Logo 400 krijgt een rompje

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
A

Aaalie

Guest
Tijdens een "zo maar" bezoekje, met niet direct de intentie iets te kopen, gewoon even kijken of er wat leuks is. Dan zie je daar enkele rompjes staan, geschikt voor een T-rex 500.
Hhmmm, zou daar een Logo 400 in passen? Het is tenslotte dezelfde maat!
Toch de doos open. In eerste instantie leek me de Augusta mooi, maar na het zien van de airwolf, was ik wel een beetje verkocht. Met name de antraciet grijze kleur i.p.v. de donkere tot zwarte kleuren die je meestal ziet, sprak me enorm aan.
En voor ik het doorhad, werd er door Remco al wat Logo 400 framedelen in de romp gepast.
Plenty ruimte, dus de koop was ook snel gesloten.
Zaterdag avond de romp gereed gemaakt. Bouwen kan je het niet noemen, meer assembleren. Logo erin geplaatst m.b.v. iets hogere busjes dan de standaard meegeleverde afstandsblokken bestemd voor de T-rex 500.
4 nieuwe gaatjes, en voilà, het past!
Bewapening vind ik niet gepast op zo'n mooi sierlijk en toch stoer model rompje. Deze maar achterwege gelaten.

Geen foto's van de bouw, want je kan het géén bouwen noemen ;) . Wel wat foto's van het resultaat.

logo400rompje1.jpg

logo400rompje2.jpg

logo400rompje3.jpg

Ook een filmpje, echter de camera is gewoon op het dak v.d. auto gezet. Je zal dus niet altijd een heli in beeld hebben :70 .

[media=youtube]09-xJ52tcEA[/media]

Het vliegt best prettig, iets stabieler voor m'n gevoel.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit........
Ljikt wat meer heli zo`n schaalromp eromheen.
Denk dat ik mijn Trex 450 Pro ook maar ff in een jasje ga steken,omdat de winter eraankomt........
En dat filmpje.....ziet er behoorlijk strak uit (ze hebben mij altijd verteld dat schaalrompen windvangers zijn....maar zie...)

Vlieggroeten;

Arjan.

Romp voor Logo 10?

Hoi Aldert,
Wat een prachtige romp!
Laat ik nou zoeken en zoeken en... naar een romp voor mijn Logo 10.

Als je nou eens per PB eventueel zo willen verklappen, waar jij geslaagd bent?

Mvg,
Tjeerd (vader van Taya-chan).

Thanks Emil!

Hoi Aldert,
Wat een prachtige romp!
Laat ik nou zoeken en zoeken en... naar een romp voor mijn Logo 10.

Als je nou eens per PB eventueel zo willen verklappen, waar jij geslaagd bent?

Mvg,
Tjeerd (vader van Taya-chan).

Hallo Tjeerd!

Dat is toch géén geheim, en hoeft toch niet via pb ;) ?

Het is een T-rex 500 romp. Of eigenlijk een Funkey romp, door Robbe verkocht, die het op hun beurt weer bij Align inkoopt.
Het leuke van de Align tussenkomst is dat alles nagenoeg kompleet in de doos zit. Een duidelijke beschrijving, alle delen voor de retracts, enz.
Het enige waar je zelf voor moet zorgen is vier busjes en vier langere boutjes voor tussen de romp en het frame v.d. Logo. Een servo voor de retracts. Ook zitten de standaard gaatjes niet op de juiste plek, dus 4 gaatjes moeten geboord worden.
Het inbouwen was een klusje van avondje, rustig en relaxed.

Ik heb de romp gekocht bij 4RC in Doetinchem, ik kwam daar toevallig in de buurt, en ga dan wel een kijken wat er voor leuke dingetjes zijn. Ze hebben ook een webshop, dus je hoeft niet helemaal naar Doetinchem te rijden.
Rompje kost € 199,- maar dan heb je ook alles erbij voor de retracts, de romp is helemaal klaar, super gespoten. De retracts inbouwen, de Logo er in schuifen, de horizontale vin even inlijmen, de verticale vinnen vastschroeven net als het (reeds op maat zijnde) voorruitje.

Het spuitwerk is hoogglans, hard en netjes. De retracts zijn zo logisch opgebouwd, dat een kleine "normale" servo het werk kan doen.

Wel een opmerking, de Logo 10 heeft een te lange staartbuis voor deze romp, en mogelijk iets te lange bladen. De Logo 400 buis is een fractie korter, en de romp is geschikt voor 430mm bladen, misschien dat je met 450mm nog weg komt (je hoeft niet hard te 3D'en ;) ).

Ik heb gisteren tussendoor nog een akku leeggevlogen, en het geeft wel echt wat extra aan het vliegen. Ik ben er heel blij mee, en vraag me nu af waarom ik het niet eerder heb gedaan.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ja echt mooi!
Aldert, welke motor en regelaar gebruik je.
En vlieg je met een diagonale gascurve? Hij toert zo mooi op!

Anne

Hallo Anne,

motor is een Plettenberg Orbit 20-12 op 6S lipo (3000 en 3700 milli's). De regelaar is een Turnigy Plush met een biologisch geïntegreerd optoermechanisme. Dit bestaat uit twee vingers aan een arm, die op hun beurt aan een potmeter draaien links bovenaan de zender ;) .

Een Jive is on it's way! Deze gebruik ik ook in de andere, en deze toeren heel verleidelijk op, zo kan je het bijna niet met de biologisch geïntegreerde.

Mijn gascurve ziet er ongeveer uit als een dwarsdoorsnede van een eierdopje. Straks met de Jive word deze helemaal vlak.

@ Christian. Je bent van harte welkom. Kriebelt het weer ;) ?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Geen geheim nee!

Hé Aldert:
"Dat is toch géén geheim, en hoeft toch niet via pb :wink: ?"

Ach, ik wilde geen overbodige reclame maken; het schijnt dat de mods dat niet zo leuk vinden: het kan leiden tot ongewenste winkelbesprekingen, vandaar. :rolleyes: Misschien toch morgen, eh straks :oops: ... ff naar Doetingem als mijn vrouw het toestaat; mogelijk moeten we nog verhuizen (hoezo ruimtegebrek bij elke heli-gek? :rolling:)

Gr, Tjeerd.

't is omdat ik je profiel aan het bekijken was, anders was dit (Airwolf) topic totaal aan mij ontschoten. Hij ziet er prachtig uit :!::worship:
Maar uh, heb je meer foto's en filmpjes (filmpje in de eerste post is niet meer), en wat is de schaal van de heli ?

Hallo Robbie,

het haalt het (in de verste verte) niet bij jou bouwprojecten, voor mij is het al héél wat ;) . Bedankt voor je compliment!
De schaal van de heli rekenen we nu uit... De originele rotordisk is 12,8 meter, de kleine heeft een rotordisk van 1 meter. Schaal zou dan zijn ca 1:12,8.

linkje is weer aktief (aangepast). Hier is het filmpje:
09-xJ52tcEA[/media] - Logo 400 in rompje

Vriendelijke groeten,
Aldert

Back