Logo 600SE (V1) Dampners.

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door JEffBr, 12 nov 2017.

  1. JEffBr

    JEffBr

    Lid geworden:
    16 sep 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Uithoorn, the Netherlands
    Beste leden, Nav een lichte trilling in de rotorkop (std kop, geen Vbar) heb ik de hoofdas en feathering shaft gedemonteerd. Na beiden in een draaibank te hebben gespannen bleek dat de hoofdas idd net op het laatste stukje in de kop aardig krom te zijn. De Feathering shaft was gewoon recht. Aangezien ik de kop toch gedemonteerd had heb ik alles lekker schoongemaakt en een paar Dampners eruit gehaald. Toen ik de heli overnam zat er een zakje Dampners bij van een 600SX (04617). Toen ik ze naast elkaar hield bleek dat de nwe toch wel erg groot waren tov de die ik eruit gehaald had. Als je in de onderdelen lijst kijkt bij bv Heligear dan zie je dat idd deze Dampners erbij staan. Ik heb nog een mailtje gestuurd naar Heligear of dat partnummer wel klopte en ja dat zou zo moeten zijn. Maar als ik ze naast de bladhouder houd waar ze in moeten komen dan steken ze er echt heel erg boven uit. De nwe zijn binnen dia 7mm, buiten dia 16mm en 4,5mm dik. De Dampners die ik mijn kop zitten zijn ben ik vergeten op te meten, maar zullen iets zijn in de orde van 14-15mm buiten dia en uiteraard 8mm binnen dia.

    Moet ik ze jou gewoon met veel kracht erin drukken, of heb ik er een andere kopie zitten of zoiets.?

    Alvast dank voor de hulp.

    Groet, Jeff.
     
  2. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    568
    Locatie:
    breda
    Heb jij deze yoke DSC_0346.JPG
     
  3. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Je hebt 2 soorten kopen van Mikado

    De huidige

    [​IMG]
    Waar inderdaad de damper 4617 inzitten en dan nog weer op twee manieren
    Zelf gebruik ik van binnen naar buiten 1 dunne en 2 dikke, maar er zijn er ook die 3 dikke gebruiken. Zelf vind ik dan dat de boel niet meer lekker loopt.

    Je heb ook nog de oude kop

    Daar zit de joke op van de vorige post en die gebruikt de damper 3092 (extra hard)

    IMG_20171112_125836.jpg
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  4. JEffBr

    JEffBr

    Lid geworden:
    16 sep 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Uithoorn, the Netherlands
    Aha ik heb maar even een foto van mijn Joke gemaakt en die ziet er idd uit als op de foto van Pach1977. Nu ik hem wat dichterbij bekijk dan staat er toch Vbar op maar dan op het onderste alu gedeelte. Op de nwe Kop staat dat in het zwarte gedeelte tussen de bladhouders. Zou ik dan idd de vorige kop hebben.?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. JEffBr

    JEffBr

    Lid geworden:
    16 sep 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Uithoorn, the Netherlands
    Even wat gegoogled en idd zijn dat extra hard rubbers. Maar ik lees ook dat #2756 medium hard zijn. Weet je ook of die passen, dan ga ik daar voor.
     
  6. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    568
    Locatie:
    breda
    Ja die passen ook.
    Met vriendelijke groet,
    Patriek
     
  7. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Die passen wel, maar zijn voor de logo 500
    IMG_20171112_125454.jpg
     
  8. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Dat is inderdaad de oude, de nieuwe bestaat uit één stuk, de oude uit een zwarte bovenkant met een losse zilverkleurige bus die over de as gaat.
     
  9. JEffBr

    JEffBr

    Lid geworden:
    16 sep 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Uithoorn, the Netherlands
    Nog even een vraag waar ik deze laatste tekening kan downloaden. (Van de 600SE V1).

    Vrees toch dat ik ook een nieuwe hoofdas en nog wat spullen nodig heb.

    Ik hor het graag.

    Dank, Jeff.
     
  10. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    568
    Locatie:
    breda
  11. JEffBr

    JEffBr

    Lid geworden:
    16 sep 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Uithoorn, the Netherlands
    Bedankt allemaal. Het bleek toen aan de hoofdas te liggen, die was net onder de kop wat krom. We hebben het in een draaibank weer netjes recht kunnen drukken. Na maanden ermee gevlogen te hebben, zat er vorige week opeens weer een aardige trilling in en heb ik onlangs bij Patriek alles nieuw besteld (hoofd as, dampners etc.). De heleboel uit elkaar gehaald en alles lekker schoongemaakt met Thinner en weer vers met grease opgebouwd en nu is alles weer lekker trillingsvrij.

    Een ieder bedankt voor de hulp.

    Gr, JeffBr.
     
    pach1977 vindt dit leuk.
  12. JEffBr

    JEffBr

    Lid geworden:
    16 sep 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Uithoorn, the Netherlands
    Aan de moderators, nu het voor mij afgesloten is, wat is de bedoeling hiervan. Moet het topic blijven staan voor anderen (ter info) of kan het verwijderd worden.? Jeff.
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    14.608
    Locatie:
    Rotterdam
    op dit forum worden topics alleen gesloten als er problemen zijn.
    topics worden alleen verwijderd als ze tegen de forumregels (of de geest daarvan) zijn.

    de bedoeling is dat dit topic gewoon gevonden kan worden door iemand met eenzelfde vraag. die persoon kan dan eventueel onder dit topic verder met zijn probleem.
    voordeel daarvan is dat wij al weten wat hij geprobeerd heeft/welke kennis al aanwezig is.
     
    pach1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina