logo 10 eco8 forward flight

• Topicstarter Topicstarter luukh
  • Startdatum Startdatum
L

luukh

Guest
Weet iemand hoe de logo 10 en eco 8 zich gedragen bij forward flight.
Mijn zoom400 en heaven hebben erg sterk de neiging om hun neus omhoog te gooien :( . Zelfs bij behoorlijk forward (down)trim.
Mijn raptor heeft er totaal geen last van maar ja dat is geen elektro

Er is mij verteld dat dit gedrag vrij normaal is voor kleine heli's. Weet iemand er meer van. Dan weet ik meteen of ik een logo 10 moet kopen of toch maar iets groters (logo 16).

De eco8 zal er vast last van hebben, die lijkt ten slotte sterk op de heaven.

Misschien weet iemand zelf een oplossing voor het probleem.

klopt het zwaartepunt van de heli wel dan ???????? je zou zeggen dat ie te veel gewicht op de staart heeft dan , je kan het balanceerpunt vinden door de heli aan de paddlestang dicht bij de rotorkop op te pakken met de vingertoppen , dan moet ie eigelijk een heel klein beetje voorover hangen , dit proberen met de scids op de tafel en kijken of de achterkant het eerst los komt van de tafel.

Met de zoom had ik daar geen last van hoor. M'n Hummingbird CP heeft het wel een beetje, vooral als ik tegen harde wind in moet vechten.
De Logo heeft hier al helemaal geen last van.

Heb nog nooit met een Eco gevlogen.

Is dit ook niet afhankelijk van de hoek van je staartbuis, waardoor de horizontale staartvin een instelhoek krijgt, zodat hij lift gaat produceren?

Theo de Kramer

zoveel lift produceert die niet theo.

overigens kan de zoom helemaal normaal rondvliegen zonder last te hebben van de neus die omhoog komt.

balanceer hem maar eens, niet door aan de flybar op te pakken maar hem aan de bladhouders op zijn kant te houden.
de heli moet dan level hangen

theo de kramer zei:
Is dit ook niet afhankelijk van de hoek van je staartbuis, waardoor de horizontale staartvin een instelhoek krijgt, zodat hij lift gaat produceren?

Dan haal je die er toch vanaf ? dan weet je dat meteen !

Volgens mij moet je het zoeken in het zwaartepunt.

Hebben die staartvinnen een bepaald nut of is het puur voor de "mooi"?

Die helpen de heli hun baan behouden. Zeker met niet-heading hold gyro's zijn ze nuttig.

Met 3D vliegen werken ze echter tegen, omdat deze naar alle kanten in alle standen vliegen. Daarom zitten er in 3D vinnen gaten.

Mijn eco8 deed dat ook behoorlijk in den beginne....
Maar na het zwaarte punt wat naar voren te hebben gelegd was er prima mee te de hoveren en te vliegen...

De hoek van de staartbuis bij de eco is volgens mij vast...
Die staartvin heeft geen vleugel profiel dus echt lift produceren zal ie niet doen...hoogstens weerstand (waardoor de neus dus omhoog zou kunnen gaan...)

Ook een vlakke plaat levert bij lift als hij onder een hoek t.o.v. de luchtstroom staat
Klopt en hoe sneller je vliegt hoe meer invloed. Probeer het maar uit.
De hoek van de staartbuis bij de eco is volgens mij vast...
En niet de hele staartbuis verbuigen, alleen de vin aan de voorkant omhoogbrengen.

tieske

Ik weet het, zal wel iets van lift produceren...

Denk echter toch dat weerstand het zal winnen van de lift...mits onder een ideale hoek op de staartbuis gemonteerd dus...

Je zou natuurlijk gewoon even kunnen proberen , mijn ervaring met de eco is dat het voor gewone forward flight niet zo veel uitmaakt...

Snap ook wel dat je niet de hele staartbuis gaat verbuigen tieske werd eerder gezegd dat het afhankelijk was van de hoek van de buis...vadaar dat zei dat die vast was... :wink:

Houdt het overigens op het zwaartepunt verleggen...

Je kunt ook even de horizontale vin eraf halen ! op zeker dat je er niets van merkt.
Bij rompmodelen heeft dit wel merkbaar effect.

De downwash van de hoofdrotor in combinatie met de vliegwind wil de staart terug/omlaag drukken, door het stabilo aan de voorkant omhoog te brengen, komt het meer in de resulterende luchtstroom te liggen. Het is niet de bedoeling dat het stabilo lift genereert, hij moet stabiliseren.

Het zwaartepunt bij mijn zoom ligt redelijk neutraal. Ik zal proberen hem wat neuslastiger te maken. Misschien helpt het. Ik weet overigens nog niet hoe dat zou moeten , de accu ligt al ver naar voren

Ik verwacht niet dat de stabilisator veel doet. Ik vlieg hooguit 10 km/uur vooruit.

De Eco8 moet ik nog opbouwen.

@ Satoer;
Ik citeer;
Die helpen de heli hun baan behouden. Zeker met niet-heading hold gyro's zijn ze nuttig.

Met 3D vliegen werken ze echter tegen, omdat deze naar alle kanten in alle standen vliegen. Daarom zitten er in 3D vinnen gaten.

Dus als ik mijn DF uitrust met horizontale/vertikale fins dan zou dat een eventuele verbetering kunnen zijn aan mijn ( DF ) vlieg/fladdergedrag?

Back