerental wat is je gewicht, welke accu's.

kijk maar eens op: RunRyder - e-Mikado Logo 400 500 600

Over je motor-temperatuur, je motor maakt een wattje of 3-400 met 20% verlies dus die 60-80 watt maakt je motor warm. Kun je hem langer pakken dan 3 seconden dan is tie ongeveer 60 graden, en das precies goed. Knallen dus ;)

Wat het vliegen betreft, de regeling modelvliegsport heeft ervoor gezorgd dat zolang je 50 meter uit de bebouwde kom blijft, lager dan 150 meter gemotoriseerd, met toestemming van de landeigenaar vliegt en geen overlast veroorzaakt qua rommel of geluid je gewoon mag vliegen. Achter de kerk kwalificeert niet echt dus als die zeur gaat piepen tegen bromsnor mag je weg en heb je misschien een slapende hond wakkergemaakt ;) Ik vlieg met de e-micro op braakliggende terreintjes en (boven) weilanden en geen problemen mee gehad tot nu toe. Sowieso een ideetje om een keer te gaan buurten bij een club, altijd leuk toch?

Groetjes,

Ton.

Daar heb ik inderdaad over na zitten denken om bij een club te gaan.
Maar club zit ergens anders in ede en de heli is 2,5 kg plus zender en alle andere romp slomp + geen vervoer (auto) maakt het verhaal dus kompleet dat ik nergens verder heen kan dan het veldje bij mijjn kerk.
Ik zoek nog andere oplossingen maar goed jij zegt dus dat het eigenlijk niet mag :( daar baal ik dus wel een beetje van ik ging er eigenlijk van uit dat het wel mocht.

Ik zou de koster vragen wat hij er van vind, dan heb je alleen het obstakel van die bebouwde kom nog. Onderschat die zeurpieten niet trouwens, je hoeft er maar 1tje te hebben die regelmatig de politie belt en je bent het haasje. Heb eens in een lang verleden twee agenten bij me gehad die melding hadden gehad van geluidsoverlast. De dichtstbijzijnde huizen waren (gemeten met de GPS toendertijd) op 400 meter en ik vloog met een speed400 zwevertje... Gelukkig waren de agenten in een goeie bui maar als er 1tje niet op de vrouw mocht de avond ervoor...

Fietskar is inderdaad een optie das een goeie gelijk maar ff op marktplaats kijken ;)
En wat betreft het niet mogen vliegen er rijd zo vaak politie langs die kijken gewoon pas stak 1 nog zijn duim op van mooi misschien gewoon geluk gehad!
Maar nemen ze dan mijn heli in beslag ofzo?
En ik vind een hegge schaar of de gras maaier van de buurman erger om te horen dus ik begrijp die mensen dan niet echt die dan zeuren.
Vind het altijd wel jammer dat er dan zulke mensen bestaan want het is er ook maar echt 1tje.

Zo net weer even illegaal gevlogen op mijn kerk veldje en wat vliegt ie mooi he die logo 10!
Ik ben er nog steeds niet uit hoe lang ik nou max met mijn accu kan vliegen eerste keer heb ik heel voorzichtig een 8 min gevlogen en toen gaf mijn swallow lader aan dat ik er nog meer als de helft had inzitten maar ik heb het idee dat het anders gaat met een 5s lipo dan met een 3s lipo.(heb trouwens een 2p5s 4400 mAh 18,5V)
Nou neem ik een lipo accu van mijn eco 7 als voorbeeld 3900 maH 11,1 V 3s.
Ik voer in op mijn lader lipo 11,1V 3900 Mah dan gaat ie laden dan zie je de voltage bewegen naar max 12V als ie dan daar is dan gaat ie aftellen van die 3900 mAh dus dan staat er 3,9 A en dat telt dan af normaal toch!
Bij de 5s lipo gaat dat anders ik stel hem in voor 18,5V en dan doe ik voor de zekerheid 4200 mAh laden.
Dan zie ik dat hij tot max 20V gaat laden als ie daar mee klaar is zie ik dat de mAh op 2,60A staat :S heb ik dan de accu niet leeg gevlogen kan ik dus langer vliegen of wat is hier de betekenis van?

Een lipo mag je nooit leeg vliegen, celvoltage mag niet onder de 3V komen.
Het is beter voor de houdbaarheid van je lipo als je je houd aan de 80% regel.
D.w.z. dat je nooit meer terug moet laden dan 80%
3900x0,8=3120 Mah terugladen.
Als je lader stopt geeft hij normaal gesproken aan hoeveel Mah er terug in gestopt is.
Ik gebruik de timer op mijn zender om dit bij te houden.

M.vr.gr.
Eric

Back