Logo 10 Alu frame

Hieronder de eerste foto's van mijn Logo 10, met alu frame. De zijplaten zijn gewoon met de dremel gefreest, de buisjes tussen de platen zijn ook van alu en hebben binnenin een siliconenslang, wat zorgt voor wat demping.

Ik heb dit frame gemaakt omdat er op deze manier standaard formaat servo's in de Logo passen, dit past een stuk beter in mijn budget.

DSC_0001.jpg

het begin...

DSC_0006Large.jpg

De buisjes, met siliconenslang

DSC_0024.jpg

stukje verder...

DSC_0008.jpg

not bad

DSC_0030Large.jpg

IMG_4013.jpg

vliegend

IMG_4015.jpg

IMG_3948.jpg

DSC_0016.jpg

Hier heb je hem dan, na de crash op zondag
Zoals te zien valt heeft het frame het niet overleeft...maargoed ik frees wel een nieuwe

DSC_0013.jpg

Helemaal krom

DSC_0010.jpg

Op naar de werkplaats

Marijn

Laatst bewerkt:
Ik vind het echt enorm knap dat je een eigen frame uit alu hebt weten te maken. En dat het dan ook nog allemaal goed past. Respect! :worship:

Hoe heb je het frame eigenlijk precies gemaakt? Heb je een eigen freesmachine?

Jammer van je crash maar misschien wordt je frame (versie 2) nog beter :wink: :D

Ik heb eigenlijk gewoon twee zijplaten gemaakt, van alu-plaat(heb ik bij de gamma gehaald). Beide zijplaten heb ik uitgefreesd met mijn dremel, ik heb gewoon zo'n speciaal freesje ervoor gekocht, en bij de dremel zat ook een houder waarmee ik hem verticaal op de alu-plaat kon zetten en dan kon bewegen, Ik heb ze dus met de hand gefreest.

De verbindingsbuisjes tussen de zijplaten en bijv. de lagerblokken van de rotorkop en de staart waren nog het lastigst om te maken, omdat ze allemaal verschillende lengtes hadden. Maargoed beetje rommelen en passen en toen lukte het wel.

De alu-plaat die ik tot nu toe had gebruikt was wel aan de dunne kant, dus ik maak het nieuwe frame denk ik van een dikkere plaat.

Marijn

Laatst bewerkt:
Nou onderhand weer twee jaar verder, met een heel ander frame. Het vorige frame was wel mooi, maar het was behoorlijk slap en bij een crash bleef er echt heel weinig van over.

Ik besloot deze keer een frame te maken van alu latjes, dan kan je beschadigde onderdelen verwijderen zonder alles overnieuw te maken of te demonteren, en het is gewoon heel simpel te maken. Bovendien is het aanzienlijk steviger dan die alu plaat.

Zo was het:
DSC_0336.jpg

En nu is het zo:
IMG_2180.jpg

close-up:
IMG_2183.jpg

IMG_2197.jpg

En aangezien ik toch bezig was, gelijk ook nog maar even de staart doen:
IMG_2194.jpg

De Logo vliegt onderhand al weer, zonder enig probleem tegen gekomen te zijn. Er moet alleen nog wat gebeuren aan de bevestiging van de skids, die zitten nu met tiewraps vast. Ook wil ik de kabels een beetje opruimen en geen gele tiewraps meer gebruiken!

En dan misschien nog een glasvezelkap..

Laatst bewerkt:
Netjes gedaan ! Wat een huisvlijt.

Mag ik je vragen wat het doel is ? Of vind je het bouwen gewoon leuk ?

succes verder
Bas

Het doel was oorspronkelijk dat er geen standaardservo's in het originele Logo 10 frame passen, en ik had een hele stapel standaard servo's..dus om de kosten wat te drukken wilde ik zelf een ander frame maken.

Vervolgens..nouja vond ik het eigenlijk wel leuk jah, en 1 ding is fijn, ik heb mijn logo nou drie keer gecrasht, en ik heb op wat kogelkoppen na nog nooit een onderdeel hoeven te bestellen bij mikado, dus dat scheelt.

En ach, het ziet er opzich wel leuk uit vind ik, weer eens wat anders.

Marijn

Back