Logo 400 probleem (storing?)

Hallo,
ik heb wat problemen met mijn logo 400.
De staart slaat soms ineens fel uit en af en toe heb ik ook zo'n plotselinge uitslag op de kop.
Dat voor op de kop had ik al eerder. Servo vervangen en toen ging het goed voor 2 vluchten, wel nog het staartprobleem.
Op het eerste gezicht lijkt het een storing mogelijk veroorzaakt door de staartriem.
Ik heb het open staartstuk , ik heb een draadje gemaakt aan de schroef waar de riemaandruklagertjes op zitten, dat verbonden met de metalen staartbuis (lak weggeschuurd), aan de andere kant weer de buis blank geschuurd, draad erop en doorverbonden met de - van de regelaar. Daar waar de draad naast het motorblok liep de isolatie verwijderd zodat de draad daar ook contact meemaakt. Het geheel doorgemeten vanaf de staart tot de regelaar, dat was ok.
Verder de riem ingespoten met grafietspray tegen de statische lading.
Vanmorgen ging 1 vlucht geheel goed, daarna was het probleem er weer.
Nu weet ik niet wat het kan zijn? Is het wel tgv lading/ontlading of wat anders?
Wie heeft ideeen?

Set up
Logo 400, pyro 600, 8S, Vstabi mini blauwe versie 5pro, edge bladen, harde dampers in de kop, jive regelaar, 2.4 Fasst met antenne 2x onder 45 gr. op de staartbuis, servo S9650 op de kop en G8900 op staart.

Hallo,
ik heb wat problemen met mijn logo 400.
De staart slaat soms ineens fel uit en af en toe heb ik ook zo'n plotselinge uitslag op de kop.
Dat voor op de kop had ik al eerder. Servo vervangen en toen ging het goed voor 2 vluchten, wel nog het staartprobleem.
Op het eerste gezicht lijkt het een storing mogelijk veroorzaakt door de staartriem.
Ik heb het open staartstuk , ik heb een draadje gemaakt aan de schroef waar de riemaandruklagertjes op zitten, dat verbonden met de metalen staartbuis (lak weggeschuurd), aan de andere kant weer de buis blank geschuurd, draad erop en doorverbonden met de - van de regelaar. Daar waar de draad naast het motorblok liep de isolatie verwijderd zodat de draad daar ook contact meemaakt. Het geheel doorgemeten vanaf de staart tot de regelaar, dat was ok.
Verder de riem ingespoten met grafietspray tegen de statische lading.
Vanmorgen ging 1 vlucht geheel goed, daarna was het probleem er weer.
Nu weet ik niet wat het kan zijn? Is het wel tgv lading/ontlading of wat anders?
Wie heeft ideeen?

Set up
Logo 400, pyro 600, 8S, Vstabi mini blauwe versie 5pro, edge bladen, harde dampers in de kop, jive regelaar, 2.4 Fasst met antenne 2x onder 45 gr. op de staartbuis, servo S9650 op de kop en G8900 op staart.

Welke type servo's hab je gebruikt?
Ik had dat zelfde probleem gehad, en dat waren de twee swash servos (savox servo). Nadat ik de servos vervangen heb met futaba bsl 451, waren de problemen opgelost.
Als de led van de sateliet en de ontvanger flikkeren, dan is de oorzaakt veroorzaakt door de servos.

volgens mikado is het niet nodig de logo400 electrostatisch af te leiden naar de - (negatief) van de motor/lipo.
denk ook dat het slechte servo's zijn wat de storing veroorzaakt.
zelf gebruik ik de DS510M van Align op mijn logo400 en tot dusver nog geen probleem mee gehad.

ik heb in het verleden op mijn logo 10 3D eens een staartprobleem gehad door een bec probleem , de panning zakte teveel in, waardoor de staart heen en weer pulste. Dacht ook eerst aan radiostoring maar dat bleek het dus niet te zijn.
De Jive bec zou wel erg goed moeten zijn, maar je zou als bufffer er eens een losse ontvanger accu bij kunnen plaatsen, dat kan bij de Jive (4 cellen nimh/nicd). Een snelle proef en je kunt weer iets uitsluiten.

Bas

Ik weet niet hoe je het hebt gedaan maar om je antenne op de staartbuis te plaatsen komt toch onverstandig op mij over. Ook al is de staartbuis geaard dan nog lijkt het me het best om de electronica op een andere plaats te monteren.

De servo"s zijn de futaba 9650. Deze worden/werden ook bij mikado aanbevolen. Velen vliegen ermee. Geloof niet dat het slechte servo's zijn en dat het de oorzaak is.
Er flikkert niets.

Niet nodig ? Misschien op de 400 niet maar ik heb begrepen dat Mikado nu zelfs aparte setjes hiervoor verkoopt. Kwaad kan het in elk geval niet en je moet toch wat proberen als er prblemen zijn.

Tja, zo'n bufferaccu heb ik wel op mijn 700, nooit problemen mee. Kan die eens omsteken maar lijkt me sterk als dit het probleem is. Ik heb nu, mede door de problemen, nog niet veel met de heli gedaan. De servo's worden dus niet zwaar belast, vragenn weinig stroom.
Met 5 minuten vliegen heb ik 1400mAh verbruikt van de 2650 mAh. Ook de motor trekt dus niet zo veel. Dat de bec hierdoor inkakt (versie 9) lijkt me onwaarschijnlijk maar idd, gewoon proberen en weer iets uitsluiten. Zal het doen.

Dit is een vrij normale oplossing. De ontvangerdraad (die ook al voorzien is van een plastic ommanteling in een stukje brandstofslang wat vastzit aan 2 plastic houders die vastzitten op de staartbuis. 90 gr. tov elkaar, 45 gr. tov de staartbuis. De antenne maakt geen contact met de heli, wordt nergens door afgeschermd (kap of koolstof of iets dergelijks)
Dit lijkt me niet de oorzaak. Ik had ze eerst aan het plastic frame. 1 recht naar beneden, 1 van links naar rechts. Om een oorzaak uit te sluiten heb ik ze toen verlegd. Geen resultaat, dus geen oorzaak.

De draad van de regelaar naar de staartbuis liep bovenlangs het frame dus naast een servo en de voeding van de bec naar de stabi. Daarna iets verlegd op wat meer afstand. Ik leg de draad nu eens van de staart onder het frame door naar voren waar de regelaar zit. Ook weer gewoon om wat uit te sluiten.

Iemand nog andere ideeen ?
HELP

Back