logo 10 of een logo 14

• Topicstarter Topicstarter baileys
  • Startdatum Startdatum
B

baileys

Guest
logo 10 of een logo 14(het is een 500dx geworden)

Om maar meteen met de deur in huis te vallen,

wat is een betere heli een logo 14 of 10,

wat zijn de voordelen,nadelen,vliegeigenschappen

wil al tijden een logo,maar nu welke

groetjes Baileys

Laatst bewerkt door een moderator:
Om het je nog lastiger te maken... Logo 500 (zelfde kop als Logo 10) of Logo 600 (zelfde kop als Logo 14).
Wezenlijk verschil is het frame. Nieuw framedesign waardoor lichter, geschikter voor gebruik met lipo's (i.p.v. eventuele Logo 10 voorbouw bij gebruik lichtere lipoakku's), gebruik van standaard formaat servo's en andere manier van staartriemaandrijving.
Leuke feature (ook te montere op de 10 en 14) is de visgraatvertanding van de tandwielen.

Greetz van Aldert

ik vind de 500 zkers mooi

denk dat het zoiets moett worden
wil met 5s lipo of een nadere soort accu vliegen,
ben nog aan het twijfelen,,
wat is een goede motor keuze voor de 500?
en wat voor een regelaar?

met of zonder bec

groetjes baileys

Wat ik tot nu toe een mooie setup vind voor de Logo500:

Lipo: 6S evolight 5350 (krap passend in frame maar heel constant) of FP EVO 25 6S 4900/5000
Regelaar: Jazz 80/6/18
Motor: Hacker A40-10L, de mikado Zpower presteert ook prima.
Bladen: Rotortech 560
Meestal wordt er met een losse BEC gewerkt.

Testvlucht door Jason Chow:
http://schc.servtex.com/HDVids/JasonLogo5003DHD1.5.wmv
5:30 vlucht, 3634mA (73%) verbruikt.

Met wat aanpassingen en een rustigere vliegstijl blijf je uiteraard veel langer in de lucht, dus m.i. een hele goede setup.

Eric

Laatst bewerkt:
wat ik nou in gedachten heb is dat de 500 zekers gaat komen,,
wel de 500 dx versie,,

dit is wat ze opgeven dus ga ik voor.
Kontronik Tango 45-10 Kontronik Jazz 80-6-18 5-6S Lipo 18 - 20 t.
Hacker A40-10 L 8 Pole Kontronik Jazz 80-6-18 5-6S Lipo 18 - 20 t.

wil 5s lipo gaan gebruiken

Hey Baileys,

Wat is je vliegstijl, en wat verwacht je van je motorisering? Je zoekt overigens wel erg prijzige componenten uit (zeker leuk en goed, maar ook erg duur).

Greetz van Aldert

mijn vliegstijl is nou nog leren rondvliegen
en straks licht 3d
alleen inverted vliegen hoor,,

geen zware 3d vind ik niks

mvg

Hey Bailey's

Ik gebruik een TP motor de 3520, en een Feigao 60 amps regelaar. Het is een Logo 600 (600 mm bladen) echter met module 0,5 tandwielen (Logo 500). De gerbuikte tandwiel heeft 21 tanden, dat zou met kortere bladen makkelijk 23 tanden kunnen worden.
Ik heb plenty power voor rondvliegen en eventueel licht 3-D (kan ik zelf niet), en ook plenty power voor rondvliegen MET camera!
De motor word niet heet, de regelaar blijft zelfs koel, bij gebruik van 6S lipo's 4900 milli's.
Motor: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4948 (omgerekend € 18,-) en deze regelaar: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166 (omgerekend € 30,-) .

Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je neemt, dit is wel een erg el cheapo setup, maar met het doel om rond te vliegen en licht 3D is meer ook niet nodig en kan je je geld beter in een extra akku steken.

Greetz van Aldert

Ik heb een logo 10, en zou als ik jou was voor de logo 500 gaan.
Leuk formaat en de accu`s zijn nog best betaalbaar.
Hij is groot genoeg om ook met wat wind nog lekker te vliegen.
Ik gebruik de governermodus van de regelaar, en dan is de Kontronik een aanrader.
Ik had er eerst een "goedkope" regelaar in en heb die al snel gedegradeerd tot vliegtuigen.

Ik vlieg hem trouwens met 5s 4100 lipo`s van Hextronic. (hobbycity)

hee rheli,

welke set heb jij er in zitten?
ik wou zelf wel de kontronik gebruiken met een ontvangeraccu(vind ik zelf fijn)
hoeveel amperé heb je?
en wat voor een motor..

zijn de hextronic een beetje goed?
veel vragen.

groetjes Baileys

Ik heb een Kontronnik Jazz 55-6-18 en de motor zou ik echt niet weten.
Ik heb geen aparte accu voor de besturing, maar een regulator.
De heli is licht overpowered en zit op ongeveer 75 % vermogen bij 1800 toeren op de kop.
Daarvoor heb ik een koelelement op de regelaar geplakt zodat hij niet al te warm wordt.

Hey René,

de motor is een Feigao 540L met een Kv van 1536 en een gewicht van ca 290 gram. Dit is een 2 pool binnenloper (tenzij als je dezelfde motor nog gebruikt die ik ook gebruikte).
En idd een kontronik regelaar is wel erg fijn (maar ook 3 a 4 keer zo duur als menig andere regelaar)!

Greetz van Aldert

he alle,

de kontronik regelaar is wel duur ,maar ja,
is wel handig als je de govenermodus wil gaan gebruiken!

even over de motor:wat is die kv wat ze opgeven
zijn dat de aantal toeren per volt?

ik heb een paypal accaunt aangemaakt dus ik kan de accu's en
de motor bij hobbycity gaan bestellen.

groetjes Baileys

Hey René,

de motor is een Feigao 540L met een Kv van 1536 en een gewicht van ca 290 gram. Dit is een 2 pool binnenloper (tenzij als je dezelfde motor nog gebruikt die ik ook gebruikte).
En idd een kontronik regelaar is wel erg fijn (maar ook 3 a 4 keer zo duur als menig andere regelaar)!

Greetz van Aldert

Ik gebruik die motor nog, maar had steeds problemen met de regelaar.
Steeds ging hij, na wat ruig vliegen in een veiligheidsmodus waardoor de toeren omlaag gingen. Dit was ook niet uit te schakelen.
Dit probleem zou opgelost zijn als ik een kleinere pinion zou monteren, ik heb de kleinste er nu op maar toch ging het weer fout.

De Kontronik regelaar schijnt minder verliezen te hebben in het regelgebied, blijkbaar is dat ook zo want ik kan nu (nog) langer vliegen !

Een regelaar is het meest efficient als hij volgas staat. Dus als je setup goed is uitgekiend kun je best af met een goedkope regelaar.

ik hoorde dat een govener bijna een must is?
dus ik ga sowieso voor de kontronik 55-6-18?

weten jullie een mooi adresje voor deze
ik heb al zitten google maar ik ben niet zi snel met dit soort dingen?

groetjes baileys

ik hoorde dat een govener bijna een must is?
dus ik ga sowieso voor de kontronik 55-6-18?

weten jullie een mooi adresje voor deze
ik heb al zitten google maar ik ben niet zi snel met dit soort dingen?

groetjes baileys

www.eheli.nl Goed snel en betaalbaar! (artikel staat niet op z'n site, maar gewoon even een mailtje sturen, het verbaasd me niets als ze bij Hans gewoon op voorraad liggen).

Greetz van Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier zit dus geen BEC op ! houd daar rekening mee. Je hebt dus nog een regulator nodig om je ontvanger van stroom te voorzien, of een klein ontvanger accuutje.

Back