Logo600 3d

Een Logo 700 is zeker ook interesant, al vliegt de 600 versie al beter als menig 90'er!
Heb je er misschien een linkje van?

Gr. Bas

Helaas heb ik dat niet nee, de info komt trouwens via via van Ralf zelf ...

Een 700 is zwaarder en zal voor de grote figuren meer 'doortrekken' , maar misschien is dat alleen een voordeel voor F3C-achtige figuren ?

Bas

Ik heb zojuist de Logo weer opgebouwd met 710 bladen.
Hij heeft een tijd gedraaid met 700, na een crash maar weer opgebouwd als orginele 600-3D, maar toch miste ik overduidelijk de vliegeigenschappen van de grotere Logo. Let wel, als 600 vliegt hij al aanmerkelijk strakker en fijner als b.v. een T-rex 600, maar toch ook weer iets minder als met 700 bladen!
Precies wat Bas aangeeft, de zwaardere Logo (met langere staart, 12S lipo en 710 bladen) vliegt veel ruimer. Hij is sneller, maar blijft ook langer "doorgaan" . Een looping word veel rustiger/groter/beter te controleren.
Nu nog eens een Jive ;) , om ook maar weer die ontvangerakku kwijt te raken!

Ik ben benieuwd naar de bouw!

>Bart: Waar zijn nou die foto's?;)

Foto's zijn gemaakt, even de spanning opbouwen! Net even motortje laten lopen. Denk dat hij iets te strak staat (klonk niet lekker). Hoewel het plastic er goed uit zag als het door tandwiel/pinion ging.

Bouw ging goed. Zal er snel een uitgebreid verhaaltje van maken. Stabi setup was ook een relatief eitje.

Enige fout, heb het landingsgestel op de 500 3D positie gemonteerd. Foutje! Krijg 1 moertje niet meer los. Kan geen kwaad als hij zo blijft zitten denk ik zo.

Morgen wat kabeltjes netjes vast zetten, 2,4ghz antennes goed zetten, bladen erop... Thats it.

Voor de logo stabi mensen: Swash driver moet dus ervoor zorgen dat de links naar bladhouders netjes evenwijdig lopen aan de hoofdas?

Kap klemt niet in/tussen/aan landingsgestel?

Laatst bewerkt:
heb het landingsgestel op de 500 3D positie gemonteerd. Foutje! Krijg 1 moertje niet meer los. Kan geen kwaad als hij zo blijft zitten denk ik zo.

Kap klemt niet in/tussen/aan landingsgestel?

De Kap hoort te klemmen om het landingsgestel. Je moet het toch verplaatsen naar de 600 stand. Je kan een klein dun recht schroefendraaiertje op een van de zes kanten tussen moertje en kunststof drukken, dan kan je de inbus draaien, en de moer draait niet meer mee. Je kan ook de andere kant losmaken, en dan de skidbeugel met boutje en moertje opzij het frame uit duwen.

Hopende dat je hier iets mee kan, succes!

Greetz, Aldert

Goede tip! Heb helaas een klein beetje CA in de houders laten lopen van de buisjes. Maar met het platteschroevendraaiertje krijg ik het wel los. Daar vind ik de handleiding wat sumier in, kap die klemt etc. Morgen ff doen.

Zal morgen ook de foto's uploaden.

Maiden geslaagd ja! Ging zonder gekke dingen, even een hele slag op 1 link voor bladspoor. In totaal 5 min gevlogen, 1600 mah uit het pack. Hangt erg vlot aan de stick. Als het goed is draaide I2 op 2050-2100 toeren, klonk niet zo. Vooral de motor hoor je draaien maar vergeleken met de XLE is hij erg stil.

Staart kon nog wat strakker qua gains, beetje aanpassen. Morgen hoop ik weer te kunnen vliegen. In de lucht is het wel een grote verschijning, zeer goed vliegbeeld. Bij vol pitch geen verschil in toeren, erg leuk ;) Packs waren 25 graden, motor 50 en jive 30. Allemaal goed dus voor een stukje hoveren met wat climbouts.

Ik zal de stabi een klein beetje aanpassen en dan is het eigenlijk goed. Kan ik wat meer gaan vliegen en dan eens kijken hoe hij zich houdt. Tot nu toe erg tevreden! Enige minpunt, met het materiaal wat ik heb, onderste schroeven van de elevator servo kom je lastig bij. Af en toe een asje beetje schuren kan ook geen kwaad trouwens.

Foto's komen eraan ;)

full

full

full

full

Op het laatste plaatje zie je goed het verschil tussen het anti statische meenemertje en de standaard.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe strak/los moet de riem eigenlijk?

Nog nooit zo'n strakke canopy mount gezien. Rubbers zijn soepel genoeg maar dermate strak dat ik het wel aandurf zonder pinnetjes.

Mooi ding bart,ik kijk ernaar uit om eens samen te gaan vliegen, ik ben erg benieuwd naar je logo 600, ik zal hem zien als ik de pack bij je kom halen .

Weer 2 vluchten gemaakt vandaag. 6:30 op de timer 90% van de tijd in I2 wat rond de 2100 rpm zit, 2800mah. Packs worden amper warm! Iets harder gevlogen, op het einde van de vlucht een paar tic tocjes. Logo is veel wendbaarder dan de XLE, ook wel logisch gekeken naar het formaat maar zo'n groot verschil had ik niet verwacht.

