Logo Vintage Glider Groep

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Soms zie je achterop auto's van die zweefvlieg-stickers en nu zat ik een beetje te pielen in Photo Shop.
Leek me leuk om een "Vintage Glider Groep" logo in elkaar te zetten. Als je dat print op een transparant etiket en aan de binnenkant van je achterruit plakt (of op een andere manier, maar zo ga ik het doen) heb je een leuk stickertje.

Als uitgangspunt heb ik natuurlijk een foto van een Graupner Cirrus genoemen :-)

Als jullie op- of aanmerkingen of suggesties hebben hoor ik het graag.
Ook de naam (Vintage Glider Groep) staat wat mij betreft helemaal open voor andere ideeën.

VGGlogozwart.jpg

Laatst bewerkt:
Goed werk, Arjan!!!

Misschien de naam helemaal in het Engels. Vintage Glider Group. En uiteraard de Graupner Cirrus!!

Ruud

Ja, daar twijfelde ik zelf ook over. Aangepast - er stond dus Vintage Glider Groep.

Oh en voor iedereen die zich inschrijft voor het Vintage Glider treffen wil ik een stickertje maken tegen verzendkosten (88 cent dus).
Ik maak ze dan zoals ik de decals op mijn modellen maak; printen op transparant etiket (in spiegelbeeld), aflakken met transparante lak en je hebt een doorzichtige watervaste sticker voor op de binnenkant van je achterruit.

Er passen er 6 op een A4'tje dus dat kost me de kop niet :-)

Hoi Arjan
Geweldig idee
Graag kom ik in aanmerking voor zo'n sticker, Ik was eerlijk gezegt al eerder opzoek naar een mooie sticker voor op mijn auto(Ciroen 2CV) Ter grootte van een a4-tje.
Nogmaals prima initiatief.

Willem P

Willem,
Maar natuurlijk. Nou maak ik geen professionele stickers (al kunnen ze er best mee door). Dus als je het logo wilt gebruiken en ergens een echte sticker wilt laten maken, ga je gang. Plotterwelt van hier op het forum kan ze heel mooi op plotterfolie zetten en dat is als je het groot en/of op de buitenkant van je auto wilt hebben wellicht mooier, dat weet ik niet. Zoals ik ze maak kunnen ze prima aan de binnenkant van een ruit waar ze niet te veel aan het weer zijn blootgesteld.

Ik vind hem schitterend en ga ruimte reserveren op mijn achterruit. Dit verplicht mij alleen wel om ook ergens een Cirrus op te duikelen :)

Ik vindt zwart meer een soort "rouwband" (vergeef me de uitdrukking....) Zo droevig is het toch niet gesteld met "vintage"?

Rood wit blauw is toch veel frisser?

Maar goed, ik val niet in jullie doelgroep, dus mag ik me er eigenlijk ook niet mee bemoeien.

Alle mensen tellen mee hoor....zelf vond ik die zwarte rand ook wat sombertjes. Ik zal eens kijken hoe het zónder cirkel eromheen is.
Iemand nog andere suggesties?

Iemand nog andere suggesties?

Mmm, de zwarte lijn als zodanig staat ook wel weer "vintage". Ik bedoel, in de tijd dat deze zwevers hot waren kon je alleen nog maar stencilen. Een eenvoudig zwart wit logo past daar dan wel bij.

Misschien kan je de ronde cirkel weg halen en een Cumuli met vlakke onderkant (vlakke onderkant net boven "modelbouwforum.nl) voor in de plaats zetten waar tegen de Cirrus vliegt. (ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel..)

Arjan, nog even opbouwende kritiek....
Ik zie iets vreemd aan de zwever, volgens mij moet de vleugel die het dichtsbij lijkt/oogt groter en breeder zijn dan de vleugel die het verst weg zit. Nu is het precies anders om. Is dit gezichts bedrog of klopt het perspectief niet helemaal.
Verder vindt ik het helemaal top!

Of is dit mierenneukerij

Laatst bewerkt:
Willem,

Kijk even naar het logo (foto van de Cirrus) van Arjan. Dit is de zelfde als het ontwerp en klop.

Dit heeft te maken met de grote V stelling van de Cirus en de bocht waar hij (zij) in zit.

Gr Harry

Ja klopt, komt van dezelfde foto. Ik moet je eerkijk zeggen Willem, toen ik die foto voor het eerst zag dacht ik ook dat her er raar uit zag. Maar het is wel zo......

080504005.jpg

Back