Logo600 3d

Volgend weekend hoop ik de nieuwe heli klaar te hebben, een logo 600 3D met stabi!

Ik zal een aantal foto's plaatsen van de bouw, van de nieuwe kap en hoe hij vliegt natuurlijk.

Setup:

Scorpion 4035-560KV, mod1, 12tands pinion
Jive80HV
BLS451 swash, BLS251 tail
620 G5 rigid bladen, 95radix tail
stabi 4.0
antistatic tail pulley
Hyperion G3 VX 4200mah (2maal 5S)
FASST futaba

Hij zal komen met de nieuwe oranje kap. Counterbearing ben ik niet van plan om te plaatsen aangezien het asje 6mm is. Mocht er een hoop ruimte overblijven tussen de packs en motor dan wil ik er nog wel eens overnadenken.

Statische elektriciteits problemen hoop ik te voorkomen met Graphit 33 en deze op de riem te wrijven.

Ben benieuwd!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd Bart, heb vandaag bij de douane bevestiging gehad dat mijn Logo500 erdoor is :-). Maandag of dinsdag binnen dus.

Die Bartje zomaar van Henseleit naar Mikado logo ofwel van een snelle duitser naar een snelle beatle;). Ben benieuwd!!

Je zal bedoelen van de ene duitser naar de andere...ook Mikado is Duits...

Heel mooi ! dit ga ik volgen.

Ben erg benieuwd wat je ervan vind.

Ik denk het antwoord hierop al wel te weten ;) . Vooral ben ik benieuwd naar het verschil tussen Henseleit en Mikado. Zlef denk ik aan een Rigid... maar laat nu een ander eerst het verschil ervaren ;) .

Ik denk dat je geen spijt krijgt, succes met bouwen en vliegen.

Greetz, Aldert

Ik denk het antwoord hierop al wel te weten ;) . Vooral ben ik benieuwd naar het verschil tussen Henseleit en Mikado. Zlef denk ik aan een Rigid... maar laat nu een ander eerst het verschil ervaren ;) .

Ik denk dat je geen spijt krijgt, succes met bouwen en vliegen.

Greetz, Aldert

De Ridgid kun je niet vergelijken met een Logo, de Logo is veelzijdiger en heb je als beginner ook wat aan. Ik zie de Ridgid als een F1 auto.
Ik twijfel nog... Ben erg blij met de Logo 500

haha reken maar dat ik die duitsers ga vergelijken ;)

Bij FFF zal de XLE wat sneller zijn maar MrMel heeft een stijgsnelheid van 45 m/s gemeten :S Is toch wel erg hard.

Maar qua stickgevoel en vliegeigenschappen zullen ze niet veel verschillen verwacht ik. Het is allemaal wat lichter ( rond de 3.5 vliegklaar ) dus wind zal er iets meer mee kunnen spelen.

En een henseleit is ook prima te vliegen als een beginner, je moet gewoon niet crashen;) Maar de logo is inderdaad meer neutraal, terwijl een henseleit wat gemakkelijker snel vooruit wilt.

Van de Logo ga je zeker geen spijt krijgen!

En als je wilt gaat ook de Logo redelijk hard, :) zeker met wat meer toeren.

De mijne heeft nu ongeveer 150 3D vluchten en heb nog geen enkel probleem gehad. (even afkloppen)

Gr. Bas

Dat is goed om te horen!

Volgens pinion calc ala Fredrik:

Max normal bogging applied you will see RPM at: 2095
(this number should be the minimum if your motor & battery is up for the challenge)

Spoolup with Governor @ 65%: 2084
Spoolup with Governor @ 70%: 2146
Spoolup with Governor @ 75%: 2207
Spoolup with Governor @ 80%: 2268
Spoolup with Governor @ 85%: 2329
Spoolup with Governor @ 90%: 2391

Normal wil ik ergens rond de 1650 laten hangen, I1 op 2000 en I2 op 2150. Best kans dat I1 (voor oefenwerk) een stuk lager kan. Hoeveel toeren vlieg jij nu Bas?

Wat is trouwens het verschil tussen de 2 verkrijgbare riemen?

Laatst bewerkt:
Hoi Bart, dus dit is de opvolger van je xle ;-)
Succes er mee en ben benieuwd naar je vergelijkingen en ervaringen,

Gr, Roy

@ Walter
Dat was mijn eigen schuld, door de kou zal de tailboom iets zijn gekrompen waardoor
de snaar (die al aan de slappe kant stond) net wat te los is gaan staan en toen van het tandwiel af slipte. De snaar
staat nu een stuk strakker, en je hoort hem dan ook gelijk een stuk minder protesteren bij de reversals.
Ik heb nu wel een simpele oplossing bedacht om het voor de snaar helemaal onmogelijk te maken om eraf te
springen maar daar moet ik nog even wat dingen voor bestellen.

De belt was bij deze actie trouwens niet beschadigt!

@ Bart
Normal: 1850
Idle 1: 2000
Idle 2:2100

Eigenlijk gebruik ik alleen Normal en Idle 2 tijdens het vliegen.
Normal mode voor het optoeren en hoveren/rondvliegen en Idle 2 voor 3D. In elke mode staat 12,5 graden pitch.

Gr. Bas

Dan is de gearing goed gekozen denk ik zo.

Hoeveel mm zijn je servo naar swash links en swash naar kop? Gewoon volgens het boekje?

12 graden had ik ook in gedachten. Moet meer dan genoeg zijn. Cyclic heb je op 11 graden staan?

Ik zie hier een lichte trend naar Mikado, ik heb met mijn logo 10-3D-XL nog steeds erg veel plezier. Ik vind Mikado erg betrouwbaar.
Wat betreft de riemspanning, dat staat precies vermeld in de manual hoe strak je hem moet zetten. De riem gaat na een tijdje goed "zitten" en dan moet je hem opnieuw spannen.

Volgens Ralf komt volgend jaar de logo 700 uit en daar wil dan serieus eens over na gaan denken !

alvast succes met de bouw

Bas

Heb een keer een logo 500 gezien. Zat gewoon goed in elkaar. ( hoewel ik ook geen riem liefhebber ben, qua geluid wel een voordeel ).

Helemaal met stabi is logo een goede combinatie. En als er ooit een 700 uitkomt, mikado kennende valt de 'verbouwing' van 600 naar 700 reuze mee.

Had ook gekeken naar de 700E van Align, maar deze is toch iets minder geschikt voor stabi. De logo is een bewezen heli voor stabi en overkill aan vermogen.

Ja gewoon 11 graden cyclic pitch inderdaad. En de linkjes volgens de manual.

Een Logo 700 is zeker ook interesant, al vliegt de 600 versie al beter als menig 90'er!
Heb je er misschien een linkje van?

Gr. Bas

Doosje is het als goed is dadelijk hier. Gaan we eens rustig bouwen, zal dit keer ook de tijd nemen om ook eens wat fotootjes te maken.

Zal dit keer ook de handleiding nodig hebben, heb wat Bob F. filmpjes bekeken. Gaat toch wat anders in elkaar dan Align ;) ( and thats a good thing ;) )

Back