Satoer
Forum veteraan
Ai ai ai ai ai ai….
Het was geen stuurfout deze keer. Ik was behoorlijk agressief aan het vliegen, en hele snelle piro’s (zo’n 4 per seconde) aan het draaien dan ineens vol de andere kant op enzo. Dit werd de staart helaas teveel?? Hoe dan ook, de staart werd onbestuurbaar en in 2-3 seconde lag die op de grond.
Misschien had ik mij er nog uit kunnen redden als ik de motor eerder had gestopt en een autorotatie “geprobeerd” had. Het ging alleen zo snel en had niet zoveel hoogte (meter of 6)
1 gelukje, m’n camera hing er niet onder. Maar kleine kans dat dit met camera gebeurd was, dan vlieg ik rustig.
Schade op het oog:
1 Carbon blad
Glas fiber canopy
Paddlestang
Horizontale fin
Verticale Vin
Servotandwieltjes (van 1 digitale futaba S9650)
2 skid beugels
control Linkje
plastic staart control rod geleider.
Staartbuis
Maingear.
Hopen dat het daar bij blijft (uiteraard niet
). Eerst maar eens uitzoeken wat de precieze oorzaak nou was. Als ik nu aan het hoofdtandwiel draai draait de staart vrolijk mee.
Voor het vliegen had ik ook nog de snaarspanning gecontroleerd.
Ach ja, nu is het een kamer plantje :lol:

Het was geen stuurfout deze keer. Ik was behoorlijk agressief aan het vliegen, en hele snelle piro’s (zo’n 4 per seconde) aan het draaien dan ineens vol de andere kant op enzo. Dit werd de staart helaas teveel?? Hoe dan ook, de staart werd onbestuurbaar en in 2-3 seconde lag die op de grond.
Misschien had ik mij er nog uit kunnen redden als ik de motor eerder had gestopt en een autorotatie “geprobeerd” had. Het ging alleen zo snel en had niet zoveel hoogte (meter of 6)

1 gelukje, m’n camera hing er niet onder. Maar kleine kans dat dit met camera gebeurd was, dan vlieg ik rustig.
Schade op het oog:
1 Carbon blad
Glas fiber canopy
Paddlestang
Horizontale fin
Verticale Vin
Servotandwieltjes (van 1 digitale futaba S9650)
2 skid beugels
control Linkje
plastic staart control rod geleider.
Staartbuis
Maingear.
Hopen dat het daar bij blijft (uiteraard niet

Voor het vliegen had ik ook nog de snaarspanning gecontroleerd.
Ach ja, nu is het een kamer plantje :lol: