Logo 400

Hoi.

Zijn er van jullie die met de logo 400 vliegen??
Zijn jullie tevreden met deze heli?? Zijn onderdelen goed te verkrijgen?

Groet: Adrie

Heb geen specifieke ervaring met de 400 reeks maar de onderdelen zijn gewoon goed te verkrijgen.

Dacht dat er een aantal waren die met de 400 vliegen, zullen wel inspringen.

Als je twijfelt, logo reeks is erg goed!

De Logo serie is gewoon erg goed, erg duurzaam en simpel van opzet.
Het kost ietsje meer, maar je hebt Duitse kwaliteit ervoor terug.
Ik heb de Logo 10 gehad, nu de 500, en op onze club vliegt er een de 400.

Er valt eigenlijk weinig over te vertellen, behalve dat het degelijk spul is en erg goed vliegt.

Ik las ergens dat de flybar versie van de 400 niet super was. De 400 fbl echter wel..
weet iemand wat daarvan waar is..
een logo 400 lijkt me op zich wel een mooie heli...... maar de fbl vind ik vrij duur

ik vlieg al jaren met een logo 10 3d xl. De 400 heeft exact hetzelfde frame en aandrijflijn. De staartbuis is alleen wat korter.
De heli is erg betrouwbaar , licht van gewicht en simpel van opbouw. En er is bijna geen onderhoud nodig.

Een nadeel kan zijn dat de staart niet meedraait tijdens autorotatie ivm yaw, alhoewel dat ook een voordeel kan zijn omdat je dan meer energie overhoudt .....

Onderdelen zijn niet echt goedkoop in vergelijking met Align maar ook niet zo duur als een JR .

Bas

waar zijn er in nederland dan onderdelen voor een logo 400/10 verkrijgbaar. daarnaast had ik een vraagje of het een handige aankoop is om een logo 10 tweedehands te kopen. Aangezien u meldt dat er weinig onderhoud nodig is lijkt me dat geen probleem of wel?

p.s. Is hij ook een beetje stil?

Een tweedehands voor onderdelen lijkt mij niet handig en zou ik zeker niet doen. Bovendien staan dit soort helies niet vaak te koop.

waar zijn er in nederland dan onderdelen voor een logo 400/10 verkrijgbaar. daarnaast had ik een vraagje of het een handige aankoop is om een logo 10 tweedehands te kopen. Aangezien u meldt dat er weinig onderhoud nodig is lijkt me dat geen probleem of wel?

p.s. Is hij ook een beetje stil?

je bedoelt een 2de hands logo 10 en die dan ombouwen tot een 400 ? Ligt aan de prijs, tov een nieuwe 400 kit natuurlijk ....
Trouwens, de canopy van de laatste logo 10 is wel anders dan de logo400, is een stuk langer, oogt niet mooi denk ik ....

De heli is inderdaad stil met de standard module0.5 tandwielen (ik heb er mod0.7 op gedaan en dat maakt veel meer herrie)

Bas

Dat niet meteen.

Ik bedoelde te zeggen of de aankoop van een tweedehands logo 10 een goede aankoop is. Misschien zijn er bepaalde punten die snel verslijten waardoor het niet slim is een tweedehandsje te kopen. Ik las namelijk dat de aankoop van een logo 400 kit, de flybarred version, vrij slecht is en slecht op enkele plaatsen kogellagers heeft. Ze gaven daar aan dat de logo 10 3d een veel betere aankoop was. Vandaar mijn vraag of het kwaad kan een logo 10 tweedehands te kopen. Of dat ik beter kan uitkijken naar een t500 of protos.

EDIT:

Ik wil dus mogelijk een 500 size erbij.
Dat wordt dan ofwel:
T-rex 500
Protos
Logo 400 (flybarred)

wat is de beste keuze, naar mijn idee was dat de logo, totdat ik de reviews en fora zag, daar was de logo 400 de flybarred altijd de mindere, onder de protos (vaak als beste getipt) en de t500 (de middenmoter)
Wat is de beste keuze?

Laatst bewerkt:
Moeilijk... Als je tussen die 3 moet kiezen zou ik gaan voor de 500ESP, mits de logo inderdaad minder presteert met paddles dan de rest.

Waarom ESP, niet te duur, iedereen kent ze (handig), starre as, onderdelen het beste verkrijgbaar. Mooie ragbak!

De Atom 500 van Compass is ook erg leuk!

Ik zou dan voor wat groters gaan, de Logo 500.
Dan heb je toch nog een betaalbare setup en kun je gemakkelijk de heli upgraden naar een 600 ! (alles past namelijk op elkaar)

Hoi.

Zijn er van jullie die met de logo 400 vliegen??
Zijn jullie tevreden met deze heli?? Zijn onderdelen goed te verkrijgen?

Groet: Adrie

Onderdelen zijn prima verkrijgbaar, vele onderdelen van de kop zijn gelijk aan de Logo 10/500 en zelfs 600, het frame is nagenoeg gelijk aan die van de 10.

Zelf vond ik de 400 iets minder. Niet vanwege de heli, maar vanwege het formaat. De 400 vliegt nu dus ook met een langere staart en 550mm bladen.
Persoonlijk vind ik dan de 500dx (eventueel de 3D) een fijnere heli. Dit is de heli die ik ook heeft meeste vlieg, ondanks dat er een Grotere Logo (600) met 710mm bladen en 12S setup staat. De Logo 500 is ook nog eens goedkoper neer te zetten dan de 400, met name vanwege de standaard maat servo's.
Als er niet teveel wind is, vind ik hem het prettigst van alle heli's vliegen, zelf prettiger dan de 400 en 600 (met 710mm bladen).

De 400 is vooral een 3D beest. Je kan hem met EXTREEM veel vermogen vliegen, super neutraal, en zeer strak aan de knuppel. Ondanks dat is het een lichte heli voor z'n formaat, en bovendien ook nog eens duurzaam, ook met dat vele vermogen!
Wil je de heli als beginnersheli, dan zou ik aanraden naar een 500 te kijken.

Greetz, Aldert

De Logo 500 is ook nog eens goedkoper neer te zetten dan de 400, met name vanwege de standaard maat servo's.
Greetz, Aldert

Dit WAS inderdaad het geval, echter inmiddels achterhaald, er zijn tegenwoordig zeer goede digitale midi servo's te koop van bv. graupner DESxx . Dan hoeft het frame slechts minimaal bijgewerkt te worden om ze te laten passen.
Dat heb ik ook gedaan in mijn logo 103d xl.

Ga je voor lage kosten in het algemeen dan is t-rex500 een heel goede keuze. Onderdelen zijn zeer goedkoop en overal te koop.

De Protos is ook een heel goede heli, licht en niet zo duur.

Bas
ps. de protos kan echter wel wat radioverstoring geven op de 35MHz band als je de staart electrisch niet goed aan het chassis hebt gekoppeld ...

Back