Logo 10 Afbouwen.

Ik heb al een tijdje een logo 10 hier staan maar nog niet afgebouwd. Ik wil hem nu gaan afbouwen en zoek wat advies over de setup. Ik ga er alleen maar rustig mee rondvliegen dus het hoeft geen extreme 3d setup te wezen. Ik had al een klein lijstje gemaakt van wat ik zelf in gedachten had:

Motor:Hacker Brushless C50-15L 229,- E-heli
Regelaar:Master 40-O-Heli 117euro E-heli
Accu:?
Servo's:Futaba Servo S3150 Mini Digital MG 3x 39,00 E-heli 117euro
Gyro: Robbe Futaba GY-401
Staartservo:Robbe Futaba 9254
Ontvanger: Lexors Octava 63euro E-heli

Graag hoor ik op of aanmerkingen :) Ook suggesties voor goedkope winkels zijn welkom. Ik weet ook nog niet met welke accu ik ga vliegen dus daar graag ook wat advies over. Vlieg tijd rond de 15 minuten zou mooi zijn.

Dit is mijn setup:
Orbit 20-10 met 23t tandwiel
Kontronik jazz 55
4s Hyperion / thunderpower 4200mAH en flightpower 3700mAh
GY401 + 9254
Futaba R148DP
3 x 3150

Dit vliegt op 4s lipo maar met een ander tandwiel kan het ook op 5 of 6s. Ik zou als accu de hyperion / thunderpowers nemen want die houden enorm goed hun spanning! Het geld echt waard...

Die orbit motor is ook goedkoper dan de hacker en doet het perfect voor gewoon rondvliegen tot acro, scheelt weer ;) Die hacker regelaar zou ik niet nemen. Je kan beter de jazz nemen dan heb je meteen een goede bec. Scheelt weer een accu enz.

Zoek maar verder eens op het forum, er is al veel over geschreven...

KriZ zei:
wat ik zelf in gedachten had:

Motor:Hacker Brushless C50-15L 229,- E-heli
Regelaar:Master 40-O-Heli 117euro E-heli

Graag hoor ik op of aanmerkingen :) Ook suggesties voor goedkope winkels zijn welkom. Ik weet ook nog niet met welke accu ik ga vliegen

Hoi KriZ,
Ik heb zelf een Logo10 met dezelfde motor en regelaar.
Deze heb ik gevlogen met Thunderpower 5s 6000mah (helaas nu op). Met een 5s pakket heb je ruim voldoende power en op 6000mah een vliegtijd van rond de 2 x 9 minuten met een korte afkoelpauze.

Over alternatieven kan ik je weinig vertellen. Wat je wel moet weten is dat de governor mode van de Hacker regelaar niet super is. Ik vlieg daarom in regular mode met vlakke gascurves van 95% en 100%.
Overigens ga ik (als er weer wat $$$ is) een wat kleiner 5s pakket nemen richting de 4000mah waardoor de heli nog iets lichter wordt.

Noot: ik ben maar een 'beginner' als het gaat om helivliegen en kan tail-inn en nose-inn hoveren en wat rondvliegen.......

Groeten,
Jock

Hier nog een nuttig link naar een specifiek Logo forum voor het geval je deze nog niet kent http://www.logoheli.com/LOGObb/index.php

@Tadango

Gebruik je een Jazz 55-6-18 of Jazz 55-10-32 regelaar? Ik denk dat ik ook dan maar een Kontronik neem want daar heb ik toch al veel positieve berichten over gelezen op de Logo forums. Ben je zeker weten geen ontvanger accu nodig? Want op diezelfde logo forums hebben ze het er over dat de Bec van de Jazz te licht is.

Hoe bevalt het vermogen op 4s? Ik heb een Power peak ulimate zonder lipo update en gebruik nu een simpel ladertje (3s) om mijn T-rex en Hummingbird te laden. Als ik de ultimate zou laten updaten dan kan ie maximaal 4s aan en als dat goed vliegt dan laat ik dat natuurlijk doen en koop ik niet gelijk een nieuwe lader die 5s en meer aan kan. Waar kun je het beste zulke grote lipo's kopen? Ik zat zelf aan een flightpower te denken daar heb ik wel goede ervaringen mee.

De prijs van die Plettenberg is natuurlijk een stuk beter, maar zit er veel verschil in vermogen? Wil wel een beetje een leuke motor hebben met het oog op de toekomst als ik wat meer gevorderd ben met vliegen.

@Jock

De logo forums kende ik inderdaad al :) Hoe bvalt jouw het vermogen met de Hacker motor? Heb je hem ook wel eens op 4s gevlogen?

Groeten,

Kris

Hoi Kris, je hoeft niet persé voor Lipo's te gaan ik vlieg ook met 4200 NiMh. (14 min.) wel een stuk goedkoper!
Ik vlieg zelf ook met 8000 mah Thunderpower Lipo's vliegtijd plm. 22 min, da's best wel lang om je concentratie vast te houden, ik doe meestal 2 x 10 min.
Mijn Jazz 55-6-18 bevalt me prima!

Die 40A regelaar is eigelijk wel minimaal. Een clubgenoot heeft dezelfde motor en regelaar en die protesteert af en toe.

Ik heb ook de jazz 55-6-18 en die bec lijkt ruim voldoende. Het zou een 2A (of meer) bec moeten zijn en tot nu toe krijg ik hem niet warm ;) Ik gebruik altijd een 2A bec en met 4 grotere digi servo wordt dat ook niet warm. Hij spint ook erg rustig op en loopt super. Motor lijkt ook net iets meer vermogen te hebben.

Op 4s zit ik op 1700 toeren en draait alles goed. Het zakt niet in en trekt leuk weg. Heli is lekker licht en dat vliegt lekker vindt ik. Scheelt ook altijd crash kosten ;) Voor echt acro zou je beter 5s kunnen nemen, ook voor het rendement van de motor.

Voor accu's kan je eens kijken op www.b-p-p.com bij de hyperion litestorm cl (rode). Super cellen :) 180 euro voor 6s 4200.

@ Kriz,

Op 4s kun je beter voor de Hacker C50-13L kiezen

Groeten,
Jock

Oke dan gaan we voor de Jazz. Over de motor twijfel ik dan nog. Zijn er mensen met ervaring met bijde motoren die iets kunnen zeggen over het verschil? Als ik zoals Jock aanraad de Hacker C50-13l zou gebruiken in combinatie met met een 4s lipo, zou ik dan later ook nog met 5s of meer kunnen vliegen zonder de motor weer te vervangen?

Blijft over de accu. Ik zou natuurlijk ook met 4200 NiMh kunnen beginnen of zou ik beter gewoon gelijk met een lipo gaan vliegen?

Setup nu:

Motor:Hacker Brushless C50-15L 229,- E-heli Of Plettenberg 20-10
Regelaar:Kontronik Jazz 55-6-18
Servo's:Futaba Servo S3150 Mini Digital MG 3x 39,00 E-heli 117euro
Ontvanger: Lexors Octava 63euro E-heli

Zijn er ook nog upgrades die jullie adviseren? Ik heb al een druklagerset, gfk bladen en de alu zeskant inzetstukken.

alu tuimel is echt niet nodig.. merk ik helemaal niets van :) Staat wel leuk ;) Klemring kan ik zeer aanbevelen. Die standaard ring sloopt je hoofdas en na een crash krijg je het met moeite los.... Rotordisk is ook handig voor het remmen. Niet nodig, wel handig.

Die orbit motor doet het op 4s ook super. Hij wordt met 1700 toeren met warm weer 60 graden wat heel goed te doen is. Omdat hij niet inzakt heb ik ook nog genoeg over. Wil je meer toeren dan is die 20-10 op 4s niet gewenst maar 1700 is voor een heli van minder dan 2100g best aardig ;)

Zo heb zo'n beetje alle onderdelen binnen. Het is de volgende setup geworden. Nu alleen nog een 4s Lipo. Zat aan de Flightpower EVO 4900mAh 4S1P te denken.

Motor:Plettenberg 20-10 met 23 tands pinion
Regelaar:Kontronik Jazz 55-6-18
Servo's:Futaba Servo S3150 Mini Digital MG
Ontvanger: Lexors Octava
Klemring
Carbon gyro houder

@Tadango

Heb je misschien een foto van je logo 10? Kan ik even spieken hoe jij alles hebt ingebouwd aangezien het zo'n beetje dezelfde setup is.

KriZ zei:
Iemand anders dan misschien een fototje van hun setup?

Logo%2010%202.jpg

Logo 10, met opvallende (goed zichtbare) Easy canopy.
-1536 Kv brushless motor met extra koellichaam
-50 ampere Hyperion regelaar MET governor mode
-MS Composite vol carbon 515 mm hoofdrotorbladen
-MS Composite vol carbon staartbladen
-Coolflight geschakelde BEC
-GY 401 Gyro
-Futaba 9254 staartservo
-Hobico CS 12 snelle servo's op de cyclics (3 stuks)
-Lange staartbuis met koolstof stuurstang
-Mikado staartservo bevestiging op de staartbuis
-4S2P 4000 milli's 20C Himodel Lipo akku

Vliegt héérlijk, power plenty, leuke vliegduur (minimaal een kwartier met NORMALE toeren, hooverwerk en rustig rondtuffen). Deze setup was zeker betaalbaar!

Greetz van Aldert

Heb je de servo armpjes op 18mm of op 20mm(3d) gezet? Ik vlieg zelf alleen normaal rond. Maar omdat je eerst de gaatjes moet boren voor de servo's is het misschien wel handig als je dat gelijk in 1 keer goedhebt. Als je later veranderd van 18mm naar 20 mm dan staan de servoarmpjes toch niet meer in een hoek van 90 graden?

Oke even een klein schopje. Heb vrijdag eindelijk de s3150 servo's binnengekregen want die waren erg moelijk leverbaar. Kan dus weer verder met de servo's in te bouwen. Ik wil de 120 graden CCPM setup gebruiken. Nu heb ik even gekeken maar als ik bij de bijgeleverde servo armpjes de linkjes op 20mm monteer dan staan ze niet haaks op elkaar. Als ik ze 1 gaatje minder op 17mm monteer dan staan ze wel haaks opelkaar, maar er word 18mm voor normale vlucht of 20mm voor 3d aangegeven in de handleiding.Hoe hebben jullie (andere logo bezitters) dat opgelost?

O ja en de lipo is een Flightpower 4s2p- 5000Mah geworden. Iemand een idee wat de vliegtijd ongeveer zal zijn?

mijn armpjes staan ook niet precies 90 graden, werkt perfect ;)

vliegtijd: Even rekenen:

Gemiddeld 300-350W (afhankelijk van setup / toeren enz) dus we gaan uit van 350W. Je lipo heeft 74 W/u capaciteit en we gaan uit van maximaal 80% leeg vliegen (is beter voor de accu) dus kan je effectief zeg maar 60W verbruiken. 60W / 350W = 5.833. 60min / 5,833 = 10,3 minuten. Minder verbruik betekend ook langer vliegen maar 10 minuten veilig haal je zeker wel. 12 min moet mogelijk zijn met een rustig toerental (1600 toeren) met goede bladen (carbon of gfk) en rustig sturen.

Oke dat is duidelijk :D Maar is het dan handig om de servo's zo te monteren dat de armpjes wel haaks staan,dus de gaatjes op 17mm en als alles gemonteerd is op 20mm te zetten zodat alle linkjes exact even schuin staan?

Back