Logo 500/600 CF/Alu frame

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
A

Aaalie

Guest
Voor degene die de Logo's nog steeds plastic vinden is hier een bling bling upgrade. Het is niet mijn smaak, en vind het persoonlijk eerder een downgrade dan een upgrade, maar ik kan me beslist voorstellen dat er piloten zijn die dit wel mooi vinden:

LG500-02-G10a.JPG

LG500-02-G10c.JPG

LG500-02-G10e.jpg

Alles hier te koop: HeliDirect - Your Source for R/C Helicopters Parts and Upgrades - Helidirect.com is your source for

Vriendelijke groeten,
Aldert Kruims

Ohhh wat geniet ik dan toch van me T-Rex :p. Maar vind het idd een enorme downgrade, absoluut niet mijn smaak. Vind de standaard Logo's er beter uit zien.

Die servo mount komt mij bekend voor van de wolf hobby 450.
Het voordeel is dat de stuurlinkjes lekker kort zijn dus lekker snel op de swash.
Het model ziet er een beetje futuristisch uit maar dat zegt niet dat het niet goed is.
Als de prijs goed is waarom niet.

Voor de prijs van 1 CF uitvoering heb je 3 maal de mikado uitvoering...

Roel CP als het goed is hebben ze niets veranderd aan de servo mounts qua positie. Aansturing blijft dus hetzelfde.

Bij HD hebben ze nu bijna alle mikado assen voor de 400/500/600 serie voor een hele mooie prijs. Ook de booms hebben ze op voorraad.

:rolling: Die is goed...:x-mas: HoHoHo.....
Where are my sunglasses..
Dit is inderdaad pure bling en weinig upgrade.
Een logo heeft dit niet nodig, en gaat er zeker niet beter door vliegen.
Maar wie weet zijn er liefhebbers.

Laatst bewerkt:
Vast wel CF-logo-bling-bling lovers... Hoewel, denk niet dat er veel zullen zijn :P

Vandaan komen de 3th party booms binnen van Helidirect, hoop dat ze een beetje van goede kwaliteit zijn. 10 USD voor 2 booms!

Deze quote komt uit een ander topic:

En de mijne...

De Logo500 Maxi VBar :

Enkele (grondige) wijzigingen aan de Logo intussen : hij is nu voorzien van een carbonnen staartbuis en een volledig alternatief frame (KAOS) :

si850036.jpg

Setup = Jive 100+LV met Scorpion 4020-1100 op 6S, 3 x Futaba BLS252, staart = BLS 251. V-Stabi. SAB Red Devil 550 mm blades.

Hij is nu volledig klaar, en zal donderdag zijn maiden krijgen met het nieuwe frame.

Ik ben benieuwd of het anders vliegt, en wat de voordelen zijn.
Het zou super zijn als je je bevindingen hier wilt delen ;) !

Greetz, Aldert

Wel, het is nog een beetje vroeg om een oordeel te vellen. Een kort overzichtje eerst :

ik heb me zo'n frame aangeschaft, enerzijds omdat ik wat problemen gehad heb met de idler pulleys van het originele frame. Tot 3 x toe heb ik een pulley gehad die loskwam (zit vastgeklikt in het originele frame) waardoor de belt van de pulley afliep. Vermoedelijk mijn fout, ik heb nog wel van enkele geïsoleerde gevallen gehoord waar problemen waren met de pulleys, maar het is niet een veelvoorkomend probleem. Sommigen gebruiken ipv de standaard plastieken wieltjes daarom de alu wieltjes van KAOS, die ook in het originele frame passen.

Anderzijds heb ik het frame gekocht om het te proberen uiteraard, je kan je geen mening vormen over iets als je 't niet geprobeerd hebt...

Dus, even concreet over het frame...

Qua looks kunnen de meningen verdeeld zijn. Persoonlijk hou ik meer van de look van een origineel frame, maar dat lijkt m.i. nog meer op een arreslee door zijn ronde vormen dan dit CF frame...maar de looks maken me niet zoveel uit.

Technisch dan.

Ik zal hier kort enkele voor- en nadelen bespreken van het KAOS-frame t.o.v. het Mikado-frame.

VOOR :

- het bearing block voor de mainshaft is echt wel zeer degelijk, en bevat naast radiale lagers ook druklagers. Dat laatste is niet echt noodzakelijk maar kwaad zal het zeker niet kunnen.

- de bevestiging voor de tailboom is ook superdegelijk, je kan de boom werkelijk heel vast aandraaien, waardoor een borgschroefje niet nodig is (hetgeen wel aan te raden is bij een standaard frame.

- het frame is van voor tot achter geleidend, waardoor een antistatic mod ook niet noodzakelijk is.

- het frame is erg 'open', je kan alle bewegende delen goed zien, het is makkelijk om aan te werken, in vergelijking met het gesloten Mikado frame waar je overal net iets minder goed bijkan.

- de battery tray is ruimer dan in het stock frame. Bij het stock frame had ik de ingang wat bijgedremeld om de lipo's erin te krijgen, hier is dat uiteraard niet nodig.

- het frame is volledig opgebouwd in stukken. Heb je ergens schroefdraad die doordraait bijvoorbeeld , kan je het stukje vervangen. De losse onderdelen zijn echt niet duur, dus een bijkomend voordeel is dat je die makkelijk kan vervangen.

NADELEN :

- het kost wel wat...

- iets zwaarder, gebruik je het voor een Logo600 dan is het verschil ongeveer 25 gram, voor de Logo500 is dat 75 gram omdat je de alu boom adapter nodig hebt om het verschil in boomdiameter op te vangen. Die weegt 50 gram...

- ik heb van de anti-rotation hub wat materiaal moeten afdremelen om een vrij verloop van de achterste servolink te krijgen.

Ik kan eerlijk gezegd voorlopig geen andere nadelen ontdekken. De eerste 3 vluchtjes waren zeer succesvol, de heli voelt perfect aan. Maar dat was daarvoor ook al het geval. Door een slechte belt heb ik nog niet meer kunnen vliegen (is een ander verhaal) dus volledige afstelling en stevig doorvliegen moet er nog van komen...normaal gaan de testen morgen verder...

Voorlopig besluit : geen noemenswaardige nadelen, enkel enkele voordelen. Maar of die de prijs verantwoorden blijft uiteraard de vraag...later meer nieuws hierover.

Back