Logo 500 - lipo?

• Topicstarter Topicstarter Desmo
  • Startdatum Startdatum
D

Desmo

Guest
Ik ga wellicht een logo 500 aanschaffen.

Alleen vraag ik mij nog af welke lipo's. Ik vermoed 6s, maar hoeveel mAh vlieg je er best mee. En welke vliegtijden haal je dan ongeveer (lichte arco, geen harde 3D)

alvast bedankt!

Een clubgenoot vliegt deze met 6s5000, voor een normale setup zou je daar volgens mij de 7 minuten makkelijk mee moeten halen.

Ik vlieg hem momenteel op 5s 5000 mah, ik vlieg er ongeveer 6 minuten mee.
Wellicht is 6s een betere keuze daar de vliegtijd wat gunstiger wordt en het amperage wat minder wordt.

Laurens, 7 min haal ik idd makkelijk met hoveren en rustig rond vliegen ik dacht dat ik nog wel langer kon maar niet het uiterste uit de lipo wilde halen. het is alleen al een tijdje geleden dat ik met de logo heb gevlogen (:(), dus ik zou echt niet meer weten hoeveel mah ik had verbruikt. ik vlieg trouwens met een flightpower 6s 5000 evo 25 accu.

nog een tip bij het uitzoekken van een accu: zorg dat de accu niet hoger of breder is van 5.5 bij 5.2 mm, anders komt hij akelig dicht bij het motortandwiel. met flightpower en hyperion g3 vx accu's moet je iig goed zitten, bij de cx twijfel ik omdat hij wel redelijk hoog is maar een stukje korter.

Hey,

de Logo 500 vlieg ik met 6S 3700, 6S 4250 en 6S 4800. Meestal vlieg ik zo'n 7 minuten (timer), maar dan is de akku nog 50% gevuld (de 4800). Soms met windstil weer gaat het toerental ietsje omlaag, en dan vlieg ik daadwerkelijk een kwartier met de 4800, er blijft dan ook vaak 20% of meer energie in de akku.
Het is dan ook een efficientiebeest ;) .
Als motor gebruik ik een Plettenberg HP 300/25/3 heli, een 21 tands tandwiel, 530 NHP carbonbladen en een Turnigy Plush regelaar. Heerlijke combinatie!

Greetz, Aldert

Back