Het alweer een jaar geleden dat ik de heli gebouwd heb, dus wel eens tijd voor een update dacht ik zo.
Zinds 17-1-2009 zijn er 301 vluchten mee gemaakt, en het enige minpunt wat ik aan
de heli heb kunnen ontdekken is de staartriem die 2x is gebroken. Verder zijn er wat
problemen geweest met de scorpion motoren en esc's maar zinds ik ben overgestapt
op Kontronik geen enkel probleem meer gehad.
Vlak na de 3DM in Spanje heb ik nog een nieuwe Flightpower 10S 4350mah Eon-x accu
ontvangen. De Eon-x serie heeft dezelfde specificaties als de Hyperion G3 serie en ze
presteren een stuk beter als de "oude" evolights. De 3 evolights die ik zinds
vorig jaar heb hebben allemaal zo'n 90 vluchten gemaakt, ze beginnen kwa prestaties nu
toch wel iets achteruit te gaan maar er komt nog zat vermogen uit om lekker 3D mee te vliegen.
Ik hoop dat ze de winter goed doorkomen zodat ik er volgend jaar nog wat vluchten mee kan maken.
Na de laatste Dutch 3D wedstrijd in Almere heb ik ook de JR servo's vervangen voor Savöx
aangezien de JR's al vrij snel speling ontwikkelden. De Savöx servo's hebben titanium gears
en zouden langer spelingsvrij moeten blijven. Ook heb ik geexperimenteerd met carbon servo hevels van
Mikado, deze zijn een stuk stijfer dan de standaard plastic hevels waardoor de heli preciezer reageert vooral met 4-punts rollen merk je dit goed.
Op dit moment ben ik ook weer begonnen met het afbouwen van een 2de 600 die hier ook
al weer een half jaar staat, maar wegens de problemen met de scorpion motoren/esc en de soms
wat onbedoelde landingen die daarbij hoorden heb ik wat onderdelen moeten "lenen" van die heli.
Het is dus de bedoeling om volgend jaar 2 600's te hebben voor de wedstrijden
of Mikado moet voor die tijd met een 700 komen natuurlijk
Groeten,
Bas