Logo 10 of 16, waar te verkrijgen?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
henk weet inderdaat veel van de eheli's af
en ik zet ook op mijn logo 10 een gy401 met de bijhoorende servo.
deze heb ik ook op mijn raptor 30 v2 zitten het voor deel van deze giro zit in het feit dat je op afstand tussen heading hold en rate kunt wisselen
(dit heb ik ook van henk en iedereen hier op het forum die heli vliegen)en hij ook heel snel is

Goed,

Ten eerste is het een Logo 10 EASY, het instapmodel met een stuk minder lagers.
De microservo's mogen wel S3102 tjes zijn.
Er zit geen BEC bij. dus allemaal extra belasting voor de controller.
Gyro een G-400? Tegenwoordig zit er in elke heli wel een 401.
12 cellen Nicad van 2400 mAh? Binnen 5 minuten leeg.

Tja.. noem mij maar voorbarig.
Kijk voor over een half jaar maar eens wat je al vervangen / geupgrade hebt.

inderdaad, koop niet snel en blind maar shop wat rond.

in de rc wereld varieren de prijzen enorm.
je kan 100-en euros besparen of kwalitatief beter spul tegenkomen als je wat rondneust.

@Michel,
Je kunt een Eend vergelijken met een Mercedes en dan lirisch over de Mercedes doen, totdat je iemand tegen komt met een Ferrari.
Dan is de Mercedes weer niets. Wat ik wil zeggen is dat je het moet inschatten op prijs en kwaliteit en dat is zonder meer goed. Ik weet nog wel een beter servo alls de S3102, de S3150. . Er is ook nog een betere gyro dan de GY401, de GY601.
Op die manier is het geen beoordeling meer. De materialen in het pakket zijn goede materialen. De Logo 16 heeft ook minder lagers dan de 20. Ok, maar de prijs is ook lager. Dus een vergelijking mag maar dan wel met gelijkwaardig materiaal.
Dit is appels met peren vergelijken, vind ik dan.
Wat het kopen betreft: we willen altijd het goedkoopste maar dan wel met de meeste service en liefst 10 jaar garantie. Typisch Nederlands zal ik maar zeggen. Je moet niet alleen oordelen over de prijs. Minstens zo belangrijk is de leverancier. Wat heb ik er aan als ik voor een dubbeltje op de eerste rang zit, maar niets kan zien omdat ik tegen het hoge toneel opkijk. Wat heb ik eraan als ik heel goedkoop koop en als er een probleem is, is niemand thuis. Verkopen kunnen de meeste wel, maar service... nee dan zijn ze niet meer thuis. Ik kocht een dure groot modelvliegtuig met alles erop en eraan Gewldig, het beste...zei de verkoper van een grote winkel. Totdat de zaak gemonteerd moest worden. De helft ontbrak, van de 6 servo's 2 stuk en ga zo maar door. Garantie......wat wilt u nu?
Voor zo'n prijs kunnen we toch niets meer?
Nee, de laagste prijs is voor een idioot (soory, nee persoonlijk bedoeld hoor. Het is een uitdrukking hier). Nee, goedkoop is duurkoop. Neem dat maar van mij aan. Toch weer een groet en dat blijft ook zo. We hoeven het immers niet met elkaar eens te zijn. sjoppereur

Prima hoor, als jij er zo van overtuigt te zijn dat dit een uitstekende set is, moet je het gewoon doen.

We zijn het overigens wel met elkaar eens hoor. Je zegt het zelf al "Goedkoop is duurkoop".

Nou dat setje wat jij nu wilt bestellen is "goedkoop"

Nuf said.

je mag wel gelijk hebben hoor.
Zo lang wil je wel doorgaan.
Niet ontvankelijk voor argumenten dus.
Zo leer je elke dag.
Ik dacht dat je deskundig was, maar jammer... ik heb me vergist. sorry
sjoppereur

Idd sorry maar ik denk dat je Satoer een beetje verkeerd begrijpt. Hij probeerd het helemaal niet aftekraken. hij zegt alleen dat als je iets meer centjes uitgeeft je een beter pakket hebt wara je meteen lang mee voort kunt.

Nu staar je je blind op 1 pakket bij 1 winkel. maar eerdaags is het nou deze gyro is toch nioet zo denderend. En ik moet nog wel 4 accu;s er bij. veel meer voorbeelden kan ik nog niet geven ben net begonnen.

ik bespeur ook ernstig eigenwijsheid.

ga je onze weg heb je dalijk voor hetzelfde geld gewoon betere spullen.

doe je dat niet ?
ook prima, dief van je eigen portemonnaie.
bij 2 berichten weet je al precies wat je gaat kopen, en je vraagt eerst om advies ?

geloof me dat we hier nog op terugkomen.

nou sjoppereur het lijkt me wel verstandig om niet voor de easy uitvoering te gaan want inderdaat daar ziten een stuk minder lagers in dan in de gewoone uitvoering.
oke je hebt er zo ver ik weet wel bladen bij maar het aantal lagers betekend gewoon meer wrijving en dus slijtage, vermogen verlies en veel sneller meer spelling

sjoppereur zei:
heb ik mijn bericht verkeerd geplaatst?? Ik had al een antwoord verwacht ...
Er was pas anderhalf uur verstreken. Ongeduldje nietwaar?

sjoppereur zei:
... Vidn wel dat het wat katterig klinkt "hebben niet de hele dag de tijd" ...
Misschien gewoon een feit?

sjoppereur zei:
... of is het misschien jaloezie. ...
Jaloers waarop? We kennen je niet.

sjoppereur zei:
...Maar goed, sommigen hebben een erg kort lontje ...
Iets wat je maar al te bekend voorkomt misschien?

sjoppereur zei:
...ik zeur jullie de oren van het hoofd omdat ik niet weet hoe het moet...
Zou ik toch iets anders aanpakken voor een beter resultaat en meer informatie. Wel eens gehoord van vliegen vangen met azijn of honing?

sjoppereur zei:
je mag wel gelijk hebben hoor. Zo lang wil je wel doorgaan. Niet ontvankelijk voor argumenten dus. Zo leer je elke dag.
Ik dacht dat je deskundig was, maar jammer... ik heb me vergist ...
Zo'n sarcastische reactie op een antwoord van mij en je kreeg geen gram hulp/info meer van ondergetekende.

Welkom Sjoppereur :(
Ik ben denk ik niet de enige die een rode lijn in je reacties ziet. Je eerste vraag hier notabene! Wat een lompe onbeschoftheid, in de nek van mensen zeiken die je willen helpen. Ik heb mijn balboekje en gummetje al klaarliggen.

Nou kom op.
Misverstanden zijn zo gemaakt en laten we het daar maar op houden.

Een knap verslag over de Logo-XXX en alles is weer goed?

@ sjoppereur,

Ik kan hier maar een ding over zeggen:

Lees dit eens door:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/rules.php

En dan met name punt 2:

Er is op dit Forum enorm veel ervaring/know how aanwezig.
Mensen die al jaren vliegen en/of kopen, zelfs met de items waar je naar refereert.
Als je dan desondanks vindt dat je bij je eerste posting zo moet reageren, dan voorzie ik toch ernstige problemen.
't is natuurlijk wel een uitdaging zo..........................................

Satoer zei:
Goed,

Ten eerste is het een Logo 10 EASY, het instapmodel met een stuk minder lagers.
De microservo's mogen wel S3102 tjes zijn.
Er zit geen BEC bij. dus allemaal extra belasting voor de controller.
Gyro een G-400? Tegenwoordig zit er in elke heli wel een 401.
12 cellen Nicad van 2400 mAh? Binnen 5 minuten leeg.

Tja.. noem mij maar voorbarig.
Kijk voor over een half jaar maar eens wat je al vervangen / geupgrade hebt.

De Logo 10 Easy heeft 15 lagers ipv 20 (kan je er ook minder kwijtraken :lol:) de staartbuis is 8 cm korter en de hoofdrotor diameter is 10 cm kleiner dan bij de Logo 10.
Daar betaal je dan ook € 140, - minder voor maar het blijft nog steeds een Mikado helicopter wat garant staat voor kwaliteit......
Helicopter is later eenvoudig uit te breiden naar een standaard Logo 10.
Bec zit gewoon bij de Schultze regelaar en een G-400 gyro met HH is voldoende voor het hoveren en gewoon rond vliegen.
We praten hier over een beginner niet over een 3D vlieger..
Ja en aan 1 accu heb je natuurlijk niet genoeg daar vlieg je met een Easy ongeveer 8 minuten mee. Een mooie zeer scherp geprijsde Tarabat Lipo van 5000Mah staat er daarom ook als optie bij .
En als toegift de 100% vlieggarantie met 2 uur instructie / en invliegen cq lessen erbij.
Ik weet zeker dat een klant dan weggaat met een zeer tevreden gevoel.

Gr Hans

nou het ging er om dat ik dan de gewoone gelagerder uitvoering heb
de easy zou beste wel voldoen maar ik het graag iets dat goed lang mee gaat

Back