Logo 16

• Topicstarter Topicstarter leijd116
  • Startdatum Startdatum
L

leijd116

Guest
Bij EHeli staat een nieuwe starter set logo 16 kompleet te koop.
Prijs €1.199.00

Helicopter logo 16
Zender robbe futaba FX 18
Ontvanger schulze alpha-835W
Servo`s 4x robbe futaba S3151
Gyro futaba GY240
Motor piettenberg orbit 25/16
Regelaar schultze future 32.40K
2x 10 cellen 2400Mah NC accu
Set gfk rotorbladen
2 uur instructie/uitleg door top instructeur

Is deze heli de moeite waard, prijs/onderdelen, of moet hier nog teveel aan veranderd worden om er goed stabiel mee te vliegen . Geen 3D

M.vr.gr.
leijd116

Vliegt prima.
Alleen ik zou een snellere servo op de staart zetten.

Bedenk ook dat je er met deze set nog lang niet bent hè.

Lader (die ook lipo's kan laden later)
Zware voeding.
Computer zender
Afstel gereedschap.

Ben je zo weer 400 - 600€ verder.

Hoewel ik er GEEN ervaring mee heb, lijkt dat me wel een spotprijsje :P
Volgens mij betaal je een hoop meer als je alle onderdelen zelf moet gaan kopen...

Groetjes
Steven 8)

zender zit erbij ;) De 3151 schijnen niet super te zijn, komt snel speling op oid maar werken eerst wel goed. Die cellen gaan ook niet zolang mee. Als die 2e hands zijn moet je die misschien ook wel vervangen. De gyro kan je eerst goed mee vliegen. Als je later echt gaat stunten kan je dat eens vervangen.

Satoer zei:
Vliegt prima.
Alleen ik zou een snellere servo op de staart zetten.

Bedenk ook dat je er met deze set nog lang niet bent hè.

Lader (die ook lipo's kan laden later)
Zware voeding.
Computer zender
Afstel gereedschap.

Ben je zo weer 400 - 600€ verder.

Ik heb een optic 6 zender, die nu gebruikt wordt voor de zoom400.
Voldoet deze zender voor de logo 16

leijd116

Zo ie zo is een FX18 een minimale heli-zender, als het budget het toelaat zou ik altijd aanraden om een stapje hoger te gaan, naar een zender met een uitgebreider heli-programma (5-punts-curves enzo), zoals de een FF9 of FC-18 om in de Futaba/robbe stal te blijven. Hier heb je later meer profijt van.
Bij een Elektro-heli is een 5-punts gascurve niet echt nodig, aangezien de meeste regelaars over een goed functioneerde toerentalregelaar beschikken. Maar 5 punten op de pitch kan bij het leren vliegen toch wat helpen.

Rick

De Hitec optic 6 heeft een 5 punts curve.

Persoonlijk heb ik eigenlijk mijn elektroheli's alleen nog maar met lineaire curves gevlogen (desondanks ik ook een 5 punts curve in mijn zender heb). Ik vind lineair toch het prettigst vliegen.

Welke lader raden jullie mij aan, voor de 2x 10 cellen 2400Mah die er nu bij zitten, en voor lipo`s. Welke lipo`s zijn geschikt?

Misschien moest dit wel naar laders en accu`s, maar nu weet men over welke heli het gaat.

M.vr.gr.
leijd116

Ik denk dat 2x 3s2p 5000 mAh Tarabat wel geschikt is. Is wel een iets lager voltage dan de 20 cellen.

Wel een mooie lader, maar 229€ is wel een flinke prijs om even in te stappen. Ik zou voor een Schulze 330 gaan. (+/- 150€) dan kan je je 5000 mAh accu's ook met 1C laden.

Back