????LOGO 10???

• Topicstarter Topicstarter baileys
  • Startdatum Startdatum
B

baileys

Guest
hoi allemaal,,

ik zit te twijfelen on er een logo 10 bij te kopen
ik heb al een dijk van een heli,,(zoom 450)
maarre ik wil wat groters dus een logo 10
maar ik wil wel even wten wat de voordelen en de nadelen
zijn van deze heli!!

ook wil ik graag weten wat een goede setup voor deze heli
is een gyro 401 heb ik al

en wat zijn de prijzen,,

wil graag in delen kopen
ieders probleem geld,,
wil hem graag zelf bouwen

groetjes baileys

Voordelen:

Groter
Breder bekend

Nadelen
Duurder dan de Zoom 450

Een goede setup zou zijn:
3150 of 9650 servo's
401 met 9253

Motor en regelaar weet ik zo snel niet. Als accu misschien een 7s A123 accu?

dat groter is het gewoon
ik wil graag een grotere heli
duurder wist
ik al

Bij Quartel kost de Logo 10 momenteel € 200,-

Voordeel van deze heli is zijn duurzame kwaliteit en zijn formaat.
Daardoor vliegt hij rustiger dan een 450 formaat.

Nadeel is grotere en daardoor duurdere accu`s.

Ik gebruik Hextronik D9 5s paketten.

dat is wat ik veel lees en hoor
dat het een super trouw beestje is

daarom zat ik te denken aan de logo
wat voor een motor regelaar heb je erop zitten
rheli,,/??
hoeveel amperé
enzo,,

groetjes baileys

Ik heb er een 50 A regelaar op, de motor weet ik niet.
Hobbico metal gear servo`s, 401 met bijhorende 9254 servo.

Rhelie zei:
de motor weet ik niet.
8) Feigao 540 lange versie met 1536 Kv. Een extra koellijfje (eigenlijk niet nodig). De Feigao motoren zijn erg degelijke betere kwaliteit BL motoren (vergelijkbaar met Hacker, echter minder prijzig)!

Greetz van Aldert

volle yoghurt zei:
kan daar ook een brandstof moter in???

Nee, daar is hij niet voor gemaakt en past van geen kanten.

Bedankt voor de ondersteuning Aldert ! :wink:

Het lijstje met gegevens van de logo kan ik op het forum niet meer vinden.
Ik heb nu de Hextronix accu`s (5s 4100 D9) pakketten binnen, dus ben benieuwd hoe hij daarmee presteert !

Logo 14 Te Koop

Ik heb net een nieuwe maar volledig gemonteerde Logo 14 te koop gezet in modelbouwmarkt (http://www.modelbouwmarkt.nl/), inclusief GY401 gyro, servos, en 5S3P 6600mAh LiPo, en 550 mm carbon rotor bladen. Enige wat er niet bij zit is ontvangertje en LiPo lader. Is echt compleet nieuw, nooit mee gevlogen. Ik wilde hem gebruiken voor luchtfotografie maar hij is me te groot, te lastig te transporteren, en te veel energie in die rotorbladen. Ik ga bij nader inzien daarmee echt niet buiten officiele velden aan de slag. Prijs is niet excessief. Ik heb meer betaald voor de kit met alle onderdelen.

Als motor schijnt een Hacker A30-8 XL (buitenloper) ook te kunnen (89euro). Er wordt een Plettenberg 20-10 voor aanbevolen, maar die is ca. 150euro !

Bij Quartel kost de Logo 10 momenteel € 200,-

Nou moe, als mijn ogen me niet bedriegen zie ik anders een prijs van 449 staan !

Ik heb net email terug van quartel en ze kunnen hem inderdaad aanbieden voor 199,- . Zo laag is het in duitsland zelfs niet te krijgen.

vraag dan wel even of het het oude type is of het nieuwe type is.
Het nieuwe type heeft de vernieuwde rotorkop, half alu tuimelschijf, open vinsets, verstevigd frame etc.

vr.gr.

Joyce

1/2 alu tuimelschijf? Ik heb de nieuwe versie en die heeft dat nog niet..... wel het verstevigde frame, open fins set enz.

Maar je wilt groter? Ik heb nog een Mooie logo 20 compleet staan met servo's, motor, regelaar, gyro enz. 2 setjes carbon bladen, accu en nog veel meer. Gyro kan ik er afhalen dus als je intresse hebt, pb effe ;)

Het is me niet duidelijk of in de standaard logo 10 kit nu wel of geen rotorbladen inbegrepen zijn, het staat ook niet in de manual op de site van mikado zelf. Weet iemand dat ?

Standaard worden er geen rotorbladen bijgeleverd.
Die moet je dus apart erbij kopen.
Dan heb je 500 mm bladen nodig.
Kijk even bij www.eheli.nl
Die verkoop GCT bladen tegen een leuke prijs.
Het zijn bovendien mooie bladen om te zien.

Mikado levert momenteel de bouwdozen uit met de nieuwe rotorkop.
Koop je dus elders, dan is het zaak om daar naar te informeren.
Winkeliers hebben soms oude voorraden, die ze graag kwijt willen............

Zoals reeds eerder vermeld: de nieuwe kop vliegt aanmerkelijk beter, zeker voor een beginner.

vr.gr.

Joyce

Okee, bedankt voor de info, goed om te weten.

Nu ben ik trouwens aan het oefenen met een robbe spirit pro. Ik kan 'al' voorzichtig heen en weer vliegen.
Zit er veel verschil in vlieggedrag tussen een spirit en de logo10 ?

Wat vind je trouwens van een hacker A30-8 XL voor op de logo10 ? (kv=1100 en gewicht=177gram) Ervaring mee ?
Veel slechter dan een plettenberg orbit20-10 ?

Aanvankelijk wil ik met nimh cellen gaan vliegen, die laden een stuk sneller en zijn voordeliger in aanschaf. Maar dan wel de grootste die er zijn : IB4200.
Wat kan ik verwachten aan geschatte vliegtijd met deze cellen met rustig rondvliegen ?
En zou je 12 of 14 cellen adviseren ? Kan allebei door eenvoudig ander tandwiel te kiezen. Ik zou zelf voor 14cellen gaan, dan loopt er minder stroom bij hetzelfde vermogen en dus langere vliegtijd. Maar wel weer zwaarder.

Wordt er een regelaar met of zonder BEC aanbevolen ?
In geval van eentje zonder BEC, het gebruik van een externe 5V spanningsregelaar , bv. UBEC ?

Ik lees verder iets van storingen veroorzaakt door de elektrostatische electriciteit opgewekt door de riemaandrijving. Ervaring mee ? Remedies ?

Nog tips voor verkoopadressen ?

Back