logo 800 tailwag

ik zet wel mn vraagtekens bij die servo.. heb er geen ervaring mee. en n maat van me had een zelfde probleem met align servo. MKS erop en weg probleem.

Mocht je t willen proberen, ik heb n MKS HBL980 liggen die je wel ff een vluchtje kan testen. Maar opsturen doe ik niet. als t je wat lijkt kan je gewoon langskomen hier...;)

Mocht je t willen proberen, ik heb n MKS HBL980 liggen die je wel ff een vluchtje kan testen. Maar opsturen doe ik niet. als t je wat lijkt kan je gewoon langskomen hier...;)

Deze zal ik nog even in gedachten houden. Hoorn ligt niet bepaald om de hoek voor mij.

Ik probeer eerst nog 1 en ander. Kan ik daarna alsnog dit testen.

Ik heb hem gebouwd volgens handleiding en, op de stroeve swash na, geen problemen tot nu toe.
Vliegt heerlijk alleen af en toe wobble omdat de swashball zo strak zit. Dit schijnt normaal te zijn en verdwijnt naarmate deze soepeler word.

Zoals Anko zegt, ik heb ook het vermoeden dat het de servo is. Als het niet aan gain e.d. ligt is het vaak een resolutie, speling of snelheid probleem. De boel gaat dan oscilleren. Een gaatje verder (juist niet dichterbij) in het servo heveltje kan je ook proberen (meer snelheid, maar wel minder torque, maar dat zal niet metéén tot problemen leiden).

<edit>mijn ervaring is dat aligns vaak redelijk veel speling hebben</edit>

wat verder boven ook gezegd is:

De boel maar invliegen, tot alles 'n beetje soepel loopt,
dan kan je zeggen het gaat beter,
of het gaat minder goed i.v.m. speling

groetjes van Heli-Uwe

Laatst bewerkt:
Hallo René,

Ik heb tijdelijk ook de Align servo op de staart gehad van mijn Logo 700. Ik had daarvoor een BLS256HV zonder tail wag. Door een crash moet ik helaas op tandwielen wachten. Tijdelijk de Align servo er op gezet en wat denk je..... het zelfde als wat jij omschrijft.

Alles geprobeerd in de instellingen (hardware was goed gezien het resultaat met de BLS256HV). Nooit goed gekregen. De Futaba servo er weer op en zo strak als een huis!

Ik ben bang dat je prachtige 800 toch iets meer eist dan een Align servo ;)

Door de pulslengte van 760uS kan de refresh rate enorm verhoogd worden. In plaats van 250Hz (4mS) kan dit zomaar 500Hz (2mS) zijn. En dat maakt het grote verschil.

De tijd die nodig is voor 60 graden meten ze vanaf inputpuls tot het bereiken van de eindpositie. Daarmee sluit je de refresh rate uit. En dan doet de Aling het niet slecht. Echter is de reactietijd van de Futaba grofweg 2mS sneller door de kortere puls.

Door de pulslengte van 760uS kan de refresh rate enorm verhoogd worden. In plaats van 250Hz (4mS) kan dit zomaar 500Hz (2mS) zijn. En dat maakt het grote verschil.

De tijd die nodig is voor 60 graden meten ze vanaf inputpuls tot het bereiken van de eindpositie. Daarmee sluit je de refresh rate uit. En dan doet de Aling het niet slecht. Echter is de reactietijd van de Futaba grofweg 2mS sneller door de kortere puls.

Toch maar een futaba bls256HV gekocht. Maar als dat het niet oplost wordt ik gek!!!!

Even offtopic. Jullie raden het al, mijn swash plate is ook voorzien van 3 align servo's, maar hier merk ik niets aan betreft slechte prestatie's.

Blijkbaar is snelhied / reactie tijd op de swash iets minder belangrijk dan op de staart? of moet ik deze ook vervangen?

Lekker zo laten, als het werkt dan werkt het. Als je anders wil dan kan dat altijd nog. Ben benieuwd wat het resultaat is.

Voor de swash is de refresh rate van 250Hz voldoende. Alles cyclic servo's halen dit met gemak. Op mijn 700DFC heb ik Align DS610 servos en op de Logo 700 Futaba BLS255HV. Beide een Vbar silverline. Heli's vliegen allebei perfect maar de Logo vliegt nauwkeuriger door het ontbreken van speling op de swash en servo's.

Dit is ongeveer mijn vliegstijl:
[URL="
700 DFC - YouTube[/URL]

Maar zoals MrRigid al aangaf: als het werkt gewoon laten zitten. DS610 werken verder zonder problemen. Als ik mij niet vergis vliegt Anko ook met Align servo's.

Laatst bewerkt door een moderator:
We zullen eens zien wat het wordt. De servo is besteld iig.

Mijn trex700 vlieg ik ook compleet align servo's dit werkt echter perfect ook strakken staart.

Mij vlieg skills zijn helaas nog niet zo ver. al mag ik niet klagen. Ben begonnen in januari 2012 en we zijn nu 9 vlieg maanden verder ik heb in alle oriëntaties controle zowel rechtop als inverted. Verder doe ik wat stal turns, loopings, rolls, funnels, hurricanes. Ofja en tictocs die er nog niet op lijken (A)

Maargoed. Voordat ik afdwaal van het topic. Ik laat jullie weten als ik de servo binnen heb en ik weer verder test.

dan ga je nog heel erg hard....
ik heb meer dan een jaar in de hooverfase gezeten, en begin nu pas (4 jaar verder..) met inverted spul
Nu zal ik vast geen gemiddelde zijn, maar in 9 maanden al dat soort dingen is niet slecht

aligns moet je wel eens een beetje geluk hebben met de batch. maar als ze werken, werken ze erg goed.
persoonlijk ga ik de volgende verversingsronde eens kijken voor wat anders, maar alleen als deze set versleten is...

DS610 werken verder zonder problemen. Als ik mij niet vergis vliegt Anko ook met Align servo's.

Nu al dik 2.5 jaar probleemloos.:D met, uiteraard, een MKS op de tail. ook al 2 jaar.

Volgens mij had jij trouwens een rotte swash op je 700, want degene op mijne zijn echt spelingsloos hoor...550/600 zijn zelfde swash, en die van 700 heeft zelfde onderdelen op de kogel na. die een groter gat heeft.. ook een nieuwe 700 donorkit die hier ligt is echt spelingsvrij.

Back