Het lagere gewicht (3,4kg) met de 560KV van scorpion laat het motortje geen krimp geven. Draai nu 11 pitch, 11 cyclic. Ben nog aan het twijfelen of ik deze op 12 zet aangezien 11 meer dan genoeg is.

De staart is ook super strak, I gain staat op 65, algemene gain op 95. Moest wel ff wennen aan het vooraanzicht aangezien dan het zwarte van het venster een beetje overheerst.

Wat me ook opviel is dat er totaal geen gruis van het hoofdtandwiel te zien is. Past echt perfect in elkaar, nog nooit gezien bij een andere heli. De riem (ingespoten met graph33) geeft ook (nog) geen problemen. Het feit dat de riem een stuk stiller is en nooit zomaar een tandwiel kan doordraaien is ook wel aangenaam en geruststellend.

Mijn eerste indruk is dat het echt een heli is die gemaakt is om zwaar belast te worden. Onderhoud is ook een eitje. Geen lagerblokken die los moeten, verwarmen etc, overal kom je makkelijk bij en een goede koeling tijdens het vliegen. Hij bevalt uitstekend!

Hey,

Hij moet niet te strak staan, dat loopt niet prettig. Zelf controleer ik het altijd als volgt...
Je houd de hoofdas vast (simpel de bladen in de bladhouder ;) ). Vervolgens duw je even snel je staartrotor een stukje tegen de klok in (normale draairichting). Je hoort dan de riem in de staartbuis tikken. Staat hij te strak, dan tikt hij niet, omdat er niet voldoende rek/ruimte is. Staat hij te los, dan tikt hij niet, omdat ie al tegen de binnenkant van de buis aan hangt.

Greetz, Aldert

Hey jongens had ook al op HF wat gelezen over de riemspanning. Staat nu goed, eerst had ik hem iets te strak.

Heb de timer nu op 5:50 staan met 2080(thnx to Fons) toeren ( in I1, 11 pitch ) normalere vlucht voor mijn doen: 2750 mah! ( van de 4200 ) Kan dus 6:00 lekker oefenen.

Groot verschil met de XLE, hang time. Heli blijft veel langer op een bepaalde hoek hangen. Kunt dus, als je wilt, een tic toc langer laten hangen ( met minder moeite ).

FFF, met 11 pitch komt de logo dichtbij in de buurt van de XLE. Met 12 of 13 gaat hij met gemak even hard. Is wel een maf gezicht om een 60 size met zo'n geweld langs te zien gaan.

Morgen maar eens proberen met 12/13 graden pitch voor de grap. Ook is er nog de nieuwe riemgeleider onderweg, uit de doos schijnt ook goed te zijn maar wil geen risico nemen. Heb alle servo en patch cables met hot glue vast gezet. Is ook wel zo handig nu ik ze niet meer kan controleren ( kom er niet meer bij ;) )

Super heli!

... Groot verschil met de XLE, hang time. Heli blijft veel langer op een bepaalde hoek hangen. Kunt dus, als je wilt, een tic toc langer laten hangen ( met minder moeite )...

Ah je krijgt bij een Logo dus een zwaartekracht modulator ;-)

Je XL was zeker nog geen Flybarless heli? Dat is het verschil dat je idd merkt bij Flybarless de heli blijft wat strakker hangen/vliegen.

Wat betreft de Logo een mooi ding, maar bij zware belasting, laat ie af en toe toch wat steekjes vallen. Maar vraag dat maar aan Bas (de Groot) hij kan het beter zelf vertellen.

Echter, ik denk dat als je een "gemiddelde" piloot (niets ten nadele van jouw vliegkunsten) bent elke heli die je tegenwoordig koopt goed is en geen rare dingen in zich heeft. Pas als je het geheel zwaar gaat belasten, bijvoorbeeld reversal 3D figuren e.d. dan komen de zwakke punten aan het licht. Maar daar zullen veel mensen dus niet snel bij in de buurt komen en heb je een prachtige heli!

Greetz en veel plezier er mee!

Michiel.

Reversal 3D nog lang niet ;) en de XLE was ook FBL. Heb zo'n idee dat de logo nauwkeuriger is met de stabi dan de XLE. ( en indd een G modulator, kun je nu downloaden in je stabi ).

Zoveel wedstrijdvliegers gebruiken logo, zo slecht kan het niet zijn ;)

...

Vandaag het tandwiel gestript tijdens wat tic tocs. Verder niets aan de hand. Had nergens speling ( voelbaar ) behalve op een stukje, daar is hij dus gaan graven. Heb meteen maar 2 stuks mod1 laten komen. Deze mod1 is toast.

Wat is nou beter, liever iets te strak en nergens speling? Of 4/5 rond geen speling en 1/5 wel? ( was ook minimaal qua speling ).

Kan natuurlijk ook zo zijn dat mn tandwiel niet helemaal 100% uit de fabriek gekomen is.

Logo gaat trouwens harder dan ik had verwacht in FFF. Even hard of zelfs sneller als de XLE.

Back