Logo 10 rotorkop upgrade

Rhelie

Forum veteraan
Hoi !

Heeft er iemand ervaring met deze upgrade ? Wat zijn de voordelen en wat zit er allemaal bij ?

alvast bedankt !

Ik bedoel eigenlijk of er stangetjes, druklagers, rubbers ed. bijzitten.
De oude kop vliegt al erg goed, alleen de pitchweg is wat beperkt.
De upgrade kost € 65,- en het is mij niet duidelijk wat ik krijg voor dat geld.

Hoi,

Bij de upgrade zit de Wash-out of pitchcompensator maar dan uitgevoerd met kogellagers, Blade grips (volgens mij dezelfde als de standaart, hebben wel ander artikelcode 2314 ipv 2414), mixing arms met kogellagers en ball bolts voor op de stabilisatiestang (zelfde als de standaart artcode 965 en 3084).

Druklagerset en O-ringen zitten er niet bij, daarvoor kan je de standaart set gebruiken.

Hey René,

ook heb ik me er eens in verdiept, en de voornaamste redenen dat Mikado deze "upgrade" heeft doorgevoerd is omdat bij de "oude" kop de mixerarmpjes konden doorflippen (zie: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=16929&start=0 ). Tevens zou de nieuwe kop nog minder hinder ondervinden van eventuele speling (welke speling?? ).
Enkele ervaren de nieuwe kop als stabieler, maar dat is eigenlijk logisch, je brengt meer gewicht naar de buitenkant van je peddelstang.

Ik vond hem stabiel genoeg, en heb geen speling ooit kunnen ontdekken... niet gedaan dus de "upgrade".

Je kan de pitchweg vergroten door langere servoarmpjes te monteren en daarna je rol en nick uitslagen weer iets verkleinen. Volgens Mikado zijn namelijk alle verhoudingen gelijk van de oorspronkelijke en de latere (LLH... Long Level Head) kop, dus de oorspronkelijke kop kan dezelfde uitslagen halen als de LLH kop. Je hebt bij de oorspronkelijke kop wel méér kans op flippende mixerarms, echter na véél zoeken heb ik nog nooit iemand gevonden die dat in de vlucht is overkomen.

Hopende kan je hier iets mee.

Greetz van Aldert

Het enige onderdeel wat iets speling vertoont is de pitchcompensator, als die er dus bijzit met lagertjes lijkt het mij toch interessant.
Langere servohevels kan ik niet vinden voor die servo`s dus ga ik de upgrade bestellen :P

Bedankt voor de info !

Als dit dezelfde kop is die zit op de laatste versie logo 10 dan vliegt die super :) Helaas heb ik niet met een oudere gevlogen dus heb geen vergelijk voor je :(

Ik heb nu het setje binnen, idd. 4mm grips en verzwaard.
Er zit een compleet gelagerde pitchcompensator in de set en de verlengde mixhevels zijn ook dubbel gelagerd.
Door middel van afstandbusjes op de fly-bar kun je kiezen tussen een 3D setup of een stabiele setup.
Daarnaast kun je nog kiezen tussen 2 gaatjes op de mixhevels of je fel of minder fel wilt, ik ga voor de stabiele setup met maximale uitslagen zodat ik een fijn vliegende heli heb die toch prima kunstvlucht aankan, extreem 3D is niet mijn ding :wink:

De bladhouders zijn op de verzwaring na identiek en ik laat de oude gewoon zitten en monteer daar de nieuwe mixhevels op.

Ik zal verslag doen van mijn bevindingen.

Inmiddels heb ik de upgrade gemonteerd, toch heb ik de 3D setup gekozen omdat ik het extra busje op de fly-bar niet wou.
Net even wat gehooverd in de achtertuin en hij stuurt duidelijk prettiger, een beetje roeren met de swash tijdens de hoover deed de heli altijd wat zakken maar nu blijft hij keurig op hoogte wat het vliegen makkelijker maakt.
Hij reageert ook duidelijk feller op de pitch, nu heb ik ruim voldoende uitslag om ook inverted te vliegen zonder dat ik de servo-hevels heb verlengt. Speling in de kop is verdwenen en al met al vind ik het een goede upgrade ! 8)

Back